شنبه, 5 آبان 1403 2024,October

وام فرزندآوری به مبلغ فوق‌العاده برای این افراد

05 آبان 1403
وام فرزندآوری به مبلغ فوق‌العاده برای این افراد

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از اعطای ۳ میلیارد ریال وام فرزندآوری به دانشجویان واجد شرایط دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش بانک اول  به نقل از مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، دکتر حمید رئیسی با بیان این خبر افزود: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در راستای اجرای دقیق قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و منویات مقام معظم رهبری از ابتدای سال ۱۴۰۳ و بدون هر گونه وقفه ، همه وام های ودیعه مسکن، ازدواج و فرزندآوری را بدون هر گونه محدودیت و حداکثر یک هفته بعد از دریافت اسناد از دانشگاه و بررسی مطابقت‌های قانونی به حساب دانشجویان واریز کرده است.

وی اظهار کرد: این حمایت ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت و امید است بتوان گامهای موثری در ازدواج دانشجویان و فرهیختگان برداشته باشیم و شاهد تولد فرزندان این عزیزان در سالهای آتی باشیم.

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت یادآور شد: ۳۶۲ فقره وام ازدواج به دانشجویان واجد شرایط از ابتدای سال جاری تاکنون اعطا شده که در مجموع مبلغ ۹۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام ازدواج به دانشجویان پرداخت شده است.

رئیسی اظهار کرد: همچنین مبلغ ۷۹۳ میلیارد و ۴۰۱ میلیون و ۴۱ هزار و ۶۴۹ ریال وام ودیعه مسکن در قالب یک هزار و ۲۵۱ فقره وام به دانشجویان از اول سال تاکنون پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین ۵۰ فقره وام فرزندآوری به مبلغ ۳ میلیارد ریال به واجدان شرایط در سال ۱۴۰۳ پرداخت شده است.

اخبار مرتبط
هم اکنون متقاضیان راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی می‌توانند در رشته‌های مصوب مشاغل خانگی در رشته‌های صنایع دستی، فرهنگی و هنری، امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تولیدات گیاهی و کشاورزی به فعالیت بپردازند.به منظور تسهیل صدور مجوز کسب وکار خانگی رشته‌های مشاغل خانگی به دو گروه ثبت محور و مجوز محور تقسیم شده‌اند که در سامانه مذکور برای عموم مردم قابل مشاهده است.
متقاضیان وام 300 میلیون تومانی بانک کشاورزی باید سپرده افتتاح کنند و میانگین حساب یک تا 12 ماهه داشته باشند. داشتن ضامن رسمی از ضمانت‌های دریافت این وام است. این وام با کارمزد و بدون کارمزد به متقاضیان پرداخت می‌شود. وام گیرندگان بعد از دریافت تسهیلات، تا 36 ماه امکان بازپرداخت آن را دارند. لازم به ذکر است که مشتریان در صورت عدم تمایل به دریافت این وام و انصراف، می‌توانند امتیاز آن را به اشخاص حقیقی درجه یک و دیگر افراد انتقال بدهند.
شرکت‌ها و ارگان‌ها برای دریافت وام 3 میلیارد تومانی بانک صادرات ملزم به ارائه پروانه و جواز کسب به بانک هستند. همچنین متقاضیان واجد شرایط باید حداقل مبلغ 100 میلیون تومان سپرده به مدت سه ماه در حساب قرض‌الحسنه خود داشته باشند. به علاوه افرادی که دارای چک برگشتی و بدهی به بانک هستند، نمی‌توانند وام 3 میلیارد تومانی بانک صادرات را دریافت کنند.
“مفتوح بودن حساب مرتبط با طرح امید رفاه در تاریخ پرداخت تسهیلات و عدم انسداد آن تا سررسید تسهیلات مرتبط با طرح”، “تکمیل حق عضویت های ماهیانه معوق طرح در حساب مربوطه قبل از اعطای تسهیلات” و “انسداد حق عضویت های دریافت شده در بازه زمانی ۱۳ ماهه ابتدایی عضویت در طرح، تا پایان تسویه تسهیلات”، به عنوان شرایط و الزامات اعطای تسهیلات طرح “امید رفاه” در نظر گرفته شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها