پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

کدام ارز برای تجارت سودآور است؟

24 خرداد 1401
کدام ارز برای تجارت سودآور است؟

به گزارش بانک اول ارزهای بین‌المللی به عنوان بازار بدون نسخه تعریف می‌شوند. این بدان معنی است که شرکت‌کنندگان (مؤسسات و افراد) بدون نظارت متمرکز عمل می‌کنند. این محیط کاملاً مجازی است، بنابراین هیچ بستر فیزیکی لازم نیست. به عنوان یک معامله‌گر خرده فروشی، می‌توانید نرخ ارز را حدس بزنید و ارزهای جهانی را برای سود خریداری نموده یا به فروش برسانید. معاملات پنج روز در هفته، بی‌وقفه است.

 

نمای کلی جفت ارزها

هر جفت قابل تجارت متعلق به یکی از سه دسته عمده ، جزئی ، یا خارجی است. هیچ طبقه‌بندی جهانی وجود ندارد، بنابراین هر دلال و کارگزاری ممکن است به دیدگاه خاص خود تکیه کند. با این وجود اختلافات اندکی وجود دارد. به عنوان مثال ، کارگزار معروف FXTM به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا از بین:

جفت اصلی با (USD): به عنوان مثال ، EUR / USD (یورو/دلار آمریکا)؛

جفت عرضی(بدون دلار)؛

جفت های خارجی: ترکیب USD با ارز کشورهای در حال توسعه): به عنوان مثال ، USD / ZAR)

انتخاب کند.

هر جفت از همان فرمول اصلی: «ارز پایه» / «ارز مظنه‌ای» (با نام مستعار «ارز») پیروی می‌کنند.

«مطالبه قیمت» برای معامله‌گرانی که مایل به خرید ZAR /USD هستند، معتبر است. قیمت «پیشنهادی» برای فروشندگان است. تفاوت بین این دو قیمت به عنوان «قیمت منتشر شده» شناخته شده است و سود را برای کارگزار تعیین می کند.

 

آیا این‌ها عمده‌ترین شرایط امن شما هستند؟

این ترکیب‌ها شامل ارزهایی از کشورهایی با بیشترین قدرت تجاری است. نرخ ارز همیشه در تغییرات پی در پی است زیرا حجم معاملات بین‌المللی هرگز ثابت نیست. نوسانات ممکن است قابل توجه باشد که این امر به فرصت‌های سودآور برای مجریان باهوش تبدیل می‌شود. برخی از محبوب‌ترین گزینه‌های امروز شامل یورو – دلار آمریکا، دلار آمریکا – ین ژاپن، پوند انگلیس – دلار آمریکا و دلار استرالیا – دلار آمریکا است.

واحد پول ایالات متحده، پول ارزی پیشرو در جهان است. این ارز به عنوان مرجع بیشتر مبادلات ارزی جهانی به خدمت گرفته می‌شود. دلار آمریکا به صورت گسترده داد و ستد می‌شود و قوی‌ترین ارز محسوب می‌شود. این به دلیل بزرگ بودن و قدرت اقتصاد ملی است. از این‌رو، جفت پول‌های ارزی همراه با دلار از نقدینگی بالایی برخوردارند. به این معنی که فروشندگان و خریداران مشکل کمی در این رابطه دارند. فکر نکنید که جفت ارزهای اصلی به احتمال زیاد سود را به طور پیش‌فرض به دست می‌آورند. معاملات بد موقع نیز دچار ضرر خواهند شد. با این حال، شرایط عمومی به طور کلی مطلوب‌تر است. برای مثال قیمت منتشر شده (تفاوت بین قیمت مالبه شده و قیمت پیشنهادی) سخت‌تر است.

دو گزینه محبوب و متداول

معامله‌گرانی که می‌خواهند ایمن و مطمئن بازی کنند، غالباً دجفت ارزی USD / EUR را انتخاب می‌کنند. پراکندگی کم و پیش‌بینی بالاتری را ارائه می‌دهد. از آنجایی‌که این جفت ارزی بطور متعادلی در نوسان است، ریسک کمتری به نظر می‌رسد. مزیت دیگر، فراوانی داده‌های مالی در مورد هر دو جفت ارزی صادق است. یکی دیگر از ترکیبات ارزی قدرتمند ، USD / GBP به دلیل نوسانات بالاتر و جهش بالاتر است. این بدان معناست که می‌توانید از نوسانات کوتاه‌مدت، سود بیشتری کسب کنید اما ریسک نیز بیشتر می‌شود. جمع‌آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها آسان است که همین امر محبوبیت را به خود اختصاص می‌دهد. سومین گزینه محبوب و متداول USD / JPY است که به دلیل پویایی روان و هموار شناخته شده است.

قیمت منتشر شده یا اسپریدهای مطلوب

بسیاری از کارشناسان به شما توصیه می‌کنند که به دنبال قیمت‌های منتشر شده با ثبات‌تری باشید. این موارد به استثنای USD / GBP برای همه شاخه‌ها متداول است. قیمت منتشر شده قابل قبول چقدر بزرگ است؟ به دنبال مقادیر بین 0 تا 3 pip باشید. در 6pip یا بیشتر، این ترکیب بسیار گران است که ممکن است به یک ضرر قابل توجه تبدیل شود. با این وجود، اگر ما استراتژی مدیریت ریسک داشته باشید، حتی سوددهی یک جفت ارزی با قیمت منتشر شده بالا نیز می‌تواند اثبات شود.

 

عدم وجود میانبر برای موفقیت

متاسفانه برای تازه‌کارها، هیچ ترکیب ارز واحدی تضمین نمی‌شود که سودآور باشد. تجارت در بازارهای جهانی بسیار ریسک‌پذیر است ، زیرا پویایی قیمت‌ها توسط عوامل بی‌شماری تغییر کرده است. قانون شست، انتخاب انواع ارزها با نقدینگی زیاد است زیرا این تجارت‌ها راحت‌ترین کار را انجام می‌دهند. بنابراین اگر ارز کشور خود شما به اندازه کافی قابل تجارت و فرار باشد، می‌توانید از دانش روندهای مالی داخلی بهره‌مند شوید.

منبع مفید چنین اخباری ، تقویم ویژه فارکس است. ویژگی محیط MetaTrader پیش‌بینی‌های اعلامیه‌های اقتصادی را نشان می‌دهد. ارزهای پایه در جفت ارزهای خارجی در برابر دلار آمریکا متداول‌تر قیمت‌گذاری می‌شوند. بنابراین مراقب اعتبار و صحت دلار آمریکا نیز باشید.

با وجود تعداد قابل توجهی از جفت‌های ارزی، انتخاب می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. به دنبال ترکیب‌هایی باشید که کارشان واضح‌تر باشد. هرچه بیشتر در مورد اقتصادهای معرف خود آگاهی داشته باشید، پتانسیل بهتری وجود دارد. حتی اگر می‌دانید که چگونه آنها کار می‌کنند، ارزهای خارجی ممکن است سودآور باشند. میانبرهایی برای موفقیت وجود ندارد، اما یک چیز جهانی وجود دارد: برای دانش قیمت نمی‌توان گذاشت.

اخبار مرتبط
رکوردشکنی ها پی در پی بهای جهانی طلا، بازار داخلی فلز زرد را هم تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که قیمت هر سکه طرح جدید از حدود ۳۴ میلیون تومان در روز ۱۰ اسفند سال گذشته، به حدود ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در روز جاری رسانده است. همچنین بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در روز ۱۰ اسفند به ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان در روز جاری رسیده است.
امروز قیمت دلار ثبات را تجربه کرده است، قیمت طلا اما افزایش یافت
یک اقتصاددان، قیمت دلار در پایان سال ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرد.
رئیس اتحادیه طلا فروشان گفت: مردم از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند طلایی که فاقد کد استاندارد باشد قابل پیگیری نیست

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها