چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

شرایط برخورداری از مستمری از کارافتادگی کلی در تامین اجتماعی

24 خرداد 1401
 شرایط برخورداری از مستمری از کارافتادگی کلی در تامین اجتماعی

به گزارش بانک اول، سه مدل از کارافتادگی داریم؛ اگر برای شخصی 66درصد به بالا از کار افتادگی تعیین شود، حقوق ماهیانه‌ای برای او تعیین می‌شود و این گروه شبیه بازنشسته‌ها هستند.

اگر درصد از کارافتادگی 33 تا 66 درصد باشد، فرد از کارافتاده جزئی است و برای وی مبلغی به عنوان مستمری تعیین می‌شود و می‌تواند به کار خود نیز ادامه بدهد، اما اگر درصد از کارافتادگی بین 10 تا 33 درصد باشد به فرد مبلغی داده شده و با او تسویه می‌شود و می‌توانند به کارش برگشته و ادامه بدهد.

هر بیمه شده‌ای که فکر می‌کند در اثر بیماری یا حادثه دچار از کارافتادگی شده است، باید ابتدا به پزشک متخصص مراجعه کند و گواهی پزشک را به تامین اجتماعی ببرد.

وی به کمیسیون پزشکی ارجاع می‌شود، پزشکان معاینه و بررسی می‌کنند و اگر حکم به از کارافتادگی بالای 66 درصد بدهند وی مادام‌العمر حقوق بازنشستگی دریافت خواهد کرد./فارس

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
شاهرخ همتی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با توجه به اینکه طی جراحی قلب باز چهار رگ از دست و پایم به قلب پیوند زده شده ولی مشکل قلبم برطرف نشده وطبق گواهی جراح قلب پشرفت نیز داشته وپیوند کارساز نبوده از طرفی دچار سنگ کلیه شدید هستم بطوریکه در حال از کار افتادن یکی از کلیه هایم می باشم ؛کیست کلیه هم عمل کرده ام وبخاطر گیر کردن سنگ در حالب مجبور به جراحی کلیه نیز شده ام که گواهی پزشک متخصص و جراح وگواهی بیمارستان تایید کننده بیماریم هست؛ولی بخاطر اینکه در سه ماه آخر منجر به جراحی بجای نود روز ۷۸ روز پرداختی بیمه داشته ام که بخاطر ۱۲ روز کسری پرونده پزشکیم مورد بررسی قرار نگرفت از سوی دیگر در آخرین محلی که کار میکردم بخاطر اقدام به از کار افتادگی بیکار ومسئول مربوطه از پذیرشم خودداری کرد وحالا بیکار هم شده ام که بیمه بیکاری نیز به من پرداخت نمی شود ؛تکلیف من با بیماری ؛بیکاری؛بی درآمدی چیست خواهشمندم مسئولان مربوطه جواب درستی به من بدهند تا هم تکلیفم روشن شود وهم حجت را تمام کرده باشم چون بطوربکه مشخصه راهی بجز از هر راهی پول درآوردن برایم نگذاشته اند اگر حقی ندارم بگویید نزدیک به ۱۵ سال هم سابقه پزداخت بیمه دارم

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها