جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

ارز مجازی هم از شیوع ویروس کرونا متأثر شد

24 خرداد 1401
ارز مجازی هم از شیوع ویروس کرونا متأثر شد

به گزارش بانک اول تاثیرات شیوع ویروس کرونا در آسیا به شیوه هایی غیرمنتظره به دنیای ارز مجازی هم راه یافته است. لغو کنفرانس‌ها و از بین رفتن تأسیساتی که معاملات را انجام می دادند از جمله این تاثیرات است.

گردهمایی ها همواره برای سرمایه‌گذاران مشتاق راهگشا بوده‌اند. این گردهمایی‌ها می توانند نشست های غیر رسمی باشند که طی روزهای ابتدایی بیت کوین برگزار می شوند یا مجالس پر زرق و برقی باشند در اوج حباب ارز مجازی. اجلاس نیترون 2020 در سئول، اجلاس بلاکچین ویک2020 و توکن2049 در هنگ کنگ به  تعویق افتاده اند.

گزارش شده استارتاپ دیفاینر تور 10 روزه سرمایه گذاری خود را به خاطر ویروس کرونا در چین لغو کرده است. ماینینگ پول (استخر استخراج) btc که کامپیوترهایش به تایید معاملات کمک می کنند، اعلام کرد یکی از مزارع سرور آن توسط مقامات چین برای جلوگیری از انتشار این ویروس بسته شده است. سازندگان تجهیزات از جمله میکروبی تی که یکی از ابزارهای مورد استفاده  مزارع ماینینگ را می سازد، اعلام کرد محموله هایش با تاخیر ارسال می‌شوند.

تاثیر این ویروس بر قیمت ارز مجازی از ابتدای شیوع آن مورد بحث بوده است. برخی می‌گویند این اتفاق ارزهای مجازی را تبدیل به سرمایه ای امن کرده است ولی منتقدان به عدم وجود یک ارتباط قوی با سایر سرمایه ها اشاره می کنند. شاخص گلکسی کریپتو 60درصد از ماه دسامبر افزایش یافته است.

 

چین تقریباً از زمان معرفی بیت کوین در 2009، مرکز بخش ارز مجازی بوده است. 20 تا از 50 معامله برتر ارز مجازی در منطقه آسیا پاسیفیک اتفاق می‌افتد که شامل 40 درصد نقل و انتقال های بیت کوین در نیمه اول 2019 می‌شود. در این منطقه، بیشتر این معاملات در چین انجام می شود.

تحلیلگران توکن آنالیست دریافته اند پنج نهاد استخراج ارز مجازی که مقر همه آنها در چین است، حدود 50 درصد تمام قدرت محاسباتی شبکه بیت کوین را کنترل می کنند.

اخبار مرتبط
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.
ارزهای رمزپایه بزرگ ضرر کردند و اتریوم تا ۱۰ درصد کاهش یافت.
اولین قدم را با ایمن‌سازی دارایی‌های باقیمانده خود بردارید. به سرعت تمام رمزهای عبور مرتبط با حساب‌های ارز دیجیتال خود را تغییر دهید. این به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز بیشتر کمک را می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها