پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

ماینرها از چند درصد برق ایران برای تولید بیت‌کوین استفاده می‌کنند؟

24 خرداد 1401
ماینرها از چند درصد برق ایران برای تولید بیت‌کوین استفاده می‌کنند؟

به گزارش بانک اول سهیل نیکزاد امروز در نشست تخصصی بیت کوین در جریان سومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی گفت: بیت کوین در ایران به هیچ عنوان قابل کنترل نیست؛ به معنای شکستن مکانیزم قبلی درآمدزایی و هزینه کرد است و بنابراین تولیدکننده بیت کوین برای تولید و پیشبرد اهداف خود متکی بر تولید نیست.

 

وی افزود: نیم درصد برق ایران در تولید بیت کوین استفاده می‌شود، در حال حاضر ایران با اتفاقات اخیر پولی و بانکی با افت ارزش پول ملی مواجه است و تولید بیت کوین صرفه اقتصادی است؛ این در حالی است که نفت و گاز را می‌توان از طریق بیت کوین فروخت.

 

در این نشست حسن مرادی، دانش آموخته اقتصاد گفت: کنار بیت کوین، ارزهای موازی وجود دارد و باید حساب آن را از اقتصاد دیجیتال جدا کرد.

 

همچنین محمدعلی اخایی، تولیدکننده بیت کوین گفت: تراز وزارت نیرو هر ساعت یک میلیارد تومان منفی می‌شود که این متأثر از مزارع بیت کوین است؛ پس اگر هدف این باشد ماینرهای بزرگ تولید کنند، در ساعات غیرپیک تولید کنند و خارج از آن از ظرفیت‌های تولید بیت کوین استفاده کرده و در شرایط تحریم از آن در مبادلات پولی و ارزی استفاده کنند.

 

وی افزود: باید جدی به تولید رمزارز فکر شود و می‌تواند کمک خرجی برای اقتصاد کل کشور باشد. این در حالی است که کشور باید با توجه ورود به دوره تحریم، از این ظرفیت استفاده کند.

 

به گفته اخایی، با توجه به کاهش ارزش پول ملی، تولید بیت کوین ارزش دارد پس نباید اجازه داد که بدون دستورالعمل و سیاستگذاری تولید صورت گیرد.

 

همچنین نعناکار، دیگر کارشناس حوزه بیت کوین نیز در این پنل گفت: در کانادا و آمریکا اگرچه دولت، بانک‌ها و شرکتهای بیمه‌ای در این حوزه وارد نشده اند، ولی در حال تمرین هستند که بتوانند در آینده که به هر حال پول هم مثل سایر بخش‌ها مجازی می‌شود، آمادگی داشته باشند./مهر

اخبار مرتبط
بازار ارزهای دیجیتال، مورد توجه بسیاری افراد و شرکت ها قرار رفته و امروزه بسیاری از معاملات جهانی با رمز ارز ها صورت می گیرد. برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، با اشاره به رونق اخیر بازار ارزهای دیجیتال، بر اهمیت کاربرد واقعی ارزهای دیجیتال برای موفقیت در این دوره تاکید کرد.
رمزارزهای دیجیتال همچنان در مسیر نزولی هستند و بیت‌کوین و اتریوم سقوط کردند.
بیت‌کوین در بهترین روز‌های خودش قرار دارد و با احتساب بازدهی ۵۰ درصدی در یک ماه به یک قدمی کانال ۷۰ هزار دلار رسیده است. افزایش قیمت بیت کوین از این جهت در روز‌های اخیر مورد توجه تریدر‌ها و افکار عمومی قرار گرفته که رهبر بازار ارز دیجیتال رسما پا به محدوده جدیدی گذاشته اما از یک ماه قبل به این طرف اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز برتر بازار سود ۶۰ درصدی برای سرمایه‌گذارانش به ارمغان آورده و اوضاع دوج‌کوین، شیبااینو و بایننس نیز که جزو ۱۰ رمزارز برتر بازار قرار می‌گیرند، از خود بیت‌کوین توپ‌تر بود
قیمت بیت کوین از اوایل سال جاری بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته که عمدتاً به دلیل تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها