جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

توافق در دولت برای آغاز همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انجام شد

24 خرداد 1401
توافق در دولت برای آغاز همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انجام شد

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، مصطفی سالاری شامگاه (پنج شنبه- ۸ خرداد) در نشست خبری در استانداری اصفهان درخصوص وضعیت بیمارستان میلاد اصفهان، اظهار کرد: از چندسال پیش  ۱۰ پروژه مشابه در کشور مطرح بود که به خاطر مسائلی مانند تحریم سرمایه گذار، امکان فعالیت نداشته و یا انصراف داده اند، اما قرار شد به صورت شراکت دنبال شود، به طوری که سازمان تامین اجتماعی سهمی داشته باشد و در پروژه شریک باشد، زیرا از نظر اعتبار به تنهایی امکان اجرا نداریم.

 

وی در مورد بیمه بیکاری توضیح داد: پرداخت مقرری بیمه بیکاری مشروط به بیکار بودن متقاضی است و اینکه طی این مدت شاغل نباشد، این دو قید قانونی است.

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: قرار ما با دولت این بود که برای بیکاران ایام کرونا، وزارت کار فهرستی بدهد و ما این فهرست را پالایش و  بعد از آن به سازمان مدیریت و خزانه ارائه کنیم و درنهایت بیمه بیکاری به حساب مشمولان واریز شود که احتمالا از هفته آینده واریز می شود و در مراحل آخر پرداخت هستیم.

 

سالاری در پاسخ به سوالی درخصوص تامین اعتبار مقرری بگیران بیمه بیکاری باتوجه به افزایش سه برابری آنها در سال جاری، گفت: تامین اجتماعی به نسبت میانگینی که در فروردین ۵ سال قبل پرداخت کرده امسال هم مقرری بیمه بیکاری را پرداخت می کند و مابقی را دولت تامین می کند، اما اینطور نیست که بابت نبود اعتبار به کسی تعلق نگیرد، درواقع منبع متفاوت است، اما به همه مشمولان پرداخت می شود.

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ارزیابی خدمات درمانی تامین اجتماعی در ایام کرونا، گفت: استاندار اصفهان می تواند ارزیابی در این مورد در استان داشته باشد، اما درمجموع هر جایی کمک لازم باشد انجام داده ایم و براساس آنچه شنیدیم به نسبت سهم درمان، همکاران ما در استان وظیفه خود را به خوبی انجام داده و به نظر می رسد حتی به سهم خودمان مرگ و میر کمتری داشتیم و امیدواریم همین کیفیت را حفظ کنیم.

 

وی ادامه داد: درصورت اینکه دوباره با چنین شرایطی مواجه شویم، کل ظرفیت درمان تامین اجتماعی در اختیار استان خواهد بود.

 

سالاری در پاسخ به سوال دیگری گفت: مصوبه ستاد ملی کرونا رایگان بودن درمان مبتلایان کرونا بود که مکلف به اجرا بودیم و اعتبار مورد نیاز را نیز خودمان تامین کردیم.

 

جذب نیرو در تامین اجتماعی انجام می شود

 

وی با اشاره به اینکه امسال براساس مجوزی که از هیئت امنا گرفتیم، جذب نیرو در تامین اجتماعی خواهیم داشت، تصریح کرد: در بخش درمان معادل بازنشستگان پارسال مجوز جذب نیرو داریم و در بخش غیر درمان نیز ظرفیتی که بازنشسته شدند، اولویت با جذب نخبگان است.

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مورد وضعیت هتل هما در اصفهان و متوقف شدن آن، گفت: برآورد کردیم که چطور می توانیم هزینه آن را تامین کنیم، اما هنوز به جمع بندی نرسیده ایم.

 

سالاری تاکید کرد: اولویت تامین اجتماعی اول پرداخت مستمری بازنشستگان، دوم پرداخت هزینه درمان بیمه شدگان و سوم این قبیل کارها و اجرای پروژه هاست که طبق برآوردها تصمیم گیری می شود.

 

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه طبق مصوبه بودجه ۹۹ از اجرای پروژه جدید ممنوع هستیم، گفت: پروژه های ۷۰ درصد به بالا در اولویت است که بیشتر درمانگاه ها هستند و طبق اولویت انجام می شود، همچنین توسعه ظرفیت مراکز موجود و همکاری با وزارت بهداشت برای تحقق عدالت سلامت مدنظر است .

 

بدهی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی به مراکز غیردانشگاهی

 

وی با یادآوری مطالبه سه و نیم میلیون بازنشسته تامین اجتماعی برای همسان سازی حقوق، خاطرنشان کرد: توافق اولیه ای با دولت شده است تا بتوانیم همسان سازی را بر این مبنا پیگیری کنیم که دولت ۵۰ هزار میلیارد سهام شرکت ها بابت بدهی که به سازمان تامین اجتماعی دارد را به سازمان واگذار کند، چند هزار میلیارد هم بابت اسناد خزانه واگذار کند. درست است مطالبات بیشتر است، اما طبق مصوبه سال ۹۹ دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان دارایی و سهام را مجاز است بابت بدهکاری به تامین اجتماعی پرداخت کند که البته هنوز قطعی نیست، ولی همه نظرشان این است که انجام شود و اگر در دولت به تایید برسد اجرا می کنیم .

 

سالاری با اعلام اینکه هم اکنون بدهی انباشته به مراکز درمانی تابعه نداریم، افزود: در پرداخت به مراکز درمانی غیرتابعه یا غیر دانشگاهی سه ماه عقب هستیم که تقریبا ۱۵۰۰ میلیارد تومان است.

 

وی خاطرنشان کرد: اصفهان به عنوان استان معین تهران باید امکانات درمانی لازم را برای شرایط بحرانی داشته باشد که قطعا این آمادگی در استان اصفهان وجود دارد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
ُسیدعلیرضاسجادی سجادی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام حقوق مستمربگیران کار افتاده تامین اجتماعی خیلی کم است باید اضاف بشودبااین تحریم اقتصادی که دشمن درست کرد خیلی مشکل شده زندگی فکری بشودوسایل زندگی گران شده حقوق کم است باسختی زندگی می کنیم

تورج اخوان
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام بنده تعجب میکنم از رئیس سازمان تامین اجتماعی که صحبت از همسان سازی حقوق مستمری بگیران می کند ایشان باید یک سری از هزاران شکایت و داد نامه های مستمری بگیران را مطالعه نمایند تا متوجه شوند که سازمان تحت مدیریت ایشان چگونه یک عمر پس انداز یک مستمری بگیر را تصاحب میکند و مستمری بگیر را از پس انداز خودش محروم می نماید و تمام این اعمال به استناد یک سری بخش نامه غیر قانونی و ساخته پرداخته سازمان تامین اجتماعی انجام می شود به عنوان مثال حاصل یک عمر پس انداز بنده را تامین اجتماعی با استاد به بخشنامه آیین نامه اجرایی ماده ۴۰ قانون تامین اجتماعی تصاحب نموده و حقوق شش میلیون تومانی بنده را به دو میلیون و دویست تومان در لیست بیمه کاهش داده است با احترام و تشکر اخوان در صورت لزوم بنده جزئیات عملکرد تامین اجتماعی در خصوص خودم با کلیه مستندات واقعی ارائه خواهم نمود

بهزاد دهنایی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام. واقعا ازاسلام وانصاف به دور است که اینطوربامستمری بگیرهای تامین اجتماعی برخوردمیکنند و مرتب دارن حقوق مسلم رو به تاخیر می اندازند. مرتب میگن جلسه با فلان نهاد و. و.. و.. برای تعیین حقوق تااینک کاربه قوه قضائیه و دیوان عدالت اداری و آقای رئیسی رسید و با هم بی نتیجه. باتوجه به اظهارات خودشون که حداقل سطح تامین معیشت 5میلیون است بنابراین از آن مقامان محترم خواهشمنداست حکم شرع و آقاامام خامنه ای و قانون رااجراکنند. انشاالله

جعفر ساوری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بنام خداوندروزی ده مهربان سلام جناب آقای دکترسالاری مدیرمحترم سازمان تامین اجتماعی فرمایشات حضرت‌عالی بسیارعالی وسنجیده‌است آما آقای دکترباگذشت حدودسه ماه ازسال99 حدود3/5میلیون مستمری بگیرسازمان همچنان متظرافزایش حقوق بحق خودهستندتا شایدگوشه‌ایی ازگره کارآنهارا باز کند یکی مثل حقیرکه ازکارافتاده کلی بابیماری جسمی حرکتی شدیدوکاملا خانه نشین حداقل بگیرسازمان که هرماه بیش ازنیمی ازحداقل حقوق رافقط برای تهیه دارو والباقی را برای پرداخت اقساط معوقع بانکی وبا هزینه یک خانواده چهارنفره را مدیرین کنم بخدا احدواحد بدونه هیچ درامد دیگری آقای دکتربخدا اگربخاطر وضعیت جسمانی وبیماری نبود شاید دست به گدایی میزدم تا اینکه همسرم برای گذران خانواده چهار نفر به کلفتی خانه مردم برود که این موضوع از روزی هزار بارمرگ بیشتراست آقای دکتر حقیر ازمحضرمبارک جنابعالی عاجزانه خواهش میکنم هرچه سریعترپیگیرافزایش درخور وبحق ما باشید وموضوع همسانسازی را زودتر اجراعی کنید که حتما 3/5میلیون بازنشسته وخانواده های آنهارا برای خود وخانواده محترم خواهید داشت التماس دعا

ُسیدعلیرضاسجادی سجادی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام حقوق مستمربگیران کار افتاده تامین اجتماعی خیلی کم است باید اضاف بشودبااین تحریم اقتصادی که دشمن درست کرد خیلی مشکل شده زندگی فکری بشودوسایل زندگی گران شده حقوق کم است باسختی زندگی می کنیم

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها