ﺳﻪشنبه, 1 آبان 1403 2024,October

سرمایه گذاری و موفقیت

برای سرمایه گذاری ربع سکه بهتر است یا نیم سکه ؟
سرمایه‌گذاری با خرید طلا و سکه یکی از رایج‌ترین و قدیمی‌ترین روش‌های حفظ ارزش سرمایه است. اما آیا همه انواع طلا و سکه یکسان هستند و بین نیم سکه و ربع سکه تفاوتی وجود دارد؟ ربع سکه بهتر است یا نیم سکه؟
۵ ایرانی در فهرست ثروتمندترین افراد جهان
در بروزترین لیست فوربز از ثروتمندترین افراد جهان، نام ۵ میلیاردر ایرانی دیده می‌شود که دارایی بیش از ۱.۵ میلیارد دلار دارند. از پیر امیدیار به عنوان ثروتمندترین ایرانی یاد می‌شود، هر چند وی تابعیت دیگری هم دارد.
بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ چیست؟ دلار، طلا، مسکن یا بورس؟
مان جنگ و بحران‌ها می‌تواند فرصتی برای افرادی باشد که به دنبال حفظ و افزایش سرمایه خود هستند. در ایران، با توجه به شرایط خاص اقتصادی و سیاسی، سرمایه‌گذاری‌های معینی می‌تواند مؤثر باشد. در ادامه به بررسی بازار مختلف پرداخته‌ایم تا شما را با بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ آشنا کنیم:
5 روش برای شجاع‌تر شدن
موفقیت نیازمند شجاعت است. آیا بلدید شجاعانه زندگی کنید؟ این مقاله ۵روش به شما می‌آموزد.
مقصد سرمایه‌گذاران شجاع کجاست؛ بورس، طلا، دلار یا بیت‌کوین؟
یمت دلار در هفته سوم مهرماه به شکل جزیی رشد کرد. طلا به همین شیوه سینه‌خیز به عقب برگشت و سکه امامی با اینکه ۷۰۰، ۸۰۰ هزار تومان گران شد در نهایت ۱.۵ درصد سود برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورد.
برای سرمایه گذاری کدام دلار بهتر است؟
در کشورهایی که واحد پول مبادله‌ای آن‌ها دلار است، دلار آبی و سفید تفاوتی از نظر ارزشی ندارند اما در ایران ارزش این دو نوع دلار متفاوت است.
بهترین سرمایه گذاری در ده سال آینده
سرمایه گذاری یک تصمیم مهم و استراتژیک است که می‌تواند آینده مالی افراد را تحت تأثیر قرار دهد. با درک مفاهیم پایه، تحلیل بازارها و روندها، انتخاب بهترین گزینه‌ها، اتخاذ استراتژی‌های مناسب و رعایت نکات مهم، می‌توان به موفقیت در سرمایه گذاری دست یافت.
پیروی از این مفهوم قدیمی شما را «زرنگ» می‌کند
این مفهوم ۵۰ ساله هنوز بهترین راه برای کوشا بودن است و ۳ راه ساده برای تسلط بر آن وجود دارد.
۸ چیزی که افراد بسیار موفق هرگز وقت خود را برای آن هدر نمی‌دهند
تفاوت زیادی بین مشغول بودن و فعال بودن وجود دارد. در این مقاله، قصد داریم ۸ چیزی را با شما به اشتراک بگذاریم که افراد بسیار موفق هرگز وقت خود را برای آن هدر نمی‌دهند. این بینش‌ها می‌توانند کلید شما برای دستیابی به یک سبک زندگی مفید و موفق باشند.
سومین ثروتمند جهان راز موفقیت خود را گفت
وی افزود من دوست دارم قبل از ناهار جلسات با ضریب هوشی بالا را انجام دهم، زیرا از ساعت ۵ بعدازظهر به بعد نمی‌توانم بیشتر در مورد مسئله فکر کنم و به همه می‌گویم بیایید فردا ساعت ۱۰ صبح دوباره جلسه بگذاریم. ماریس لوفلر متخصص در درمان اختلالات اضطرابی و استرس می‌گوید عادت یک ساعت صبح با موبایل در رختخواب، آسیب زننده است و افزایش استفاده از صفحه نمایش توانایی یادگیریی، عملکرد حافظه و سلامت روان را کاهش می‌دهد.
بهترین شغل‌های کم استرس با حقوق بسیار بالا را بشناسید
این روزها مردم آرزو دارند شغل پردرآمدی داشته باشند در حالی که خیلی هم به زحمت نیفتاده و دچار استرس نشوند. اما داشتن هر دو مزیت نادر است اما برخی مشاغل این چنین هستند.
سودآوری در کدام بازار بیشتر است/ سکه یا طلا؟
بازار طلا و سکه دومین هفته پاییز را با نوسان رفت و برگشتی در سایه «اخبار سیاسی» و «وضعیت بازار‌های مالی جهان» پشت سر گذاشت و به محدوده‌هایی رسید که طی ۵ ماه گذشته پشت آنها نوسان داده بود.
خروج بیل گیتس از لیست ۱۰ ثروتمند برتر جهان طی سه دهه اخیر
برای اولین بار از اوایل دهه ۹۰، بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت با فهرست ۱۰ ثروتمند برتر جهان خداحافظی و جای خود را به آمانسیو اورتگا واگذاری کرد. بر اساس فهرست میلیاردرهای جهانی فوربس، ثروت لری الیسون ۳۳ میلیارد دلار افزایش یافت و او در جایگاه دوم ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت.
۸ درس از اینشتین که شاید نوبل نیاورد، اما شما را متمایز می‌کند
قطعا آلبرت اینشتین معروف‌ترین نابغه‌ای است که جهان تاکنون به خود دیده است. این فیزیکدان آلمانی یک میراث کامل از خود به جای گذاشت. فهرست بلندبالای دستاورد‌های او جایزه نوبل و عنوان اثرگذارترین فیزیکدان قرن بیستم را برایش به ارمغان آورد.
بهترین سرمایه گذاری در زمان بحران کدام است؟
براساس گفته مسئولین این جنگ ادامه پیدا نمی کند اما نخست وزیر رژیم صهیونیست علاقه مند به تشدید تنش ها و ادامه درگیری ها دارد.برهمین اساس پیشنهاد می شود مردم دارایی‌های امن مانند طلا در پرتفوی خود قرار دهند ، در شرایط فعلی خرید دارایی های ریسکی منطقی به نظر نمی رسد و دارایی هایی مانند دلار(تتر) می تواند جذابیت بیشتری داشته باشد.
بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری کدامند؟
با افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیکی، کشورهایی با رهبری جدید و سرمایه سیاسی قوی می‌توانند سیاست‌های موثری را برای رشد اقتصادی اجرا کنند.
این قانون ۱۰ دقیقه‌ای استیو جابز را باهوش‌تر کرد!
فرض کنید با مشکل سختی در محل کار روبرو هستید، ۱۰ دقیقه گذشته را پشت میز خود نشستید و به دنبال راه حلی بودید، اما این کار بی‌فایده بوده، حالا چه کار می‌کنید؟
۵ عبارتی که افراد باهوش و موفق در محیط کار استفاده می‌کنند!
مسئله هوش و ذکاوت است. به طوری که حتی پیش از صحبت کردن توجه بقیه به شما باشد.» اولین عبارت ساده‌ای که هر فرد باهوش و متفکر در هنگام مذاکره در محیط کار استفاده می‌کند این است: «متوجه عرض شما هستم». چن توضیح داد افراد باهوش می‌دانند برای اینکه مردم به آن‌ها و ایده‌هایشان گوش دهند، باید اول احساس درک متقابل را شکل بدهند.
چگونه یک سرمایه‌گذار موفق باشیم؟ راهنمایی‌های عملی برای تازه‌کاران
یادگیری از اشتباهات و تجربیات گذشته، شما را به یک سرمایه‌گذار موفق‌تر تبدیل می‌کند. با تجزیه و تحلیل اشتباهات خود و تلاش برای بهبود، می‌توانید نتایج بهتری کسب کنید. سرمایه‌گذاری در بورس می‌تواند به‌عنوان یک ابزار قدرتمند برای تأمین آینده مالی شما عمل کند. با پیروی از این نکات و یادگیری مداوم، می‌توانید به یک سرمایه‌گذار موفق تبدیل شوید. فراموش نکنید که موفقیت در سرمایه‌گذاری به زمان، صبر و تعهد نیاز دارد.
پول‌سازترین نکات در سرمایه گذاری ملکی
این روزها یکی از راههای حفظ ارزش پول با سود بالا، این است که سرمایه خود را به خرید ملک، ساخت و ساز و مشارکت و یا حتی بازسازی خانه‌های کلنگی اختصاص دهید که البته نیاز است برای موفق شدن در این راه، با اصول و نکات مسیر نیز آشنا باشید.
۸ عادت میلیاردرها که می‌تواند زندگی مالی شما را تغییر دهد
در دنیای امروز، رسیدن به موفقیت مالی و دستیابی به ثروت کلان برای بسیاری از مردم یک هدف بزرگ و چالش‌برانگیز است. اما چگونه می‌توان به این هدف دست یافت؟ میلیاردرهای معروف و موفق دنیا، با رعایت عادت‌های خاص و شیوه‌های مدیریتی خود، توانسته‌اند به این قله‌ها دست یابند.
با ۱۰۰میلیون تومان در کدام بازار سرمایه گذاری کنیم که سود ببریم؟
برای کسانی که به دنبال راه‌حل‌های هوشمند و آسان هستند، ابزارهای دیجیتالی و اپلیکیشن‌های مالی می‌توانند به انتخاب بهترین بازار کمک کنند. این اپلیکیشن‌ها با تجزیه و تحلیل داده‌های مالی و ارائه پیشنهادات متناسب با پروفایل ریسک هر فرد، راهنمایی مناسبی برای سرمایه‌گذاران به شمار می‌آیند. استفاده از این ابزارها می‌تواند سردرگمی ناشی از تنوع گزینه‌ها را کاهش داده و تصمیم‌گیری را تسهیل کند.
برای سرمایه‌گذاری طلا بخریم یا سکه؟ / مقایسه بازدهی طلا و سکه در یک سال گذشته
نرخ طلا ۱۸ عیار سه‌شنبه ۱۳ شهریور درحالی به سه میلیون و ۶۵۱ هزار تومان رسید، که یک سال قبل در چنین روز‌هایی روی محدوده دو میلیون و ۳۶۳ هزار تومان حضور داشت. افزایش یک میلیون و ۲۸۸ هزار تومانی نرخ طلا ۱۸ عیار در این مدت به‌معنی رشد ۵۴.۸ درصد است و در همین حدفاصل، سکه‌باز‌ها حدود پنج درصد منفعت کمتری نصیبشان شده است.
چگونه پولدار شویم؟ / پولدار شدن بسیار فراتر از پول است
یکی از روش های پولدار شدن نیز می‌تواند کسب درآمد از آموزش آنلاین باشد، می‌گویید چگونه؟ با ساخت پکیج آموزشی و در اختیار گذاشتن تجربیات خود با دیگران می‌توانید کسب درآمد کنید، شما میتوانید با مطالعه مقاله ساخت پکیج آموزشی به راحتی اولین محصول خود را تولید کنید و به فروش بگذارید.
مقایسه بازدهی انواع بازار در مرداد 1403 + جدول
اگر از دید سرمایه‌گذاری نگاه کنیم، طلا ۱۸ عیار پنجمین ماه امسال را با رشد ۶.۶ درصدی پشت‌سر گذاشت و نسبت به بورس و دلار و سکه اوضاع بهتری داشت.
پرسودترین و پردرآمدترین مشاغل خانگی برای بانوان و آقایان
راه‌اندازی کسب و کار خانگی برای خانم‌ها مزیت‌های بیشتری نسبت با آقایان دارد به خصوص مادران که می‌توانند زمان بیشتری برای تربیت فرزندان خود صرف کنند بدون این که مجبور به ترک خانه شوند، می‌توانند برای خود درآمدی داشته باشند. در سال‌های اخیر با توجه به تغییر سبک زندگی مردم و گسترش استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مشاغل خانگی جدیدی روی کار آمده است.
نکات کلیدی برای صرفه‌جویی و تناسب دخل و خرج
شاید پیش خودتان فکر کنید که صرفه‌جویی‌های ناچیز آن هم در این شرایط اقتصادی چه اهمیت و سودی دارد و چه دردی از ما دوا می‌کند. برخی فکر می‌کنند که صرفه‌جویی در هزینه‌های زندگی به معنی کاهش کیفیت زندگی و محروم شدنشان از تفریحات، خانه‌نشین شدن یا نخوردن وعده‌های غذایی مناسب است. اما این گونه نیست که شما با صرفه‌جویی خانه‌نشین شوید یا وعده‌های غذایی خودتان را کم کنید یا غذاهای ارزان بخورید، بلکه می‌توانید با مدیریت و رعایت یک سری نکات هر چند کوچک هزینه‌های اضافی زندگی خود را به مرور کم کرده و یا حتی د
معرفی 5 بازار مناسب برای سرمایه گذاری خُرد
در حال حاضر، بهترین بازارها برای سرمایه‌گذاری در ایران، بازار سکه، طلا و بورس است. با این حال، اگر توانایی سرمایه‌گذاری با پول بیشتر را هم دارید، می‌توانید در بازار مسکن و خودرو هم سرمایه‌گذاری مناسبی داشته باشید. در ادامه روش‌های قابل‌قبولی را در سرمایه‌گذاری با پول کم به شما معرفی می‌کنیم.
بهره مرکب چیست و چگونه با این روش سود کنیم؟
این نوع بهره، اثر چندبرابری روی پول شما ایجاد می‌کند که می‌تواند به مرور زمان به رشد بیشتری و حساب پس‌انداز شما منجر شود. آگاهی از نحوه عملکرد آن و اینکه بانک چند وقت یک بار بهره را مرکب می‌کند، می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه‌تر درباره محل قرار دادن پولتان کمک کند.
نکاتی که باید در سرمایه‌گذاری به آنها توجه کرد
برای سرمایه‌گذاری مطمئن با پول کم باید قبل از هرچیزی، چند نکته مهم را درنظر داشته باشید که در زیر به آنها اشاره شده است
خرید کدام سکه سود بیشتری دارد؟
با توجه به این جدول و بررسی قیمت‌های سکه در سال‌های گذشته: بهترین سکه برای سرمایه گذاری در سال گذشته (۱۴۰۲) ربع سکه بهار آزادی با سود ۱۱۲ درصدی بوده است. در بازه‌ سه ساله نیز ربع سکه با سود ۲۹۹ درصدی (حدود سه برابر) پرسود‌ترین سکه برای سرمایه گذاری بوده است. بهترین سکه برای سرمایه گذاری بلند مدت (بین ۵ تا ۱۰ سال) با توجه به این آمار سکه گرمی و پارسیان بوده‌اند.
برای حفظ ارزش پول طلا بخریم یا دلار؟
با توجه‌به تورم موجود، کاملاً قابل‌پیش‌بینی است که قیمت طلا و ارز در آینده نیز همچون سال‌های اخیر افزایش خواهد داشت. به‌طورکلی بازار طلا تقریباً همیشه رشد بیشتری نسبت به ارز داشته و علاوه بر حفظ ارزش پول، از برتری‌هایی مثل امنیت بیشتر، تنوع زیاد در اشکال مختلف آن و نقدینگی بالا برخوردار است.
10 روش برای پس‌انداز بیشتر پول
در دنیای امروز که هزینه‌ها به سرعت در حال افزایش هستند و زندگی روزمره نیاز به مدیریت مالی هوشمندانه‌تری دارد، ذخیره کردن پول به یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها تبدیل شده است. اما چگونه می‌توانیم به طور مؤثر پس‌انداز کنیم و به هدف‌های مالی‌مان برسیم؟ آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که همیشه در تلاش برای مدیریت مالی خود هستید، اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ در
چطور درآمد دلاری داشته باشیم؟
در دنیای امروز، کسب درآمد دلاری به یکی از اهداف مهم بسیاری از افراد تبدیل شده است. این موضوع مخصوصا برای کسانی که در کشورهایی با ارزش پولی پایین‌تر زندگی می‌کنند، جذابیت بیشتری دارد.
راز موفقیت وارن بافت: تمرکز بر 5 هدف کلیدی
در داستانی که به طور گسترده به اشتراک گذاشته می‌شود، وارن بافت، سرمایه‌گذار مشهور، به خلبان شخصی خود در مورد چگونگی تعیین و دستیابی به اهداف مشاوره می‌دهد.
وضعیت سرمایه گذاری  روی دلار، طلا یا بیت‌کوین؛ سرمایه‌گذاران برنده چه چیزی می‌خرند؟
اگر مرداد پارسال جای سکه امامی ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بیت‌کوین خریده بودید الان ارزش سرمایه‌تان به ۶۴ میلیون رسیده بود در حالی که سکه امامی را نمی‌توان بیشتر از ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخت
چگونه بدون خوش شانسی ثروتمند شویم
صنعتی را انتخاب کنید که در آن بتوانید بازی های بلندمدت با افراد بلندمدت انجام دهید. اینترنت به طور گسترده فضای کاری مشاغل را گسترش داده است. اکثر مردم هنوز این را کشف نکرده اند. بازی های تکراری را انجام دهید. همه بازده های زندگی، خواه در ثروت، روابط یا دانش، از سود مرکب ناشی می شود. شرکای تجاری را بر مبنای هوش بالا، انرژی فراوان و مهمتر از همه صداقت زیاد، انتخاب کنید.
بدترین اشتباه شغلی افراد زیر ۳۰ سال / روش درست سرمایه گذاری را بیاموزید
خیلی از افراد در این سن فکر می‌ کنند که برای انتخاب شغل فقط یک فرصت دارند، در صورتی که شما باید ذهن تان را آماده کنید و در مورد مسیرهای شغلی متفاوت و انتخاب های مختلفی که پیش رو دارید، فکر کنید و هرگز طرز فکرتان را محدود نکنید. البته که اگر شغل مناسبی پیدا کردید، با جدیت آن را ادامه داده و هرگز به فکر ترکش نباشید.
۶ درس مهم مالی که والدین ثروتمند به فرزندان خود می‌آموزند
نکته مهم این است که این درس‌ها منحصر به ثروتمندان نیست و هر والدینی می‌تواند این اصول را با شرایط خانواده خود تطبیق دهد و به کار گیرد. با اولویت دادن به این آموزه ها و گنجاندن مباحث مالی در زندگی روزمره خانواده، والدین می‌توانند فرزندان خود را در مسیر موفقیت مالی قرار دهند.
چطور پول‌ خود را بهتر مدیریت کنیم؟
مدیریت پول ۹ مرحله دارد. پس از دنبال‌کردن این مراحل شما باید تصویر واضحی از امور مالی شخصی‌تان به دست آورید. پس از طی‌کردن این مراحل، قادر خواهید بود تغییرات لازم را ایجاد کنید تا به آزادی مالی دلخواه‌تان برسید.
آیا پول ، پول می آورد ؟
افراد ثروتمند مدام در حال پولدار شدن هستند. بنابراین ثروتمند شدن از طریق پول یک واقعیت است ولی علت آن با تصور اکثریت افراد مغایرت دارد. این پول نیست که پول می‌آورد بلکه افراد ثروتمند هستند که پول را می‌سازند. پس برای ثروتمند شدن باید به دنبال ویژگی‌های خاصی در درون خودتان باشید. اگر غیر از این بود، زمانی که به فردی ارثیه کلانی می‌رسید او و خاندانش تا سال‌های متوالی ثروتمند باقی می‌ماندند در حالی که در واقعیت اینطور نیست.
9 کاری که فقرا انجام می دهند اما ثروتمندان هرگز!
برای رسیدن به جایگاه یک آدم ثروتمند باید کارهایی را انجام دهید که افراد پولدارانجام می دهند، نه کارهایی که افراد فقیر انجام می‌دهند. بهتر است ابتدا تعریف کوتاهی از ثروتمند و فقیر داشته باشیم تا درک کاملی از مفهموم افراد پولدار پیدا کنیم. ثروت؛ مجموعه ای از دارایی های ارزشمند است. این دارایی ها میتوانند از جنس عقلی، جسمی، دانش و پول باشد. فقر؛ اگر هرآن چیزی که از جنس پول و دانش ، عقلی و جسمی ارزشمند است را نداشته باشید در آن چیز فقیر محسوب می‌شوید.
چه کارهایی باید انجام بدهیم تا پولدار بشویم؟
درآمدها و هزینه‌های خود را شناسایی کنید و برای هر بخش برنامه‌ریزی کنید. - بودجه‌ریزی: بودجه‌ای برای خود تعیین کنید و سعی کنید از آن پیروی کنید. از اپلیکیشن‌های مالی برای پیگیری هزینه‌ها استفاده کنید.
برای داشتن شغلی موفق این ۵ کار را هرگز انجام ندهید
راه‌حل‌های راهبردی برای پیشرفت در مسیر حرفه‌ای و موفق بودن در شغلتان وجود دارد که به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌شود.
ثروت افسانه‌ای بیل گیتس از کجا آمده است؟
گیتس در حال حاضر ۱۳۱ میلیارد دلار ثروت دارد (تا لحظه نگارش این مطلب) که او را به نهمین فرد ثروتمند جهان تبدیل کرده است، با این حال، گیتس گفته است که در نهایت قصد دارد تقریبا تمام ثروت خود را به امور خیریه ببخشد. بنیاد بیل و ملیندا گیتس، برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خیریه ایجاد شده است و هدف اعلام شده آن «ایجاد جهانی است که در آن هر فرد فرصت زندگی سالم و سازنده را داشته باشد».
چگونه در ایران ثروتمند شویم؟
ین موارد می‌تواند شامل قیمت ارزها و ارزش‌ سهام‌های موجود باشد یا اینکه افزایش قیمت محصول که رخ می‌‌دهد. همه‌ این عوامل می‌تواند بر روند رشد مالی ما تاثیر بگذارد. اما ممکن است برخی از عوامل، عواملی درونی باشند. مانند باورهایی که ما درباره ثروت داریم. باوری که ما درباره ثروت و یا افراد ثروتمند داریم ممکن است مسیر ما را به کلی تغییر داده باشد.
۱۰ اشتباه رایج که مدیران عامل باید از آن ها اجتناب کنند
یکی از چند اشتباه رایج یک مدیرعامل، عدم تعیین یا توجه به اولویت‌های استراتژیک است. بسیاری از مدیران عامل درگیر مسائل روزمره می‌شوند و از تمرکز کردن روی چشم‌انداز بلندمدت غافل هستند. این امر می‌تواند منجر به اتخاذ تصمیمات کوتاه‌مدتی شود که در راستای اهداف کلی سازمان نیست. این در حالی است که تعیین اولویت‌های روشن و استراتژیک به سازمان کمک می‌کند تا به اهداف بلندمدت خود دست یابد و منابع را به بهترین شکل ممکن استفاده کند.
 ۴ نکته که قبل از سرمایه گذاری باید دانست
اگر تحمل زیان ندارید، بهتر است به‌دنبال سرمایه‌گذاری کم‌ریسک باشید اما اگر شخصی هستید که مایلید برای رسید‌ن به بازدهی بالاتر در آینده، مقدار زیان موقتی را متحمل شوید، پس سرمایه‌گذاری‌های پرریسک را امتحان کنید.