پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

سرِ بی‌کلاهِ بازنشستگان تامین اجتماعی/ نه همسان‌سازی نصیبمان شد و نه افزایش مستمری‌ها!

24 خرداد 1401
سرِ بی‌کلاهِ بازنشستگان تامین اجتماعی/ نه همسان‌سازی نصیبمان شد و نه افزایش مستمری‌ها!

به گزارش بانک اول حسن کریمی، بازنشسته و فعال صنفی بازنشستگان گفت: عدم ابلاغ افزایش مستمری‌های سال جاری یکی از نگرانی‌های عمده بازنشستگان تامین اجتماعی است.

 

یکی از نگرانی‌های عمده بازنشستگان تامین اجتماعی، عدم ابلاغ افزایش مستمری‌های سال جاری است؛ به این نگرانی باید اجرایی نشدنِ «همسان‌سازی» برای بازنشستگان تامین اجتماعی را نیز افزود.

 

حسن کریمی (بازنشسته و فعال صنفی بازنشستگان) در این رابطه به موضوع دیگری اشاره می‌کند: حقوق و مزایای بازنشستگی کارکنان سازمان تامین اجتماعی، از فرمول‌هایی غیر از مستمری‌بگیران تامین اجتماعی تبعیت می‌کند؛ این کارکنان، جزو کارمندان دولت محسوب می‌شوند و در زمان شاغلی از حقوق کارمندی و در بازنشستگی نیز شامل مزایای بازنشستگان دولت می‌شوند و احتمالاً به همین دلیل است که کارکنان و مدیران سازمان تامین اجتماعی، انگیزه کافی برای افزایش حقوق، اجرای همسان‌سازی و سایر مطالبات ما کارگران بازنشسته ندارند.

 

به گفته وی، درحالیکه همه کارکنان سازمان تامین اجتماعی برای کارگران شاغل و بازنشسته کار می‌کنند، اما راهشان از کارگران جداست و خودشان بیمه‌شده‌ی جایی دیگر هستند و حقوق و مزایایشان از بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی بالاتر است.

 

کریمی اضافه می‌کند: من نمی‌گویم که این حقوق و مزایا، حق کارکنان سازمان نیست؛ حق‌شان است، چراکه زحمت می‌کشند اما حق ما کارگران بازنشسته هم نباید فراموش شود؛ ما سی سال کار کردیم  و در صف اول تولید ایستادیم؛ دیگر نباید در دوران پیری و کهولت، نگران زمان افزایش مستمری‌ها یا میزان این افزایش باشیم؛ این عادلانه نیست.

 

به گفته او، در معادلات مزدی کشور، سر بازنشستگان تامین اجتماعی بی‌کلاه مانده است و در حق آنها، ظلم و تبعیض روا می‌دارند.

 

این فعال صنفی بازنشستگان می‌گوید: کانون‌های عالی بازنشستگان باید به موضوع با جدیت ورود کرده و بساط تبعیض میان بازنشستگانِ همکار و غیرهمکار را برچینند تا همه بازنشستگان تامین اجتماعی از قانون و فرمول واحد برخوردار شوند./ایلنا

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها