ﺳﻪشنبه, 1 آبان 1403 2024,October

بورس اوراق بهادار

 مهر ماه با قرمز پوشی شاخص کل بورس پایان یافت
امروز بیش از ۶ میلیارد و ۷۹۴ میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۳۵۵ میلیارد تومان در بیش از ۱۸۸ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۴ هزار و ۸۳۳و احدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۷ هزار و ۲۸۱و احد قرار گرفت.
شاخص بورس ۱۹ هزار واحد افت کرد
بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فملی، فولاد و وبملت شد و در مقابل نمادهای معاملاتی لخزر، شپاکسا و فلوله با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
پناهگاه‌ جدید سرمایه‌گذاران‌ کجاست؟
بازار سرمایه ایران در روزهای اخیر تحت تاثیر بی‌اعتمادی به شرایط اقتصادی داخلی و افزایش تنش‌های منطقه‌ای با خروج گسترده سرمایه مواجه شده است. سرمایه‌گذاران به دلیل نوسانات ارزی و تصمیمات اقتصادی دولت، دارایی‌های خود را از بازار خارج کرده و به سمت بازار خودرو و صندوق‌های کالایی مانند طلا سوق پیدا کرده‌اند.
 ریزش بیش از ۲۴ هزار واحدی شاخص بورس
به نظر می‌رسد فراز و فرود تاثیرات سیستماتیک و متغیرهای سیاسی که از هفتم مهر بر بازار سایه افکنده بود با شدت و ضعف هنوز وجود دارد. روز ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ایران در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی از جمله ترور اسماعیل هنیه در خاک کشور و به شهادت رساندن سردار مقاومت، سید حسن نصرالله و عباس نیلفروشان، تل‌آویو را هدف ۲۰۰ موشک بالستیک قرار داد و ضربات مهلکی به اسرائیل وارد کرد.
بازار سهام کاهشی ماند
روز چهارشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۳۵۱۷ واحد کاهش داشت و در عدد دو میلیون و ۶۵ هزار و ۷۴۴ واحد ایستاد. این در حالی است که در چهار روز کاری از ۱۷ تا ۲۲ مهرماه شاخص کل به ترتیب ۳۴۲۲، ۲۴۵۳، ۱۴هزار و ۱۱۰۵واحد افزایش داشت.
ریزش دوباره بازار سرمایه
روز سه‌شنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۲۱ هزار و ۷۳۰ واحد کاهش داشت و در عدد دو میلیون و ۶۹ هزار و ۶۲ واحد ایستاد. این در حالی است که در چهار روز کاری تا یکشنبه شاخص کل به ترتیب ۳۴۲۲، ۲۴۵۳، ۱۴هزار و ۱۱۰۵واحد افزایش داشت.
بازگشت دوباره عرضه خودرو به بورس؟
تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که شرکت‌های خودروسازی‌ داخلی در تلاشند تا بار دیگر خودروهای خود رادر بورس کالا عرضه کنند و گویا در این زمینه توافق‌هایی نیز انجام شده است. با این حال این اخبار تاکنون مورد تأیید نهادهای رسمی قرار نگرفته است.
شاخص کل بازهم کانال دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی را از دست داد
شاخص کل بازار سرمایه امروز (دوشنبه ۲۳ مهر) ۲۴ هزار و ۷۶۴ واحد افت کرد و در کانال دو میلیون میلیون ۸۹ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۱.۱۷ درصد ریزش کرد. شاخص هم وزن ۰.۸۹ درصد افت کرد و در کانال ۶۹۰ هزار واحدی قرار گرفت.
احتمال پرداخت فوری ۷۰۰ میلیارد تومان به بورس
البته رویکرد جدید صندوق توسعه آن است که سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را جایگزین سیاست پرداخت منابع ارزی به منظور دریافت سود کند. در صورت پرداخت ۷۰۰ میلیارد تومان تعهد صندوق به بورس تمام می‌شود اما با توجه به مصوبه‌ای که اخذ شده هیات عامل صندوق توسعه ملی مجاز است روند سرمایه‌گذاری در بورس را ادامه دهد.
شاخص بورس ۲ هزار واحد رشد کرد
بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی وغدیر، فملی و کچاد شد و در مقابل نمادهای معاملاتی فارس، شپنا و شبندر با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
پیش‌بینی مسیر بورس در هفته جاری / کدام صنایع پراقبال خواهند بود؟
وی ادامه داد: این سیکلِ باطل توسط خود سازمان بورس به بدنه بازار منتقل شده است. واضحا اگر دامنه نوسان به ۲ درصد کاهش پیدا می‌کرد، بخشی از این معامله‌گران در بازار می‌ماندند و حجم و ارزش معاملات چنان ناامیدکننده نمی‌شد. دامنه نوسان دو درصدی نیز می‌تواند در راستای اهداف سازمان بورس، یعنی صیانت از حقوق سهامداران عمل کند.
شاخص بورس ۱۴هزار واحد رشد کرد
در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از 10میلیارد و 449میلیون سهم و حق تقدم به‌ارزشی بالغ بر 5هزار و 676میلیارد تومان در بیش از 267هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 14هزار و 512واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 114هزار و 211واحد قرار گرفت.
مقصد سرمایه‌گذاران شجاع کجاست؛ بورس، طلا، دلار یا بیت‌کوین؟
یمت دلار در هفته سوم مهرماه به شکل جزیی رشد کرد. طلا به همین شیوه سینه‌خیز به عقب برگشت و سکه امامی با اینکه ۷۰۰، ۸۰۰ هزار تومان گران شد در نهایت ۱.۵ درصد سود برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورد.
پیش بینی جالب یک کارشناس از چشم انداز بورس؛ آنها که در صف فروش نرفتند مزدشان را می گیرند
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به انتخابات آمریکا در آبان ماه، تنشها در یک ماه آینده به پایان خواهند رسید. اوج تنشها نهایتا در این بازه خواهد بود. در نقطه مقابل ما در شاخص کل و قیمت سهام، در حوالی محدوده های حمایتی مستحکم و آهنینی هستیم و قیمت سهم های بزرگ بازار هم، حمایتهای بسیار مستحکمی دارند.
شاخص بورس ۲ هزار واحد رشد کرد
در جریان دادوستدهای امروز، دوشنبه، بازار سرمایه، بیش از 5میلیارد و 91میلیون سهم و حق تقدم به‌ارزشی بالغ بر 3هزار و 702میلیارد تومان در بیش از 169هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 2هزار و 453واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 99هزار و 836واحد قرار گرفت.
شاخص بورس ۳هزار واحد رشد کرد
بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فملی، فولاد و فارس شد و در مقابل نمادهای معاملاتی شپنا، شبندر و وبملت با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
شاخص بورس ۷ هزار واحد افت کرد
بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فارس، فولاد و فملی شد و در مقابل نمادهای معاملاتی کگل، وپارس و وخاور با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
گزارش روزانه بورس ۱۵ مهر ماه؛ شاخص کل ۵ هزار واحد ریخت
امروز یکشنبه ۱۵ مهر، بازار بورس با ادامه محدودیت دامنه نوسان یک درصدی و با کاهش ۵۰۵۴ واحدی شاخص کل بورس تهران به تراز ۲,۱۰۱,۷۵۷ واحدی رسید. از شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۷۴۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد که این کاهش، شاخص کل هم‌وزن بورس را به تراز ۶۹۸,۶۵۴ واحدی عقب برد.
واریز سود برای ۳ میلیون سهامدار/ جزییات اعلام شد
جزییات واریز سود سهامداران در هفته دوم مهر ماه سال جاری حاکی از آن است که 16 ناشر سود جاری، سنواتی و حق تقدم 2 میلیون و 922 هزار و 425 سهامدار را که شامل 3 هزار و 981 میلیارد و 882 میلیون تومان می‌شود به حساب سجامی سرمایه گذاران واریز کردند.
پیش بینی بورس فردا یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳
با توجه به شرایط سیاسی و نظامی منطقه به نظر می‌رسد بازار سرمایه همچنان ریسک شناسایی کند و بر همین اساس فعلا دامنه نوسان در بیشترین حد از محدودیت قرار خواهد داشت. تلاش‌ روزهای گذشته سازمان بورس برای اقناع اهالی بازار سرمایه برای پذیرش محدودیت یک درصدی دامنه نوسان که به‌ویژه از طریق بازوی رسانه‌ای و تبلیغاتی این سازمان صورت گرفت، موید همین دیدگاه است.
احیای تالار‌ مجازی بورس پس از چند سال توقف
شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس با برگزاری مناقصه‌ عمومی و انتخاب پیمانکار برای طراحی و مهندسی سامانه، احیای تالار مجازی بورس با رابط کاربری جدید و بّروزرسانی ابزارها و امکانات را در دستور کار قرار داد و فرایند بازطراحی این سامانه در مرحله انعقاد قرارداد است.
شاخص فرابورس کانال ۷۰۰ هزار واحدی را از دست داد
در مقابل نماد‌های وپارس و کنور بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند. شاخص کل فرابورس افت ۰.۱۴ درصدی را تجربه و در کانال ۲۲ هزار و ۹۹ واحدی ایستاد. در این بازار بیشترین حجم معاملات به گروه فلزات اساسی رسید، همچنین گروه دومی که بیشترین حجم معاملات را به اختصاص داد گروه محصولات شیمیایی بود.
دامنه نوسان بازار سرمایه تا کی محدود میماند؟
محدود کردن دامنه نوسان به یک درصد به عنوان راهکاری مؤثر برای مهار نوسانات شدید و جلوگیری از ایجاد صف‌های فروش یا خرید ناشی از هیجانات زودگذر در نظر گرفته شده است. این تصمیم کمک می‌کند تا بازار در شرایط بحرانی آرامش بیشتری داشته باشد و سهامداران بتوانند با دیدگاه منطقی‌تری به معاملات خود ادامه دهند.در ادامه روند نزولی بازار، امروز بورس تهران با افت قابل توجهی همراه بود.
ریزش بی پایان شاخص بورس تهران
در بازار فرابورس ایران نیز شاخص‌ها در وضعیت قرمز بودند. شاخص کل فرابورس با 0.22 درصد افت در محدوده 22هزار و 131 واحد متوقف شد و شاخص کل هموزن فرابورس نیز با 0.21 درصد افت در محدوده 123 هزار و 467 واحد به کار خود پایان داد. در بازار فرابورس نیز نمادهای آریا، انتخاب و شگویا بیشترین اثر مثبت و کرومیت، زشریف و کتوسعه بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.
پیش بینی بورس فردا 11 مهر ماه 1403
همتی وزیر اقتصاد عنوان کرده بود که اختلاف قیمت بین نرخ ارز آزاد و نیما باید به حداقل برسد تا جایی که توجیه داشته باشد. هنوز این اختلاف قیمت توجیه ندارد و خیلی زیاد است. این موضوع به تدریج انجام خواهد شد. این دو موضوع اختلاف نظر بانک مرکزی و وزارت اقتصاد را نشان می‌دهد و باید دید که وضعیت ارزی کشور و نرخ‌های به کدام سمت حرکت خواهند کرد.
افت شاخص بورس
بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2 میلیارد و 18میلیون ورقه به ارزش 14هزار و 625میلیارد تومان در 59هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 22واحد افت کرد و در ارتفاع 22هزار و 180واحد قرار گرفت.
شاخص بورس ۶هزار واحد افت کرد
بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فولاد، فارس، و شستا شد و در مقابل نمادهای معاملاتی کگل، شپدیس و کچاد با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
افت ۸۸۷۷ واحدی شاخص کل بورس
در معاملات امروز سه نماد فولاد و فملی و شستا به ترتیب با افت ۱۳۹۷، ۹۶۰ و ۵۵۴ واحدی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. این در حالی است که رشد ۲۵۱، ۲۳۰ و ۱۰۲ واحدی نمادهای کگل، ومعادن و کچاد تا حدی در مقابل افت امروز ایستادگی کردند.
هر آن چیزی که باید درباره قیمت اسمی و قیمت بازاری سهام بدانید
ارزش اسمی قیمتی است که سهم با آن وارد پذیره‌نویسی می‌شود، که حاصل تقسیم کل سرمایه شرکت بر تعداد سهام است. اما ارزش بازار، همان قیمت سهم در بازار بورس است که تحت تاثیر عواملی مانند وضعیت شرکت، فعالیت‌ها و مواردی از این قبیل تعیین می‌شود. از حاصل ضرب قیمت اسمی در تعداد سهام منتشرشده، سرمایه قانونی شرکت به دست می‌آید. اما حاصل ضرب قیمت بازاری در تعداد سهام، نشان‌دهنده ارزش سهام شرکت است.
پیش بینی بورس فردا 8 مهر ماه 1403
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرده است که جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس در روز جاری برگزار و حوادث اخیر منطقه، از جمله جنایت‌های رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت مورد بررسی قرار گرفته است. ساعتی پیش هم جنبش حزب الله خبر شهادت سیدحسن نصرالله را تایید کرد.
تداوم رشد شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
در مقابل نماد‌های فولاد و شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند. شاخص کل فرابورس نیز امروز ۰.۰۵ درصد رشد کرد و در کانال ۲۲ هزار و ۳۰۸ واحدی ایستاد
پیش‌بینی بورس فردا 4 مهر ماه 1403
ارزش معاملاتی گروه فلزات اساسی بیش از 488 میلیارد تومان ثبت شد عددی که در روز دوشنبه برای گروه بانکی ثبت شده بود بیش از 300 میلیارد تومان بود که به عنوان رکورد خوبی در سال 1403 محسوب می‌شد اما در روز جاری فلزات اساسی این رکورد را جابه‌جا کردند و در رتبه اول برترین ارزش معاملاتی در بازار بورس تهران قرار گرفتند.
بورس رکورد ۸۰ روزه را شکست
امروز شاخص هم‌وزن هم با افزایش ۱۰ هزار و ۳۲ واحد به رقم ۷۰۵ هزار و ۹۹۲ واحد رسید. بیش از ۲۸۶ هزار فقره معامله به ارزش ۷۱۰۳ میلیارد تومان در بازار سهام انجام شد.
اخبار مهم بورس سه شنبه ۳ مهرماه | از خبر افزایش سرمایه چند نماد تا خبری مهم برای مذاکرات هسته‌ای و عرضه اولیه ۷ نماد
هیئت مدیره در نظر دارد نسبت به انجام مرحله دوم افزایش سرمایه ۶۴ درصدی از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به منظور اجرای طرح‌های بیواتانول کرمانشاه و باشت در چارچوب "دستورالعمل نحوه صدور مجوز عرضه عمومی شرکت پروژه (سهامی عام) " اقدام نماید.
صعود دوباره شاخص بورس به ارتفاع ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد
بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فملی، فولاد و فارس شد و در مقابل نمادهای معاملاتی بوعلی، ثفارس و فولاژ با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
شاخص بورس تهران در اولین روز کاری هفته
شاخص کل فرابورس نیز امروز ۰.۳۶ درصد رشد کرد و در کانال ۲۱ هزار و ۹۲۶ واحدی ایستاد. در معاملات امروز بازار سهام گروه محصولات شیمیایی بیشترین حجم معاملات را از آن خود کرد. گروه بانک در معاملات امروز مورد توجه قرار گرفت و توانست رتبه دوم در حجم معاملات را از آن خود کند. ۳۸۸ نماد مثبت در مقابل ۲۹۰ نماد منفی قرار گرفتند.
منظور از سهام شناور چیست؟
سهام شناور یکی از فاکتورهایی است که می‌توان برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفت و میزان ریسک نقدشوندگی سهم را تا حدودی تشخیص داد. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم بیشتر روی سهم‌هایی که سهام شناور بالایی دارند تمرکز داشته باشید. ریسک نقدشوندگی در این سهم‌ها کمتر است و بنابراین ساده‌تر می‌توانید سرمایه خود را نقد کنید.
رشد ۳۰ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین هفته تابستان/ چراغ بازار سهام سبز می‌ماند
شاخص کل بورس تهران در پایان هفته در آستانه ورود به کانال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد قرار گرفت و کارشناسان پیش بینی می کنند که بازار سهام در فصل پاییز رونق بگیرید و شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات حقیقی‌ باشیم.
در نیمه دوم سال طلا بخریم یا خودرو یا در بورس سرمایه گذاری کنیم؟
ر حالی نیمه اول سال ۱۴۰۳ در ساعات پایانی خود قرار دارد که بررسی روند بازارها، از رفتار متفاوت آنها حکایت دارد؛ به طوری که ۱۸۶ روز اول سال، روزهای پرسود برای سرمایه‌گذاران طلا و سکه بود و در مقابل، ارزبازان، بورس‌بازان و خریداران خودرو، زیان سنگینی را تجربه کردند. گزارش‌ها از روند بازارها نشان می‌دهد قیمت طلا در نیمه اول سال ۱۴.۸ درصد و سکه ۱۳.۹ درصد گران شد و در مقابل، دلار ۲.۸ درصد ارزان شد و بورس نیز سقوط ۴.۴ درصدی را شاهد بود. در کنار این‌ها، قیمت انواع خودروهای تولید داخل، ریزش ۵ تا ۱۳۵ میل
سه دستور مهم همتی به رییس جدید سازمان بورس
وزیر اقتصاد در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان بورس سه دستور مهم داد و از او خواست تا به میدان بیاید و مشکلات بورس را برطرف کند.
کد به کد کردن سهام یعنی چه؟ / دلایل کد به کد کردن سهام در بورس
در دنیای سرمایه‌گذاری و بورس، اصطلاحات و مفاهیم مختلفی وجود دارد که درک آن‌ها برای فعالان این حوزه ضروری است. یکی از این مفاهیم کلیدی، کد به کد کردن است.
نقشه‌خوانی بازارها تا ۱۴۰۴
75 کارشناس بورسی مسیر بازارها در نیمه دوم سال1403 را ترسیم کردند. در این نظرسنجی ۷۵نفر از افراد خبره در حوزه‌‌‌های مختلف اقتصادی و سرمایه‌گذاری، به ۶سوال کلیدی در مورد بازارها، به‌خصوص بازار سهام، در نیمه دوم سال‌جاری پاسخ دادند.
سهام جایزه چیست؟ / چه کسانی مشمول دریافت سهام جایزه می‌شوند؟
در دنیای سرمایه‌گذاری، هر روز با فرصت‌های جدیدی مواجه می‌شویم که می‌تواند به رشد سرمایه ما کمک کند. یکی از این فرصت‌ها، مفهوم سهام جایزه است که نه تنها می‌تواند به افزایش دارایی‌های ما منجر شود بلکه به عنوان یک راهکار هوشمندانه برای جذب سرمایه‌گذاران جدید نیز عمل می‌کند. اما سهام جایزه دقیقاً چیست؟
 آغاز ثبت نام وام فرزند آوری با رقم جدید
بانک مرکزی اعلام کرده که برای کمک به زوج‌های جوان و خانواده‌ها، مقدار قابل توجهی اعتبار جدید به وام‌های ازدواج و فرزندآوری اضافه شده است. به این ترتیب، زوج‌های جوان و خانواده‌ها می‌توانند راحت‌تر به این وام‌ها دسترسی پیدا کنند و هزینه‌های مربوط به ازدواج و فرزندآوری را بهتر مدیریت کنند.
بورس منفی شد؛ فرابورس مثبت
بازار سرمایه در بیست و یکمین روز از آخرین ماه تابستان کاهش داشت. روز چهارشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۴۱۳۷ واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و ۸۴ هزار و ۲۱۴ واحد ایستاد.
رئیس سازمان بورس مشخص شد + عکس و سوابق
صیدی، دانش‌آموخته رشته حسابداری در دانشگاه علامه طباطبایی است. رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار، دارای مدرک دکتری حسابداری از دانشگاه علامه طباطبایی، کارشناسی ارشد حسابداری از دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناس حسابداری از دانشگاه علامه طباطبایی است.
کاهش بیش از ۷ هزار واحدی شاخص کل بورس
در جریان معاملات امروز ۲۰ شهریور بازار سرمایه شاخص کل بورس با کاهش ۷ هزار و ۷۴۸ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۸۸ هزار و ۳۰۱ واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲ هزار و ۵۳۴ واحدی در سطح ۶۶۸ هزار و ۶۹۱ واحدی قرار گرفت.
کارمندان بورس و بانکها چه تسهیلات ویژه ای می‌گیرند؟
همچنین رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه نیز در توییتی که نسبت به وام میلیاردی عشقی منتشر کرده بود، نوشت: کارکنان برخی از بانک ها به میزانی که افراد مورد اشاره (سازمان بورس) تسهیلات دریافت کرده اند، همه ساله وام قرض الحسنه تجدید شونده دریافت می کنند.