جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

بانک مرکزی ترمز رشد دلار را می‌کشد؟

24 خرداد 1401
بانک مرکزی ترمز رشد دلار را می‌کشد؟

به گزارش بانک اول دیروز شورای پول و اعتبار با پیشنهاد بانک مرکزی مبنی بر افزایش سود سپرده‌های بانکی موافقت کرد. این درحالی است که هفته گذشته هم با انتشار گواهی سپرده ۱۸ درصدی موافقت شده بود.

به نظر می‌رسد با توجه به اینکه تنها چند روز تا پایان مهلت بانک مرکزی به صادرکننده‌ها باقی مانده، موقتا شاهد فروکش کردن تب و تاب بازار ارز خواهیم بود.

برخی از فعالان اقتصادی بر این باور هستند که یکی از دلایل اصلی افزایش نرخ ارز در روزهای اخیر مهلت بانک مرکزی به صادرکنندگان هست چرا که صادرکنندگان در مدتی محدود محبور به خرید ارز از بازار آزاد و تحویل آن به سیستم نیما شده‌اند و این عاملی شده است که حجم تقاضا در بازار آزاد  افزایش یابد.

پس احتمال این می‌رود با پایان این مهلت و تغییرات در سود سپرده‌های بانکی کمی از التهابات این روزهای بازار ارز فروکش کند.

اخبار مرتبط
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: به‌نظر بنده، در کوتاه‌مدت باید نرخ ارز را به‌شکل‌های مختلف حفظ کرد، یکی از این اقدامات آگاه کردن مردم است، به‌عنوان نمونه، ترسیم چشم‌اندازی مشخص و اطمینان‌بخش از اینکه روند ناامن‌کننده در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشور وجود ندارد، راهگشاست.
نوزدهمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
، بازار امروز شاهد ریزش عمده قیمت ها نسبت به روز گذشته است.
مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به ارز تخصیصی به حوزه صنایع اظهار کرد: برای صنایع مختلف شامال معاملات نیمایی و معاملات اشخاص در مجموع یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات، تامین شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها