پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

بانک‌های منتخب برای عرضه در صندوق‌های ETF

24 خرداد 1401
بانک‌های منتخب برای عرضه در صندوق‌های ETF

 

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، وزارت امور اقتصادی و دارایی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بانک‌های ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، رفاه کارگران، ملت، تجارت، صادرات و قرض الحسنه مهر ایران به عنوان بانک‌های منتخب از تاریخ ۱۴ لغایت ۳۱ اردیبهشت ماه، آماده پذیره نویسی متقاضیان خریداری واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) هستند.

همچنین این وزارتخانه واگذاری واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) (واسطه گری مالی یکم)، مشخصات درگاه‌های غیر حضوری و حضوری بانک‌های منتخب کشور را نیز جهت پذیره نویسی اعلام کرد.

طبق این گزارش، امکان پذیره نویسی به صورت حضوری در شعب منتخب بانک‌های یاد شده نیز وجود دارد و به شهروندان توصیه می‌شود که به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، جهت پذیره نویسی از طریق درگاه‌های غیر حضوری این بانکها اقدام کنند.

پیش از این نیز، این وزارتخانه در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که از طریق صندوق‌های ETF، به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، باقیمانده سهام خود در بانک‌های ملت، تجارت، صادرات ایران، بیمه‌های البرز و اتکایی امین را واگذار خواهد کرد. 

همچنین، اطلاع داده بود که ویژگی بارز این واگذاری، بهره ‏مندی کلیه ایرانیان، از تخفیف ۲۰ درصدی و سقف سرمایه گذاری هر شخص حقیقی (هر کد ملی)، بیست میلیون ریال (دو میلیون تومان) تعیین شده است که پذیره‏ نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکان‏پذیر است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد.

 علاوه براین، اعلام کرده بود که پذیره ‏نویسی واحدهای این صندوق برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) از طریق کارگزاری‌های بورس و سامانه‏‌های آنلاین معاملاتی و درگاه‌‏های غیرحضوری و حضوری بانک‌‏های منتخب و برای اشخاص فاقد کد بورسی، از طریق درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک‌‏های منتخب صورت می‏‌پذیرد که شروع پذیره‏ نویسی از تاریخ ۱۳۹۹/۲/۱۴ و پایان پذیره ‏نویسی ۱۳۹۹/۲/۳۱ خواهد بود.

فهرست کامل بانک‌های منتخب و درگاه‌های غیر حضوری آنها به شرح ذیر است:

 

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها