چهارشنبه, 2 آبان 1403 2024,October

پرداخت حقوق مهرماه بازنشستگان براساس احکام جدید

02 آبان 1403
پرداخت حقوق مهرماه بازنشستگان براساس احکام جدید

سازمان برنامه و بودجه در اطلاعیه‌ای از آغاز پرداخت 40 درصدی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بر اساس اقلام جدید از این ماه خبر داد.

به گزارش بانک اول در این اطلاعیه تصریح شده است: با توجه به ابلاغ قانون برنامه هفتم در سال‌ جاری و مطالبه بازنشستگان کشوری مبنی بر اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و صندوق فولاد، اجرای این قانون در سقف ۵۰هزار میلیارد تومان در دستور کار دولت چهاردهم قرار گرفت و با تلاش و پیگیری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و با وجود مشکلات متعدد در اجرایی کردن حکم قانونی یادشده به جهت تنوع بازنشستگان صندوق‌های فوق‌الذکر، جداول مربوط به متناسب‌سازی صندوق بازنشستگی کشوری، تدوین و حکم حقوقی بازنشستگان با لحاظ ۴۰ درصد مابه‌التفاوت حقوق بازنشسته با شاغل مشابه، اصلاح شد. بر این اساس حقوق مهر ماه براساس احکام جدید پرداخت می‌شود. ضمن اینکه معوقات 6 ماهه ابتدای سال‌جاری نیز به مرور زمان پرداخت خواهد شد.همچنین پرداخت حقوق بازنشستگان لشکری، فولاد و سایر صندوق‌ها نیز پس از صدور احکام، به موجب قانون اجرایی می‌شود.در بخش دیگری از اطلاعیه مرکز روابط ‌عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح شده است: با توجه به اینکه احکام بازنشستگان فرهنگی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به تعداد ۱۲۶ هزار نفر به ‌دلیل پرداخت نشدن کسورات بازنشستگی 6‌ماه دوم سال ۱۴۰۰، بدون لحاظ رتبه‌بندی 6‌ماه مذکور صادر شده بود، اصلاح احکام این گروه از بازنشستگان از تاریخ بازنشستگی در دستور کار قرار گرفت و کل معوقات به مبلغ 3 هزار میلیارد تومان در تاریخ ۲۹مهرماه به ‌حساب بازنشستگان واریز شد.
 

اخبار مرتبط
احکام جدید همسان‌سازی در سایت صندوق بازنشستگی کشوری و سامانه صبا بارگذاری شده است؛ بازنشستگان کشوری می‌توانند با وارد کردن سه گزینه (کد ملی و دفتر کل و شماره حساب بانک صادرات) احکام همسان سازی خود را مشاهده و یا دریافت نمائید.
براساس بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۴، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران، مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۴ به میزان ۲۰ درصد ‌افزایش می‌یابد.
جدول فرمول افزایش حقوق بازنشستگان امروز سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ منتشر شد. در ادامه جدول اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در خرداد ۱۴۰۳ را مشاهده می‌کنید. شایان ذکر است این جدول مختص کارگران تامین اجتماعی نیست و بازنشستگان تامین اجتماعی را نیز شامل می‌شود.
معاون سازمان اداری و استخدامی جزئیات مصوبه دولت برای اجرای متناسب‌سازی‌ حقوق بازنشستگان را اعلام کرد. به گفته وی، امسال حداقل رقم افزایش حقوق بازنشستگان یک میلیون تومان خواهد بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها