ﺳﻪشنبه, 1 آبان 1403 2024,October

بازار بورس اولین روز آبان را چگونه شروع کرد؟

01 آبان 1403
بازار بورس اولین روز آبان را چگونه شروع کرد؟

شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز سه شنبه، یکم آبان 1403 با ۱۳ هزار و ۳۶۹ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۹۳۳ هزار و ۸۹۹ واحد قرار گرفت.

به گزارش بانک اول ، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با چهار هزار و ۲۰۶ واحد افت به ۶۶۱ هزار و ۶۹۱ واحد و شاخص قیمت هم‌وزن با ۲ هزار و ۲۳۹ واحد کاهش به ۳۵۲ هزار و ۲۴۸ واحد رسید.

براین اساس معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۶ میلیارد و ۹۴۹ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام بیش از ۱۸۰ معامله به ارزش ۴۰ هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

نماد «ویملت» بیشترین اثر مثبت و نمادهای « شستا، فملی، شپنا، نوری، شتران و بوعلی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس ایران نیز امروز با ۱۰۸ واحد افت به ۲۱ میلیون و ۹۰ هزارو ۸۷ واحد رسید.

معامله‌گران در فرابورس بیش از سه میلیارد و ۱۵۸ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۹۴ هزار و ۵۱۴ معامله داد و ستد کردند.

نماد «حسینا» بیشترین اثر مثبت و نمادهای «آریا، فزر، شاوان، مارون، ساوه و فصبا» بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

اخبار مرتبط
امروز بیش از ۶ میلیارد و ۷۹۴ میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۳۵۵ میلیارد تومان در بیش از ۱۸۸ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۴ هزار و ۸۳۳و احدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۷ هزار و ۲۸۱و احد قرار گرفت.
بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فملی، فولاد و وبملت شد و در مقابل نمادهای معاملاتی لخزر، شپاکسا و فلوله با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
بازار سرمایه ایران در روزهای اخیر تحت تاثیر بی‌اعتمادی به شرایط اقتصادی داخلی و افزایش تنش‌های منطقه‌ای با خروج گسترده سرمایه مواجه شده است. سرمایه‌گذاران به دلیل نوسانات ارزی و تصمیمات اقتصادی دولت، دارایی‌های خود را از بازار خارج کرده و به سمت بازار خودرو و صندوق‌های کالایی مانند طلا سوق پیدا کرده‌اند.
به نظر می‌رسد فراز و فرود تاثیرات سیستماتیک و متغیرهای سیاسی که از هفتم مهر بر بازار سایه افکنده بود با شدت و ضعف هنوز وجود دارد. روز ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ایران در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی از جمله ترور اسماعیل هنیه در خاک کشور و به شهادت رساندن سردار مقاومت، سید حسن نصرالله و عباس نیلفروشان، تل‌آویو را هدف ۲۰۰ موشک بالستیک قرار داد و ضربات مهلکی به اسرائیل وارد کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها