شنبه, 6 مرداد 1403 2024,July

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی روی انگشت شما/سامسونگ با این حلقه برای انگشت شما نقشه کشید! +عکس
سامسونگ می‌گوید کاربران می‌توانند ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته، چه در حال خواب باشند، چه در حال دوش گرفتن یا شنا باشند، از مزایای حلقه هوشمند بهره ببرند. سامسونگ می‌گوید باتری آن تا هفت روز دوام می‌آورد.
۱۰ شغلی که بیشتر در معرض خطر قرار دارند
متخصصان در گزارشی به ده شغل که به احتمال زیاد توسط هوش مصنوعی از انسان گرفته خواهد شد و همچنین تعداد کمی از مشاغلی که کمتر در معرض خطر هستند اشاره کرده‌اند.
«سازمان ملی هوش مصنوعی» افتتاح شد
۱۲ تیرماه سال‌جاری نیز محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «تشکیل شورای ملی راهبری و تأسیس سازمان ملی هوش مصنوعی» مصوب جلسه ۹۰۱ مورخ ۲۹ خردادماه ۱۴۰۳ این شورا را برای اجرا به شرح ذیل ابلاغ کرد.
هوش مصنوعی از دسترس ایرانی ها خارج شد؟
روزنامه «هفت صبح» در تاریخ 9 تیرماه خبری مبنی بر محدود کردن کاربران ایرانی از سوی شرکت OpenAI منتشر کرد. در این گزارش آمده بود که حدود 10 روز دیگر (یعنی امروز 19 تیرماه)، شرکت OpenAI دسترسی کاربران ایرانی، چینی و روسیه را مسدود خواهد کرد.
هوش مصنوعی ذهن‌ خوان ساخته شد!
یک هوش مصنوعی ذهن‌خوان با فراگیری تمرکز روی قسمت‌های مشخصی از مغز می‌تواند افکار انسان را با دقتی بی‌سابقه بخواند و تصاویری را از آنها ایجاد کند. پژوهشگران با بازسازی موفقیت آمیز تصاویر حاصل از فعالیت مغز به پیشرفت قابل توجهی در زمینه علوم اعصاب و هوش مصنوعی دست یافته‌اند. آنها با به کارگیری یک سیستم هوش مصنوعی ذهن‌خوان بهبودیافته می‌توانند نزدیک‌ترین بازسازی تصاویر را از افکار، به ویژه در هنگام استفاده از ضبط مستقیم فعالیت مغز تولید کنند.
هوش مصنوعی قابلیت‌های جدیدی رو کرد
علاوه بر این، طبق گزارش‌ها، این سیستم می‌تواند با استفاده از اعلان‌های متنی، بافت‌ها و پوسته‌های جدیدی را بر روی تصاویر تولید شده توسط یک هنرمند اعمال کند.
هوش مصنوعی به پنجره ملی خدمات دولت اضافه می شود
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات در این خصوص ادامه داد: با ارائه خدمت احراز هویت غیر حضوری، صرفه‌جویی فراوانی در وقت و انرژی مردم می‌شود، چرا که دیگر به مراجعه حضوری نیاز نیست.انصاری همچنین از اضافه شدن تدریجی هوش مصنوعی به سامانه‌ها خبر داد و گفت: خدماتی که اکنون به صورت شبانه‌روزی در تمام ایام هفته در دسترس است، به زودی با استقرار هوش مصنوعی به کمترین حد خطا می‌رسد.
رابطه سه‌‌‌گانه انسان با هوش مصنوعی
انسان برای شکل‌‌‌دهی به رابطه خود با هوش مصنوعی سه گزینه پیش روی خود دارد: یکی اینکه دست به محدودسازی هوش مصنوعی بزند و به این ترتیب تلاش کند تا عاملیت و یکه‌‌‌تازی‌‌‌اش در جهان را حفظ کند. دوم اینکه با هوش مصنوعی همکاری کند و از طریق این همکاری بتواند توانایی‌‌‌هایش را برای تاثیرگذاری برجهان افزایش دهد؛ و سوم اینکه تسلیم هوش مصنوعی شود و زمام بسیاری از امور را به هوش مصنوعی بسپارد و از تلاش برای حفظ عاملیت خود صرف‌‌‌نظر کند.
کلاهبرداری پیشرفته با استفاده از هوش مصنوعی
«وینچنزو سیانکاگلینی»، محقق ارشد تهدید در شرکت امنیتی Trend Microمی‌گوید: «هوش مصنوعی مولد، کیت ابزار جدید و قدرتمندی ارائه می‌دهد که به تبهکاران اجازه می‌دهد تا بسیار کارآمدتر و بین‌المللی‌تر از قبل فعالیت کنند. اکثر تبهکاران در لانه‌ای تاریک زندگی نمی‌کنند یا متخصصان فناوری نیستند. بیشتر آن‌ها افرادی عادی‌اند که فعالیت‌های منظم‌شان به بهره‌وری بالاتری نیاز دارد».
هوش مصنوعی چیست و آینده جهان با آن چگونه است؟
نوآوری‌ها در زمینه هوش مصنوعی همچنان آینده بشریت را تقریباً در هر صنعتی تغییر می‌دهند. هوش مصنوعی در حال حاضر محرک اصلی فناوری‌های نوظهور مانند داده‌های بزرگ، روباتیک و ... است و هوش مصنوعی مولد امکانات و محبوبیت هوش مصنوعی را بیشتر گسترش داده است. طبق نظرسنجی IBM در سال ۲۰۲۳، ۴۲ درصد از مشاغل در مقیاس سازمانی هوش مصنوعی را در عملیات خود ادغام کردند و ۴۰ درصد نیز هوش مصنوعی را برای سازمان خود در نظر گرفتند
هوش مصنوعی اپل معرفی شد
هوش اپل نام مجموعه‌ی جدیدی از ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای آیفون و مک و سایر محصولات این شرکت است. اپل که زمانی از به‌کاربردن اصطلاح «هوش مصنوعی» (Artificial Intهوش مصنوعی اپل هوش مصنوعی اپل elligence) برای توصیف قابلیت‌های یادگیری ماشینی خود امتناع می‌کرد، حالا شاهد ارتقاهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی در تمامی پلتفرم‌هایش است.
هفت مزیت استفاده از فناوری هوش‌مصنوعی در صنعت بانکی
مدیر مرکز هوش‌مصنوعی شرکت ملی انفورماتیک با اشاره به هفت مزیت استفاده از فناوری هوش‌مصنوعی در صنعت بانکداری گفت: این مزایا «گردآوری اطلاعات و تحلیل‌های آماری؛ افزایش کارایی و خودکارسازی؛ پیش‌نگری به هنگام و دقیق؛ تقویت تطبیق با مقررات نظارت؛ نظارت بر سیستم‌های پرداخت؛ تجزیه و تحلیل کلان اقتصادی و مالی در راستای حمایت از سیاست‌های پولی و همچنین نظارت و ثبات مالی» هستند.
میم‌کوین‌ها یا هوش مصنوعی، کدام سود بیشتری دارد؟
در این میان، عملکرد قابل‌توجه میم ‌کوین‌های محبوب مانند دوج‌کوین (DOGE)، شیبا اینو (SHIB) و پپه (PEPE) نیز نشان‌دهنده پتانسیل بالای این بخش برای ارائه بازدهی بیشتر به سرمایه‌گذاران در سال جاری است.
رایانه‌های مایکروسافت هم به هوش مصنوعی مبتلا شدند!
این شرکت از مدت ها قبل مشغول آزمایش تولید عکس با هوش مصنوعی در پینت است و نسخه های اولیه Cocreator برای توسعه دهندگان و کارشناسان ویندوز از پاییز سال گذشته میلادی در دسترس بوده است. اما با معرفی رایانه های Copilot+ اکنون ویژگی به طور رسمی ارائه شده است.
افتتاح مرکز ملی هوش مصنوعی تا ۲۰ خرداد
دهقانی فیروزآبادی در ادامه از افتتاح و آغاز به کار مرکز ملی هوش مصنوعی تا بیستم خرداد خبر داد و گفت: بزرگترین اثر شهیدجمهور در حوزه علم و فناوری، ایستادن پای قانون جهش تولید دانش بنیان می‌دانم. او شخصاً ایستاد تا این قانون در دولت به نتیجه برسد و همه کسانی که از این قانون خبر دارند و روی آن کار کردند شهادت می‌دهند که بدون حضور آیت‌الله رئیسی این قانون به نتیجه نمی‌رسید.
سایت دیوار کلاهبرداران را با هوش‌مصنوعی شناسایی و مسدود می کند
کاربرانی که به خاطر فعالیت‌های مشکوک‌ یا گزارش‌های کاربران دیگر، در دسته با احتمال تخلف بالا قرار می‌گیرند حساب‌شان محدود شده و تنها قابلیت دیدن آگهی‌ها را دارند. امکان انتشار آگهی، چت یا دیدن شماره تلفن آگهی‌های دیگر از این افراد تا زمانی که هویت‌شان به صورت ویدیویی تایید شود گرفته خواهد شد.
 گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
روز سه‌شنبه، در نشست سالانه توسعه‌دهندگان آی‌/او (I/O) گوگل در کالیفرنیا، این غول حوزه فناوری نشان داد که چطور هوش مصنوعی با بسترهای مجازی‌اش تلفیق می‌شود‌ــ از موتور جست‌و‌جو گرفته تا جی‌میل‌ــ و از آنچه ادعا می‌کند آینده دستیار هوش مصنوعی در سیستم اصلی جدیدی موسوم به پراجکت استرا (Project Astra) است رونمایی کرد. دمیس هاسابیس، رئیس گوگل دیپ‌مایند (Google Deepmind)، گفت چت‌ربات جدید از حافظه‌اش استفاده می‌کند تا بافتار را درک کند و عمل کند، و در عین حال برای گفت‌و‌گوی طبیعی، «کنشگر، آموزش‌پذیر
مدیران کسب‌وکار چگونه آماده تغییرات با هوش مصنوعی شوند؟
کسانی که خود را به مهارت‌های هوش مصنوعی مجهز می‌کنند، در اقتصاد دیجیتال و بازار کار نسبت به کسانی که این مهارت را ندارند، مزیت قابل توجهی خواهند داشت. سازمان‌ها مسئول کمک به کارکنان خود برای ارتقاء مهارت یا مهارت مجدد برای سازگاری با این اکوسیستم در حال تغییر هستند.
نا امیدی کارمندان بانک های کشور از لایحه تعطیلات آخر هفته و مستثنی شدن از سایر ادارات !
در شرایطی که کارمندان بانک انتظار داشتند همانند سایر ادارات شامل 2 روز تعطیلی در آخر هفته باشند٬ قرار گرفتند نام بانک ها در کنار ارگان های نظامی و انتظامی و بیمارستانها و ... که شامل لایحه فوق نمی شوند موجی از نامیدی را در میان این قشر که از پر کارترین کارمندان کشور هستند ایجاد کرد و باعث تعجب بسیاری از کارشناسان شد . چرا که ارگانهایی مثل بیمارستان ها ٬ مراکز نظامی ٬ انتظامی و ... شیفت کار هستند و به صورت 24 ساعته در تمام ایام و تعطیلات رسمی هم فعالیت دارند ٬ در صورتی که این موضوع در مورد بانک
هوش مصنوعی چیست؟
همچنین، هوش مصنوعی می‌تواند بهبود امنیت سایبری را با استفاده از تحلیل داده‌های بزرگ را انجام دهد و با تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ، می‌تواند الگوهای مشکوک در رفتار اجزای شبکه، کاربران و سیستم‌ها را شناسایی کند و در صورت لزوم، اقدام به بستن دسترسی به داده‌های مشکوک و ایجاد محدودیت کند.
شاهکار بی‌نظیر هوش مصنوعی؛ ساخت ضرب‌المثل‌های ایرانی به روایت عکس!+تصاویر
تصاویری از ضرب‌المثل های ایرانی به روایت هوش مصنوعی را که یک کاربر خوش ذوق تولید کرده است را ببینید. 1
هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید
موسوی‌پور با بیان اینکه این دوربین‌های نظارت تصویری هوشمند نیستند، گفت: درحال حاضر یک کاربر باید این دوربین‌ها کنترل کند، اما ما به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت هوش‌مصنوعی این دوربین‌ها بتوانند معابر را رصد کرده و در صورت وقوع تخلف یا وضعیت غیرعادی نظیر تصادف و ... موضوع ثبت و اعلام کنند. این اقدام امکان اجرا دارد و ما باید سامانه مربوطه را روی دوربین‌ها نصب کنیم.
دو روی سکه هوش مصنوعی در گزارش سال ۲۰۲۴ دانشگاه استنفورد
بسیار در مورد تکامل باورنکردنی هوش مصنوعی از نظر عملکرد آن در برابر انسان صحبت می‌شود. تقریباً در سراسر جهان، هوش مصنوعی در طیف وسیعی از وظایف مبتنی بر عملکرد از انسان پیشی گرفته است که نیاز به توسعه معیارهای جدید و چالش برانگیزتر دارد. مسلماً این درجه از توسعه را می‌توان با برچسب «خوب» طبقه‌بندی کرد، اما این گزارش به روی دیگر سکه در مورد تکامل سریع هوش مصنوعی می‌پردازد.
چطور از هوش مصنوعی گوگل استفاده کنیم؟
ویژگی‌های مختلف جمنای رایگان مانند پردازش تصاویر و تولید متن در Gemini Advanced پیشرفته‌تر و جامع‌تر می‌شوند و تجربه‌ی استفاده از هوش مصنوعی چندوجهی با قابلیت‌های پیشرفته را به کاربر منتقل می‌کنند.
هوش مصنوعی: ناجی جدید کره زمین؟
تحلیل نقش هوش مصنوعی در پیش‌بینی و مدل‌سازی تغییرات اقلیمی و اثرات آن بر سیاره زمین در رویدادهای شدید آب‌وهوایی از اهمیت بالایی برخوردار است. هوش مصنوعی از شبکه‌های مختلف استفاده می‌کند که بر روی پیش‌بینی‌های آب‌وهوای جهانی آموزش ببیند تا مشکلات را در مدل‌های آب‌وهوای فعلی تصحیح کنند.
این شغل ها به زودی منقرض می شوند
روزنامه دیلی میل در مصاحبه با کارشناسان هوش مصنوعی و روسای شرکت‌های مربوط به فناوری‌های هوش مصنوعی نوشته است که ممکن است در سال‌های آینده مشاغل زیر منقرض شوند.
 این سامانه هویت شما را با هوش مصنوعی تشخیص می‌دهد!
هاشم کارگر در تشریح سامانه احراز هویت دیجیتال ایرانیان، گفت: موضوع احراز هویت توسط سازمان ثبت احوال در کشور انجام می شود. سامانه احراز هویت دیجیتال ایرانیان نیز اقدام بزرگی بود که با هدف گسترش احراز هویت به ویژه در بخش های خصوصی مدنظر قرار گرفت و آغاز به کار کرد.
صف‌آرایی هنرمندان نامدار موسیقی علیه هوش مصنوعی
در نامه‌ی اعتراضی هنرمندان علیه هوش مصنوعی آمده است: «هوش مصنوعی درصورتی‌که غیرمسئولانه استفاده شود، تهدید بزرگی برای توانایی ما در محافظت از حریم خصوصی، هویت، موسیقی و معیشت‌مان ایجاد می‌کند. برخی شرکت‌های بزرگ، بدون اجازه، از آثار ما برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. این موضوع برای بسیاری از موسیقی‌دانان، هنرمندان و ترانه‌سراهایی که تلاش می‌کنند امرار معاش کنند، فاجعه‌آمیز خواهد بود.»
مشاغل آینده در هفته فقط ۳ روز کاری خواهند داشت!
کارکنان آینده، رویایی هستند. آنها مرخصی نمی‌گیرند، به تعطیلات نمی‌روند و برای ملاقات با رئیس درخواست نمی‌کنند.
هوش مصنوعی اپل با iOS ۱۸ عرضه می شود
همچنین، ریسکی با تزریق هوش مصنوعی مولد به دستیار صوتی اپل همراه است. مدل‌های زبان بزرگ سریع و با اعتمادبه‌نفس هستند و همیشه واقعی نیستند. به‌نظر می‌رسد هر چت‌بات هوش مصنوعی حداقل با یک رسوایی شرم‌آور شروع به کار می‌کند. به‌نظر می‌رسد اپل روی هوش مصنوعی مولد بومی خود کار می‌کند که شاید با ترکیبی از فناوری‌های مجوزدار گوگل تقویت شده باشد.
چگونه تشخیص دهیم یک تصویر با هوش مصنوعی ساخته شده؟
برای شما هم پیش آمده که تصویر یک شخص را در فضای مجازی ببینید و بلافاصله شک کنید که آیا این عکس واقعی اوست یا محصول هوش مصنوعی است.
شهرها در آینده از دید هوش‌مصنوعی + عکس
هوش مصنوعی این‌بار تصاویری از آینده برای ما آورده است که نشان می‌دهد شهرهای بزرگ جهان در آینده چطور خواهند شد.
این کشور کوچک پدرخوانده هوش مصنوعی است!
شرکت‌های تایوانی بازار سرور‌های هوش مصنوعی را قبضه کرده‌اند و حدود ۹۰ درصد از تولیدات این حوزه در تایوان انجام می‌شود. دولت تایوان جلسه‌ای با ۲۰ رهبر حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در یکی از پارک‌های فناوری شمال این کشور برگزار کرد. بر اساس اطلاعات منتشرشده در این جلسه، تایوان بازار سرور‌های هوش مصنوعی را به تصرف خود درآورده است.
مشاغلی که بیشترین تاثیر را از هوش مصنوعی می‌گیرند
مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی، مشاغلی که بیشترین تاثیر را از هوش مصنوعی می‌گیرند را اعلام کرد که بخش فناوری و آی.تی در صدر این فهرست قرار دارد. در بحبوحه گسترش هوش مصنوعی شاید خوب باشد که بدانیم چه مشاغلی می‌توانند بیشترین تاثیر را از هوش مصنوعی بپذیرند، در این نمودار، نتایج گزارش مجمع جهانی اقتصاد درنظرگرفته شده که تخمین می‌زند چگونه بخش‌های مختلف شغلی در معرض اختلال هوش مصنوعی قرار می‌گیرند.
تاریخ رونمایی iOS ۱۸ و هوش مصنوعی اپل به‌صورت رسمی اعلام شد!
اپل در پی امضای قرارداد همکاری با گوگل و OpenAI و بایدو است تا از هوش مصنوعی این شرکت‌ها در دستگاه‌هایش استفاده کند. بخشی از هوش مصنوعی اپل به‌صورت محلی و با استفاده از مدل زبانی اختصاصی این شرکت پردازش می‌شود و قابلیت‌هایی که به سرورها متکی هستند، احتمالاً توسط گوگل یا OpenAI (و بایدو در چین) ارائه خواهند شد.
 تصویب قطعنامه جهانی سازمان ملل متحد درباره هوش مصنوعی
در قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد آمده است: «طراحی، توسعه، استقرار و استفاده نامناسب یا مخرب از سامانه‌های هوش مصنوعی، خطراتی دارد که می‌تواند به تضعیف حقوق بشر و آزادی‌های اساسی و بهره‌مندی از آن‌ها منجر شود.»
هوش مصنوعی جراحی مغز و اعصاب می‌کند
هوش مصنوعی امروزه با ورود به هر حوزه‌ای، منجر به ایجاد تحولاتی می‌شود. یکی از این تحولات در حوزه پزشکی رقم خورده است. در پیشرفته‌ترین سطوح جراحان مغز با استفاده از ابزار هوش مصنوعی، چگونه این تحول را رقم زده‌اند؟
هوش مصنوعی به زودی از انسان پیشی خواهد گرفت
گورتزل، ریاضیدان، گفت: «به نظر می‌رسد که ظرف 3 تا 8 سال آینده به هوش مصنوعی عمومی شبیه انسان دست پیدا کنیم. گورتزل پیش‌بینی‌های خود را در شهر پاناما در طی سخنرانی پایانی خود در اجلاس سران هوش مصنوعی این ماه که بخشی از آن توسط شرکتش SingularityNET حمایت می‌شود، اعلام کرد.
ایلان ماسک: تا سال ۲۰۲۹ هوش مصنوعی از مجموع انسان‌ها باهوش‌تر می‌شود
«دیو لی»، سرمایه‌گذار تسلا نیز با بیان جمله «خیلی آماده نیستیم» نگرانی خود نسبت به این موضوع را نشان داده است.
مشاغلی که هوش مصنوعی ایجاد کرد + اینفوگرافیک
مجله «Gear Rice» شش حرفه ایجادشده توسط هوش مصنوعی را ارائه کرده است که نیازی به دانش اعداد یا تکنیک ندارد.
برای انتشار ابزارهای هوش مصنوعی مجوز بگیرید
کشورها در سراسر جهان به دنبال تهیه مقرراتی برای ساماندهی هوش مصنوعی هستند. هند، مقررات برای شرکت‌های شبکه اجتماعی را که به این کشور آسیای جنوبی به عنوان یک بازار رشد برتر چشم دوخته اند، سخت‌گیرانه‌تر کرده است.
هشدار ایلان ماسک درباره آخرالزمان هوش مصنوعی
ایلان ماسک، ممکن است کمبود تراشه در کمین ما باشد، اما هوش مصنوعی و خودروهای برقی با چنان سرعتی در حال گسترش هستند که جهان در سال آینده با مشکل تامین برق و ترانسفورماتور مواجه خواهد شد.
هوش مصنوعی وارد دنیای اکتشاف درون زمین می‌شود
جرمی سووارد توضیح داد که "شرکت‌ها سالانه بیش از 100 میلیارد دلار برای عملیات اکتشافی و حفاری اکتشافی هزینه می کنند"، تاکید کرد که پروژه نقشه برداری زیرزمینی به جلوگیری از تلفات، آسیب به محیط زیست و هزینه‌های بالا کمک می‌کند. به گفته این گروه تجاری، بیش از 20 میلیون مایل خط لوله، کابل و سیم مدفون، تنها در ایالات متحده وجود دارد و شرکت‌ها سالانه بیش از 30 میلیارد دلار هزینه به دلیل آسیب به زیرساخت ها متحمل می‌شوند. فناوری جدید متکی بر هوش مصنوعی می‌تواند از این همه هزینه جلوگیری کند.
روش‌هایی برای آمادگی کسب‌وکارها جهت روی آوردن به هوش مصنوعی
هنگامی که این سیستم‌ها راه اندازی شوند، شرکت‌ها می‌توانند از آنچه که هوش مصنوعی ارائه می‌دهد بهره ببرند. شرایر در این خصوص می‌گوید: شما می‌توانید کارمندان خود را حداقل ۱۰ برابر و چه بسا ۱۰۰ برابر، دارای بهره وری بیشتر کرده و کسب و کار خود را ۱۰ برابر یا ۱۰۰ برابر بازده‌تر کنید. یکی از راه‌های انجام این کار، استفاده از هوش مصنوعی برای به دست آوردن هوش جمعی است. این روش به معنای مخلوط کردن نسبت صحیح پیش‌بینی‌های متخصص و خرد جمعی با کمک الگوریتم‌ها است.
هوش مصنوعی به میان خودروسازان آمد
نیو، یکی دیگر از تولیدکنندگان خودروهای برقی چینی، در ماه نوامبر گفت که نیروی کار خود را ۱۰ درصد کاهش می‌دهد تا در بحبوحه رقابت رو به رشد، کارایی را بهبود بخشد. خودروسازان در چین در مواجهه با تقاضای ضعیف تر در داخل، به صادرات به عنوان نیروی محرکه برای رشد نگاه کرده‌اند اما نفوذ رو به رشد چین به عنوان یک صادرکننده خودرو باعث ایجاد مشکل در خارج از کشور شده است.
فهرست محبوب‌ترین ابزار‌های هوش مصنوعی منتشر شد
در طول سال گذشته و پس از عرضه عمومی «ChatGPT» ابزار‌های هوش مصنوعی بسیاری در دسترس افراد قرار گرفتند؛ اما شواهد حاکی از آن است که چت‌بات مشهور شرکت «OpenAI» همچنان محبوب‌ترین ابزار نزد کاربران است. محققان شرکت «writerbuddy.ai» دریافتند که بیش از ۶۰ درصد از سهم ترافیک ابزار‌های مبتنی بر این فناوری از سپتامبر ۲۰۲۲ تا اوت ۲۰۲۳ با حدود ۱۴ میلیارد بازدید متعلق به چت‌بات رایگان «ChatGPT» است.
هوش مصنوعی قابل کنترل وجود ندارد!
کار او در زمینه ایمنی هوش مصنوعی تا حدی توسط ایلان ماسک و موسسه آینده زندگی (FLI) تامین مالی شده است که توسط مکس تگمارک، استاد دانشگاه «ام‌آی‌تی» و ژان تالین، یکی از بنیانگذاران اسکایپ تأسیس شده است. موسسه آینده زندگی همان موسسه‌ای است که خواستار مهلت شش ماهه برای توسعه ابزار‌های هوش مصنوعی قدرتمندتر از چت جی‌پی‌تی-۴ شد. نامه سرگشاده این موسسه توسط بیش از ۳۳ هزار نفر از جمله ماسک، استیو وزنیاک یکی از بنیانگذاران اپل، یوشوا بنجیو پدرخوانده هوش مصنوعی و دیگر کارشناسان امضا شد.

اخبار هوش مصنوعی - هوش مصنوعی در بانکداری - پرامپت - آموزش هوش مصنوعی - پرامپت هوش مصنوعی -  - جمینی  GEMINI-open AI - CHAT GPT