ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

قوانینی جذاب برای شروع سرمایه‌گذاری سودآور از ابتدای جوانی

24 خرداد 1401
قوانینی جذاب برای شروع سرمایه‌گذاری سودآور از ابتدای جوانی

 

به گزارش بانک اول ، وقتی نوبت به سرمایه گذاری می رسد، هیچ زمانی بهتر از حال نیست. اگر شما در دهه ۲۰ زندگی خود هستید، بزرگ ترین سرمایه شما زمان است. آنتونی پلگرینو، بنیانگذار گروه مالی گلدستون در این باره می گوید: اگر شما در ۲۲ سالگی سرمایه گذاری خود را شروع کنید و میانگین نرخ بازگشت سود شما نیز ۸ درصد باشد، شما می توانید دست کم ۱۲ درصد از درآمد سالانه خود را پس انداز کنید و آماده بازنشستگی در ۶۲ سالگی شوید. اگر قصد بازنشستگی زودهنگام دارید باید سرمایه گذاری خود را از ۲۰ سالگی شروع کنید. با در نظر گرفتن نکات ذیل، می توانید نتیجه موفقیت آمیزی از سرمایه گذاری خود بدست آورید.

۱/ فقط شروع کنید
ا
ین ممکن است ساده ترین و البته مهم ترین اقدامی باشد که می توانید در دهه ۲۰ زندگی خود انجام دهید. دنیل هیل. مدیر موسسه استراتژی های ثروت در ریچموند می گوید: تفکر معمولی در این سن این است که وقت زیاد است. اما در حالی که این تفکر درست است، من شاگردان حدودا ۲۰ ساله خود را از صبر کردن و از بین بردن زمان خود منع می کنم چرا که آنها هرچه زودتر پس انداز خود را شروع کنند زودتر به اهداف مالی خود می رسند. برنامه بازنشستگی مدیرتان می تواند بهترین می تواند بهترین نقطه ورود به سرمایه گذاری باشد. 

۲/ پول‌های بلااستفاده خود را از دست ندهید
ترکیبی از هزینه های مالی و پس انداز بخش هایی از مالیات می تواند رقم مناسبی را برای نگهداری ایجاد کند. هرچه درآمد سالانه شما بیشتر شد، به همان میزان رقم پس انداز خود را افزایش دهید. 

۳/ درگیر جزئیات نشوید
یادگیری نحوه سرمایه گذاری آنهم در دهه ۲۰ زندگی‌تان می تواند چندان جذاب نباشد اما هرگز این فرصت بی بدیل را از دست ندهید. وقت خود را با واگذاری این کار به سالهای آتی، از دست ندهید. اگر از ابتدای دهه ۲۰ زندگی‌تان سرمایه گذاری را شروع کنید، در طول زندگی می توانید مدت زمان کمتری کار کنید چرا که آن سرمایه، به مرور وزنه درآمدها و ثروت شما را سنگین می کند. 

۴/ با برنامه سرمایه‌گذاری کنید
چیسون کانیسون، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در موسسه Baker Boyer معتقد است:  برنامه‌ریزی مناسب یکی از مؤلفه های مهم برای سرمایه گذاری موفقیت آمیز در 20 سالگی است. این برنامه‌ریزی شامل تشریح استراتژی سرمایه گذاری، مقدار و شدت مشارکت مالی و مواردی است که شما می خواهید با نمونه کارها به دست بیاورید. 

۵/ از نوسانات نترسید
اگر به تازگی در حال آموزش نحوه سرمایه‌گذاری در دهه ۲۰ زندگی خود هستید، ممکن است بی ثباتی های بازار مانند آنچه این روزها به واسطه شیوع کرونا شاهد آن هستیم،‌ شما را بترساند. بجای هراس، می توانید آن را یک فرصت تلقی کنید. این نوسانات بالاخره به پایان می رسد. دیر یا زود آن مشخص نیست اما هیچ نوسانی در بازار ماندگار نبوده است. بهتر است شما در این زمان، فرصت خرید را از دست ندهید. اگر در حاشیه بنشینید، باخته اید. 

۶/ تنوع را رعایت کنید اما به روندها بی‌توجه باشید
اینکه دارایی خود را در حوزه های مختلف سرمایه گذاری کرده و تنوع را رعایت کنید، بسیار مهم است. یک سبد دارایی متنوع خطر را به حداقل رسانده و به شما کمک می کند اهداف بلندمدت خود را محقق سازید. 

۷/ به اهداف خود پایبند بمانید
در مسیر، همواره به دست یافتن آنچه در سر دارید، امیدوار بمانید. تخصیص مناسب دارایی ها می تواند روند رسیدن به اهداف‌تان را تسهیل کند. دقت کنید که برای اهداف کوتاه مدت باید برنامه ریزی دقیق‌تر و محافظه‌کارانه تری اتخاذ کنید. 

۸/ برای خود قوانین سخت‌گیرانه قرار ندهید
شروع سرمایه گذاری در ۲۰ سالگی یعنی فرصت طلایی خود را استفاده می کنید بنابراین عجله نکنید. به بالا و پایین رفتن بازار عادت کنید. در ماه، مدت زمان کوتاهی را صرف رسیدگی و بهبود سبد دارایی خود کنید و با این کار، هم ثروت سرمایه گذاری شده خود را ساماندهی کرده و هم به تفکرات مالی خود آرامش دهید.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها