شنبه, 5 آبان 1403 2024,October

پیش‌بینی وضعیت بازار ارز و طلا در روزهای آینده | قیمت دلار و سکه به کدام سمت خواهد رفت؟

05 آبان 1403
پیش‌بینی وضعیت بازار ارز و طلا در روزهای آینده | قیمت دلار و سکه به کدام سمت خواهد رفت؟

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: قیمت ارز همیشه بعد از تخلیه هیجانات کاذب بازار روند کاهشی پیدا می کند و این روند نزولی قیمت از امروز آغاز شده است.

طلا- دلار

به گزارش بانک اول  به نقل از ایسنا، مجیدرضا حریری با بیان این که قیمت ارز همیشه بعد از تخلیه هیجانات کاذب بازار روند کاهشی پیدا کرده که این روند نزولی قیمت از امروز آغاز شده است، افزود: بسیاری معتقدند با کاهش قیمت اونس جهانی طلا، احتمال ریزش دوباره و بیشتر قیمت طلا و ارز در بازار کشورمان هم وجود دارد. در ادامه باید این دو متغیر را در هم ضرب کرد تا قیمت روز طلا در کشورمان به دست آید. طبیعتا هرکدام از این متغیرها پایین بیاید، قیمت طلا هم به همین نسبت کاهش خواهد یافت.

وی با توجه به تجاوز محدود رژیم صهیونیستی به برخی نقاط کشورمان و تاثیر تنش های منطقه ای بر بازار ارز گفت: مهمترین دلیل افزایش هیجانی قیمت ارز در هفته اخیر انجام عملیات های وعده صادق ۱ و ۲ ایران در برابر تجاوز و آتش‌افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه بود که هر بار با تخلیه هیجانات بازار، این موج هم فروکش کرده است. این بار هم ما به وضوح دیدیم که نوسانات شدید بازار ارز در هفته گذشته خیلی زود بعد از ناکامی رژیم صهیونیستی در حمله شب گذشته متوقف شد و قیمت دلار دوباره روند کاهشی پیدا کرد.

حریری با پیش‌بینی وضعیت بازار ارز طی روزهای آتی گفت: اغلب وقتی هیجانات تخلیه شده باشد، بازار هم به روزهای آرام و با ثبات خود بر می گردد، البته این بدان معنا نیست که کاهش قیمت ارز خیلی فوری و سریع باشد، به‌طوری که در اولین مرحله، نسبت به هفته گذشته کاهشی می‌شود و به چند پله پایین‌تر باز می‌گردد. معتقدم قیمت دلار تا پایان امروز در حدود ۴ یا ۵ هزار تومان کاهش یابد که فعلا باید ببینیم چه اتفاق جدیدی در منطقه رخ خواهد داد.

این فعال اقتصادی ادامه داد: اتفاقات یکسال اخیر به خوبی نشان داد نوسانات قیمت دلار ناشی از هیجانات سیاسی بوده و بسیار موقت است و همیشه بلافاصله با فروکش کردن این هیجانات باید منتظر کاهش نرخ ارز باشیم. آنچه مسلم است این بار هم تنش‌های منطقه ای و داخلی نتوانست تاثیر آنچنانی و بلندمدتی بر قیمت ارز داشته باشد و نوسانات اخیر بعد از چند روز به خوبی در حال کنترل و مدیریت است.

حریری در خصوص کاهش قیمت طلا و سکه نیز گفت: بسیاری معتقدند با کاهش قیمت اونس جهانی طلا، احتمال ریزش دوباره و بیشتر قیمت طلا و ارز در بازار کشورمان هم وجود دارد. در این خصوص باید گفت که قیمت طلا همواره تابع دو متغیر مهم و اصلی است که اولین دلیل آن قیمت اونس جهانی و دومین عامل، قیمت روز دلار است. در ادامه باید این دو متغیر را در هم ضرب کرد تا قیمت روز طلا در کشورمان به دست آید. طبیعتا هرکدام از این متغیرها پایین بیاید، قیمت طلا هم به همین نسبت کاهش خواهد یافت.

اخبار مرتبط
رئیس مرکز مبادله طلا و ارز ایران می‌‌‌گوید: در حال حاضر، بیشترین تعداد سکه‌‌‌هایی که یک فرد خریداری کرده، کمتر از ۵۰قطعه است. البته اطلاعات کد ملی افراد در سامانه ثبت و کنترل می‌شود. سعیدی از برنامه بانک‌مرکزی برای عرضه سکه با ضرب سال‌‌‌ بعد از اواسط اسفند خبر می‌دهد و می‌‌‌گوید: حتی در آینده ممکن است سکه‌‌‌ها بدون تاریخ ضرب شوند.
در لحظه تنظیم این خبر، قیمت سکه امامی ۴۸ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان است که این رقم، کاهش ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی سکه نسبت به روز گذشته را نشان می‌دهد. سقف قیمت به ثبت رسیده برای سکه امامی برابر است با ۵۵.۶۳۰.۰۰۰ تومان که در تاریخ دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ رقم خورده است.
شرایط شکننده بازار طلا و ارز امروز به بهترین شکل ممکن قابل درک به نظر می‌رسد چون دقیقا از وقتی صدای تیر و ترقه سکوت بامدادی روز شنبه تهران را شکست، قیمت دلار در حال کاهش است.
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد:با تمهیدات ‎بانک مرکزی و در راستای مدیریت بازار، از هفته آینده معاملات حراج ‎سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه انجام می‌شود. عرضه سکه در این دوره انبوه خواهد بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها