شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

عرضه ارز در بازار ثانویه کم شد

24 خرداد 1401
عرضه ارز در بازار ثانویه کم شد

به گزارش بانک اول به نقل از تسنیم ، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به عملکرد بازار ثانویه در اولین ماه از فصل بهار 1399 پرداخته و نوشته است: با وجودی که صادرکنندگان در فروردین‌ماه 533.6 میلیون یورو در بازار ثانویه به فروش رسانده‌اند، اما این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 58.1 درصد کاهش یافته است.

فروردین‌ماه سال گذشته صادرکنندگان یک میلیارد و 273 میلیون یورو در بازار ثانویه عرضه شده بود. همچنین میزان خرید ارز برای واردات در بازار ثانویه از 969 میلیون یورو در فروردین‌ماه سال 1398 به 406.8 میلیون یورو در فروردین‌ماه امسال کاهش یافته است. این رقم نیز کاهشی 58 درصدی را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش میانگین نرخ خرید هر دلار آمریکا در بازار ثانویه در مدت زمان مورد بررسی 13هزار و 993 تومان بوده که نسبت به رقم 8هزار و 828 تومانی خرید این ارز در ماه مشابه سال قبل، 58.5 درصد افزایش یافته است.

اخبار مرتبط
امروز قیمت طلا و سکه امروز بر مدار کاهش حرکت کرد، قیمت دلار مبادله ای هم به ۴۳,۵۶۵ (چهل و سه هزار و پانصد و شصت و پنج ) تومان رسید
اظران بازار انتظار دارند که قیمت طلای جهانی به دنبال افزایش احتمالی این کالا با وجود نرخ‌های بهره و تقویت دلار آمریکا، به مرز ۳۰۰۰ دلار در هر اونس نزدیک‌تر شود. به گزارش بانک اول طلا، فلز گرانبهایی که مدت‌ها به عنوان دارایی امن مورد احترام قرار می‌گرفت، روز جمعه افزایش قیمت قابل‌اعتمادی را تجربه کرد که ناشی از تلاقی تنش‌های ژئوپلیتیکی و عدم اطمینان اقتصادی بود. فلز زرد در معاملات روز گذشته در مسیر پنجمین افزایش هفتگی خود قرار گرفت و تا‌ سطح ۲۴۱۶ دلار بالا رفت، اما در نهایت حدود 2394 دلار بسته
طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، نوزدهمین حراج حضوری شمش طلای استاندارد، فردا (دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) برگزار می‌شود.
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: به‌نظر بنده، در کوتاه‌مدت باید نرخ ارز را به‌شکل‌های مختلف حفظ کرد، یکی از این اقدامات آگاه کردن مردم است، به‌عنوان نمونه، ترسیم چشم‌اندازی مشخص و اطمینان‌بخش از اینکه روند ناامن‌کننده در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشور وجود ندارد، راهگشاست.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها