ﺳﻪشنبه, 1 آبان 1403 2024,October

طلا و سکه ارزان می‌شوند ؟ | توصیه مهم یک طلافروش به مردم

01 آبان 1403
طلا و سکه ارزان می‌شوند ؟ | توصیه مهم یک طلافروش به مردم

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با اشاره به حباب حدود یازده میلیون تومانی قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی، گفت: فروکش کردن تنش‌های منطقه می‌تواند تا حدودی قیمت طلا و سکه را کاهش دهد.

به گزارش بانک اول ،محمدسعید جعفری، با اشاره به روند افزایشی اخیر قیمت طلا و سکه، اظهارکرد: هم‌اکنون قیمت پایه فروش هر گرم طلا به حدود چهار میلیون و ۸۶۰ هزار تومان رسیده و قیمت هر عدد سکه تمام بهار آزادی نیز حدود ۵۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

اینسا در خبری نوشت:وی اظهار کرد: حباب قیمت هر عدد سکه بهار آزادی در حال حاضر حدود یازده میلیون تومان است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با اشاره به دلایل افزایش قیمت طلا، عنوان کرد: بالا رفتن قیمت جهانی طلا از مهمترین این عوامل است. بالا رفتن قیمت جهانی طلا نیز متاثر از چند موضوع است که یک مورد آن تنش‌های منطقه و دیگری کاهش ذخایر طلا در دنیاست.

وی خاطرنشان کرد: ذخایر طلا در دنیا از آن جهت کم شده که بهای تمام شده استحصال طلا افزایش پیدا کرد و در برخی موارد تولید آن صرفه اقتصادی چندانی ندارد.

جعفری اضافه کرد: در کشور ما نیز دو فاکتور اساسی موثر بر قیمت طلا که شامل نرخ ارز و نرخ طلای جهانی است، هر دو افزایش یافته و باعث گران شدن طلا شده است.

جعفری عنوان کرد: البته قیمت طلا به شرایط منطقه نیز بستگی دارد و فروکش کردن تنش‌های سیاسی و نظامی منطقه می‌تواند به کاهش قیمت طلا هم در جهان و هم در کشور ما منجر شود، اما این کاهش قطعا چشمگیر نخواهد بود.

وی درباره تاثیر برنامه‌هایی از جمله حراج سکه بر قیمت سکه و طلا نیز گفت: حجم سکه‌ای که عرضه می‌شود تناسبی با تقاضای موجود برای سکه ندارد و از همین رو تاثیر قابل توجهی بر کاهش قیمت‌ها نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه در ادامه به افراد توصیه کرد از خرید هیجانی در شرایط فعلی پرهیز کنند و گفت: در حال حاضر خرید طلا چندان توصیه نمی‌شود./خبرانلاین

اخبار مرتبط
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت‌ طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.
متقاضیان جهت دریافت سکه، به جدول زمانی تحویل سکه توجه داشته باشند. زمان تحویل بدون هزینه انبارداری سکه طلا از 9 آبان‌ماه آغاز و تا 16 آبان ماه ادامه خواهد داشت؛ طی این دوره فقط هزینه تحویل از سوی شعب بانک عامل دریافت می شود. هزینه تحویل 30 هزار تومان به ازای هر سکه برای کل دوره خواهد بود.
یکی از سکه فروش های خیابان فردوسی به خبرنگار تسنیم گفت: البته هنوز خبر به صورت کامل در بازار پخش نشده ولی تا همین به صورت محسوس می توان تغییر روند قیمتی را مشاهده کرد. او می گوید: با اعلام این خبر و سیاست جدید بانک مرکزی، از فردا به احتمال زیاد شدت کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه بیشتر خواهد شد.
اشخاصی که طی بازه زمانی 20 تا 27 آبان ماه برای دریافت سکه اقدام کنند، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه انبارداری نیز پرداخت کنند. هزینه انبارداری سکه طلا 50 هزار تومان در هر روز به ازای هر سکه خواهد بود و به شعبه بانک عامل پرداخت می شود؛ این هزینه شامل روزهای تعطیل نیز خواهد بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها