ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

ارایه کارت اعتباری خرید در کنار یارانه نقدی به مردم/ منابع صندوق هدفمندی یارانه ها ۳ برابر یارانه ای است که به مردم داده می شود

24 خرداد 1401
ارایه کارت اعتباری خرید در کنار یارانه نقدی به مردم/ منابع صندوق هدفمندی یارانه ها ۳ برابر یارانه ای است که به مردم داده می شود

به گزارش بانک اول ” سید محمدرضا میرتاج الدینی  از تلاش نمایندگان مجلس برای ارایه طرحی خبر داد که معیشت مردم بهبود یابد.

وی با بیان اینکه قانون هدفمندی یارانه ها بعد از گام نخست تا کنون نافص اجرا شده است، گفت: سالهاست که قانون هدفمندی یارانه ها نافص اجرا می شود چرا که با افزایش قیمت حامل‌های انرژی ریالی به یارانه ۴۵ هزار تومانی مردم اضافه نشده است.

میرتاج الدینی افزود: هر چند با سه برابرشدن قیمت بنزین، یارانه معیشتی به مردم تعلق گرفت اما رقم این نوع یارانه در قبال درآمدی که از محل حامل های انرژِی کسب می شود، قابل توجه نیست، در چنین شرایطی مجلس یازدهم به این نتیجه رسیده است تا برای یک کاسه شدن یارانه ها و اضافه شدن کارت اعتباری خرید در کنار یارنه های نقدی وارد عمل شود.

وی با بیان اینکه وقت آن رسیده، که تغییراتی در یارانه مردم ایجاد شود چرا که قشر ضعیف و کم درآمد جامعه در مضیقه معیشتی قرار دارند، گفت: منابع صندوق یارانه ها الان ۳ برابر میزان یارانه ای است که به مردم داده می شود. بنابراین پیشنهاد شده است تا بخشی از این منابع بصورت کارت اعتباری خرید به یارانه بگیران تعلق گیرد.

نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس یازدهم به خبرگزاری بازار، گفت: منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها طبق قانون تا ۶۰ درصد باید در قالب یارانه نقدی یا غیر نقدی برای کمک هزینه به مردم پرداخت شود. مجلس نیز اکنون به این نتیجه رسیده است تا  مطابق متن قانون هدفمندی یارانه تغییراتی را در این قانون به نفع مردم ایجاد کند و با ارایه کارت اعتباری خرید به یارانه بگیران به کمک کم در آمدی بشنابد.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها