شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

خطرات احتمالی شبکه مالی آنلاین( بیت کوین)

24 خرداد 1401
خطرات احتمالی شبکه مالی آنلاین( بیت کوین)

 

به گزارش بانک اول به نقل از ایران هشدار همزمان با دیجیتالی شدن امور روزمره افراد در قرن بیست و یکم، یکی از دستاوردهای فن آوری اطلاعات که جایگزین خوبی برای پول کاغذی و سکه شده است، پول الکترونیک است. یکی از انواع پول های الکترونیک که این روزها بحث و حرف و حدیث در مورد آن در همه جای دنیا زیاد است، بیت کوین می باشد. 
بیت کوین نوعی پول الکترونیک است که تمام مردم جهان می توانند از آن استفاده کنند و به راحتی و بدون واسطه می توان آن را خرید و فروش کرد و در دنیای مجازی استفاده کرد. بیت کوین در واقع یک نوع پول غیر متمرکز است و منبع خاصی ندارد و اینطور نیست که در دنیا فقط یک سایت یا یک فرد یا شرکت خاص آن را ارائه دهد بلکه از راه های مختلفی می توان بیت کوین کسب کرد. 

از دید کاربر بیت کوین تنها یک app تلفن همراه یا سیستم می باشد که یک کیف پول بیت کوینی را برای او تهیه کرده است اما در پشت پرده، شبکه بیت کوین یک دفتر کل عمومی به نام "زنجیره بلاک" را به اشتراک گذاشته است. این دفتر کل شامل تمامی تراکنش هایی است که تا کنون پردازش شده است و به کامپیوتر کاربر اجازه می دهد تا درستی هر تراکنش را بیازماید و اعتبار هر تراکنش به وسیله امضای دیجیتالی مربوط به آدرس های ارسال، محافظت می شود. 

خطرات احتمالی بیت کوین

اول اینکه اگر کاربری کیف پول الکترونیکی خود را گم کند یا رمز آن را فراموش کند، پول او از گردش خارج می شود و این بیت کوین ها درست مانند بقیه بیت کوین ها در زنجیره بلاک باقی می مانند اما چون هیچ کس راهی برای بازکردن قفل های محرمانه آن را ندارد، دسترسی به آن ممکن نیست. 

دوم اینکه هیچ دولتی بیت کوین را تا کنون به رسمیت نشناخته گرچه مبادله و خرید و فروش آن را نیز تحریم نکرده اند. بنابراین هیچ تضمین قانونی برای آن وجود ندارد. 

سوم اینکه از آنجا که دسترسی به کیف پول تنها با رمز و امضای دیجیتال انجام می شود، و هیچ یک از اینها امنیت صد درصدی ندارند و از طرفی هیچ مرجع قانونی پشت فعالیت های بیت کوین نیست، خطر ربوده شدن آن بسیار زیاد است. 

چهارم اینکه بر اساس گزارش یک آژانس فدرال نظارتی، با توجه به حدس و گمانی بودن و نداشتن مقررات مشخص، این پول الکترونیک در معرض نوسانات بزرگ قیمت است و از طرف دیگر با توجه به قانون حمایت از مصرف کنندگان، شرکت هایی که ارزهای دیجیتال صادر می کنند تحت حمایت هیچ دولت یا بیمه ای قرار نمی گیرند بنابراین مشاهده می کنید که ریسک سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بالا است. 

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها