جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

دلار دیگر ارزان نمی شود!؟

24 خرداد 1401
دلار دیگر ارزان نمی شود!؟

دلار ارزان نمی شود!

 

با توجه به احتمال همکاری چین و آمریکا در تحریم نفت ایران، فعال‌سازی مکانیسم ماشه توسط اروپا و بالارفتن تنش در منطقه به دلیل درگیری نظامی ایران و آمریکا احتمال اینکه دوباره شاهد دلار ۱۱,۰۰۰ تومانی باشیم بسیار کم است و در صورت کاهش قیمت احتمالا مقاومت روانی ۱۲,۰۰۰ تومانی بسیار قوی عمل می‌کند.

دلار 15000 هزار تومانی در راه است ؟؟
دلار 15000 هزار تومانی در راه است ؟؟

همه می‌دانیم که قیمت دلار با اتفاقات غیراقتصادی (معمولا سیاسی) بالا و پایین می‌رود اما دقت کنید که داغ بودن هر اتفاقی عمری دارد و پس از گذشت مدتی، این عوامل اقتصادی هستند که قیمت دلار را در محدوده‌ای خاص ثابت می‌کنند. تعداد رخدادهای سیاسی در یک ماه گذشته زیاد بود و روزهای پرنوسانی را سپری کردیم؛ کم‌کم این نوسان‌ها کاهش پیدا می‌کنند و وارد دوره آرام‌تری می‌شویم. همچنان دلیل اصلی رشد نرخ ارز همان رشد نقدینگی است و با توجه به اینکه هیچ تغییری در نرخ رشد نقدینگی ایران رخ نداده همچنان انتظار می‌رود که شش ماه بعد دلار در محدوده قیمتی ۱۳,۰۰۰ الی ۱۵,۰۰۰ تومانی باشد. اگر قصد سرمایه‌گذاری بر روی دارایی‌های وابسته به دلار را دارید شاید بد نباشد پیش از اسفند اقدام کنید.

از نظر تکنیکال، دلار سقف قیمتی سفیدرنگ خود را رو به بالا شکست و اکنون در مرحله پول‌بک است. این پول‌بک استعداد ادامه‌دار شدن تا برخورد دوباره به خط سفید را نیز دارد اما احتمال آن کم است. این روزها ما شاهد درگیری این ارز با مقاومت ۱۳,۵۰۰ تومانی هستیم. ماندن طولانی‌مدت بالای این قیمت می‌تواند نشانه‌ای برای میل به رشد باشد. در صورت عبور از ۱۴,۰۰۰ تومان باید منتظر ورود احتمالا پایدار قیمت به محدوده ۱۵,۰۰۰ الی ۱۶,۰۰۰ تومانی باشیم؛ محدوده‌ای که در سال ۹۷ نیز قدرت روانی زیادی از خود نشان داد.

تحلیل دلار و آینده پیش رو دلار
تحلیل دلار و آینده پیش رو دلار

 

اخبار مرتبط
رکوردشکنی ها پی در پی بهای جهانی طلا، بازار داخلی فلز زرد را هم تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که قیمت هر سکه طرح جدید از حدود ۳۴ میلیون تومان در روز ۱۰ اسفند سال گذشته، به حدود ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در روز جاری رسانده است. همچنین بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در روز ۱۰ اسفند به ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان در روز جاری رسیده است.
امروز قیمت دلار ثبات را تجربه کرده است، قیمت طلا اما افزایش یافت
یک اقتصاددان، قیمت دلار در پایان سال ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرد.
رئیس اتحادیه طلا فروشان گفت: مردم از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند طلایی که فاقد کد استاندارد باشد قابل پیگیری نیست

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها