ﺳﻪشنبه, 1 آبان 1403 2024,October

عیدی بازنشستگان «کارمندی» است، «کارگری» می‌شود؟

30 مهر 1403
عیدی بازنشستگان «کارمندی» است، «کارگری» می‌شود؟

احمد پنجکی، عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کارگری گفت: یکی از خواسته‌های بازنشستگان تامین اجتماعی که در ده سال گذشته بدون وقفه تکرار شده، پرداخت عیدی کارگری و برابر با مشمولان قانون کار است.

به گزارش  بانک اول  احمد پنجکی، عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کارگری گفت: یکی از خواسته‌های بازنشستگان تامین اجتماعی که در ده سال گذشته بدون وقفه تکرار شده، پرداخت عیدی کارگری و برابر با مشمولان قانون کار است.

وی در ادامه افزود: در مورد عیدی، کارگران در زمان بازنشستگی «کارمند» به حساب می‌آیند و بسیار کمتر از عیدی کارگران شاغل نصیب‌شان می‌شود.ما کارگران بازنشسته در زمان اشتغال تابع قانون کار بودیم و عیدی ما باید مطابق قانون کار پرداخت شود اما متاسفانه خلاف قانون، عیدی ما را برابر با عیدی بازنشستگان کشوری و لشگری می‌پردازند؛ ما بارها پیگیری کردیم ولی هنوز پاسخی نگرفته‌ایم.

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کارگری در ادامه می‌گوید: ما در حال رایزنی هستیم و فردا هم نشستی در کانون عالی با مدیرعامل سازمان داریم؛ در این نشست در مورد فرمول‌های متناسب‌سازی و همچنین آن ۳ میلیون تومانی که به بازنشستگان لشگری و کشوری بابت علی‌الحساب متناسب‌سازی دادند ولی به بازنشستگان کارگری پرداخت نشد، صحبت خواهیم کرد؛ ما سه ماه (سه تا یک میلیون تومان) از تامین اجتماعی طلبکاریم؛ امیدواریم در این نشست به نتیجه برسیم.  

به اعتقاد پنجکی، باید مشکلات قانونی همسان‌سازی رفع شود و سپس آن را به سرعت اجرایی کنند. او در پایان می‌گوید: اظهارنظرها و مصاحبه‌های مقامات در رابطه با متناسب‌سازی، بازنشستگان را سردرگم کرده است. باید هرچه زودتر به قانون عمل کنند و حقوق بازنشستگان کارگری را افزایش دهند.

ایلنا

اخبار مرتبط
براساس بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۴، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران، مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۴ به میزان ۲۰ درصد ‌افزایش می‌یابد.
جدول فرمول افزایش حقوق بازنشستگان امروز سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ منتشر شد. در ادامه جدول اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در خرداد ۱۴۰۳ را مشاهده می‌کنید. شایان ذکر است این جدول مختص کارگران تامین اجتماعی نیست و بازنشستگان تامین اجتماعی را نیز شامل می‌شود.
معاون سازمان اداری و استخدامی جزئیات مصوبه دولت برای اجرای متناسب‌سازی‌ حقوق بازنشستگان را اعلام کرد. به گفته وی، امسال حداقل رقم افزایش حقوق بازنشستگان یک میلیون تومان خواهد بود.
رنجبر تاکید کرد:‌ همچنین مقرر شد معوقات حقوقی بازنشستگان در صورت تامین منابع نیز در ماه آبان پرداخت شود اما اگر تامین منابع صورت نگرفت، در اولین فرصت و با تامین منابع، معوقات حقوق بازنشستگان پرداخت شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها