ﺳﻪشنبه, 1 آبان 1403 2024,October

جزییات اولین حراج طلا در آبان اعلام شد

29 مهر 1403
جزییات اولین حراج طلا در آبان اعلام شد

شصت و یکمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران در روز سه شنبه اول آبان ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش بانک اول  متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می‌توانند با واریز مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۳۰ مهرماه، در این حراج شرکت کنند.

« فروشندگان عمده شمش طلا»، «تولیدکننده و سازنده فعال مصنوعات طلا» و « خرده فروشان طلای آبشده» مجاز به خرید شمش طلا در مرکز مبادله ایران هستند. متقاضیان باید دارای پروانه کسب مجاز و معتبر باشند. پروانه کسب باید در درگاه ملی مجوزها ثبت و قابل استعلام باشند.

حراج حضوری در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به دو شیوه حراج خرد و حراج عمده صورت می گیرد. متقاضیان خرید می توانند در حراج خرد حداقل یک و حداکثر پنج قطعه شمش طلای یک کیلوگرمی خرید کند.

این گروه ها در حراج عمده نیز مجاز به خرید حداقل یک و حداکثر چهار بسته شمش طلای استاندارد است؛ هر بسته شمش طلا حاوی پنج قطعه شمش یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار است. /اقتصادانلاین

اخبار مرتبط
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت‌ طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
متقاضیان جهت دریافت سکه، به جدول زمانی تحویل سکه توجه داشته باشند. زمان تحویل بدون هزینه انبارداری سکه طلا از 9 آبان‌ماه آغاز و تا 16 آبان ماه ادامه خواهد داشت؛ طی این دوره فقط هزینه تحویل از سوی شعب بانک عامل دریافت می شود. هزینه تحویل 30 هزار تومان به ازای هر سکه برای کل دوره خواهد بود.
یکی از سکه فروش های خیابان فردوسی به خبرنگار تسنیم گفت: البته هنوز خبر به صورت کامل در بازار پخش نشده ولی تا همین به صورت محسوس می توان تغییر روند قیمتی را مشاهده کرد. او می گوید: با اعلام این خبر و سیاست جدید بانک مرکزی، از فردا به احتمال زیاد شدت کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه بیشتر خواهد شد.
اشخاصی که طی بازه زمانی 20 تا 27 آبان ماه برای دریافت سکه اقدام کنند، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه انبارداری نیز پرداخت کنند. هزینه انبارداری سکه طلا 50 هزار تومان در هر روز به ازای هر سکه خواهد بود و به شعبه بانک عامل پرداخت می شود؛ این هزینه شامل روزهای تعطیل نیز خواهد بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها