پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

هشدار پلیس به سرمایه‌گذاران بورس/ مراقب کلاهبرداران شیک باشید

24 خرداد 1401
هشدار پلیس به سرمایه‌گذاران بورس/ مراقب کلاهبرداران شیک باشید

به گزارش بانک اول ، سرهنگ نعمت اله علیپور دراین‌باره گفت: دراین‌روزها که شاهد رونق بازار مالی بورس در کشور هستیم، افراد زیادی وارد بورس شده و اقدام به سرمایه‌گذاری در این فضا کرده‌اند، به طوری که روزانه بازار سهام با رشد شاخص رکورد تازه‌ای را به ثبت می‌رساند. 

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بورس یک فعالیت اقتصادی است و مورد حمایت قانون است، افزود: شهروندان و به خصوص متقاضیان ورود به بازار سرمایه و بورس باید توجه داشته باشند که سرمایه‌گذاری در بورس باید از طریق کارگزاری‌های مجاز صورت بگیرد.


علیپور با بیان اینکه استفاده از کد بورسی و اوراق هویتی دیگران برای کسب انتفاع مالی در حالی که خود آن اشخاص مطلع نباشند، تخلف است، گفت:‌ بدیهی است که با موارد خلاف قانون نیز برابر مقررات برخورد خواهد شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به کدبورسی نیز گفت: دریافت کدهای بورسی سایر اشخاص و کسب سودهای کلان پدیده جدیدی است که در حاشیه اقتصاد کشور شکل گرفته است و بعضی افراد سودجو با استفاده از کدهای بورسی دیگران و حتی مدارک هویتی آنان از سرمایه گذاران کلاهبرداری می‌کنند و متاسفانه این نوع کلاهبرداری نیز عمدتا توسط افراد شیک و با لباس‌های تمیز و اتوکشیده رخ می‌دهد. 

وی افزود: این افراد با رفتارهای متقلبانه و با وعده‌های واهی به سرمایه‌گذاران در بورس از مدارک هویتی و کدهای بورسی آنان سوءاستفاده و کلاهبرداری می‌کنند. به همین دلیل لازم است که علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بورس حتما اقدام به کسب مهارت و دانش مربوط به این حوزه کرده و حتما از طریق کارگزاری‌های معتبر وارد این بازار شوند. همچنین لازم است شهروندان فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری خود را در جایی انجام دهند که سرمایه آنها در دسترس باشد.

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها