جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

آینده طلا در گرو ۱۶ اتفاق+ جدول

24 خرداد 1401
آینده طلا در گرو ۱۶ اتفاق+ جدول

به گزارش بانک اول، اونس طلا پس از 225 دلار افزایش در هفته کاری گذشته دچار روندی نزولی شد و در نهایت با 90 دلار کاهش قیمت به حد 1940 دلار رسید تا با وجود فراز و نشیب‌های بسیار  قیمت نهایی اونس بدون تغییر محسوسی به کار خود پایان داد. به ‌نظر میرسد که قیمت اونس طلا پس از ثبت صعود تاریخی خود و اصلاح نزولی تاریخی که داشت به حد تعدیل یافته خود رسیده است  زیرا با وجود نوسانی پرهیاهو بین 1916 تا 2013 دلار، اونس طلا پایانی جزئی داشت.

رویداد‌های تأثیرگذار هفته گذشته در بازار طلا

روز دوشنبه با بازشدن بازار جهانی اخبار ناامید کننده از آسیا  و آمریکا موجب تجدید افزایش 50 دلاری قیمت طلا شد،همانطور که در تقویم اقتصادی پیش‌بینی می شد آمار تولید ناخالص ملی ژاپن که سابقاً منفی 2 درصد سالانه و 0.6 درصد فصلی بود به منفی 28 درصد سالانه و منفی 7.8 درصد فصلی رسید. این ارقام به معنای بزرگ­ترین سقوط ثبت­ شده تاریخ ژاپن هستند. همچنین ساعاتی بعد با انتشار یاس آور شاخص تولیدات ایالت نیویورک که شرایط کسب و کار را در بخش تولیدی اندازه گیری می کند از 17 درصد افزایش در ماه قبل به 3 درصد در ماه اوت رسید، درحالی که تقویم اقتصادی بلومبرگ تنها 2 درصد کاهش برای این شاخص پیش‌بینی می‌کرد.

در روز چهارشنبه با افزایش شاخص دلار قیمت اونس طلا که روز گذشته آن به بالای 2000 دلار رسیده بود 80 دلار سقوط کرد.  برخی تحلیل اعتقاد دارند رقیب اصلی طلا در این روزها دلار است اگر شاخص دلار بتواند بالای 93 خود را تثبیت کند حرکت رو به جلو طلا به تاخیر می افتد اما اگر چنین اتفاقی رخ ندهد طلا مجددا رو به بالا می رود.

 

افزایش شاخص دلار

 

رویداد‌های تأثیرگذار هفته آینده در بازار طلا

جدول زیر تاریخ و زمان انتشار، تأثیر احتمالی، ارقام پیشین و پیش‌بینی‌شده بعضی از مهم‌ترین رویدادها را بر بازار طلا ترسیم می‌کند.

T

شاید مهم‌ترین رویداد هفته آینده بازار‌ها سخنرانی جروم پاول، رئیس هیئت مدیره فدرال رزرو در سمپوزیوم سالانه جکسون هول تحت عنوان "پیمایش به دهه پیش رو: پیامدهای سیاست پولی" است. بدون شک بازارها هرگونه ارتباطی را در مورد بررسی سیاست های پولی فدرال رزرو با دقت پیگیری می‌ کنند. 

به نوشته یکی از تحلیل‌گران  کیتکو: هر وقت رئیس فدرال رزرو صحبت می کند ، بی ثباتی قابل توجهی وجود دارد. بازار به دنبال این است که ببیند آیا پاول نگران است و دیدگاه وی درباره اقتصاد از سه ماه قبل تاکنون چیست؟ 

به گفته جورج گرو: مردم از سرمایه‌گذاری و معاملات دست‌ نگه می‌دارند تا این‌که بتوانند پیام فدرال رزرو را هضم کنند. 

در همین روز داده‌های فصل دوم تولید ناخالص ملی ایالات‌متحده منتشر می‌شود که بسیار حائز اهمیت خواهد بود. این آمار در 6 ماه گذشته از 2.1 درصد به منفی 32.6 درصد کاهش‌یافته است و طبق پیش‌بینی‌ها بنظر نمیرسد تغییر چندانی کند.

 

نبر ادامه دار اقتصاد جهان با طلا

بسیاری از تحلیل‌گران در طول هفته اظهار کردند که اگر اونس طلا بتواند کف 1925 دلار را نگه دارد و شاخص دلار افزایش چندانی نداشته باشد طلا می‌تواند افزایش یابد در غیر این صورت روند طلا نزولی خواهد بود.

بعضی از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که روند صعودی شاخص طلا برای طولانی مدت ادامه نیابد. یک تحلیلگر می گوید: ما انتظار داریم که قیمت طلا در ماه های آینده اندکی افزایش یابد زیرا انتظار می رود روند نزولی بیشتری در اقتصاد ایالات متحده را فراگیرد و دلار آمریکا کمی ضعیف تر شود. عدم اطمینان مداوم در مورد چشم انداز اقتصادی با توجه به جریان کورونا ویروس همچنین به احتمال زیاد سرمایه گذاران را ترغیب به نگهداری برخی از ذخایر طلا می کند.

اوکان اوتونوگا تحلیلگر ارشد تحقیقات اف ایکس تی ام گفت: ضررهای طلا در دو هفته گذشته به اندازه قابل توجهی نیست که بازار طلا را متوقف کند. به گفته وی بازگشت بالقوه هنوز روی میز است. "دلار بسیار ضعیف‌تر ، بازده منفی مالی، نوسان‌های قبل از انتخابات و افزایش موارد کرونا ویروس در ایالات‌متحده احتمالاً در درازمدت درخشش طلا را حفظ می کند."/اقتصاد نیوز

اخبار مرتبط
رکوردشکنی ها پی در پی بهای جهانی طلا، بازار داخلی فلز زرد را هم تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که قیمت هر سکه طرح جدید از حدود ۳۴ میلیون تومان در روز ۱۰ اسفند سال گذشته، به حدود ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در روز جاری رسانده است. همچنین بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در روز ۱۰ اسفند به ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان در روز جاری رسیده است.
امروز قیمت دلار ثبات را تجربه کرده است، قیمت طلا اما افزایش یافت
یک اقتصاددان، قیمت دلار در پایان سال ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرد.
رئیس اتحادیه طلا فروشان گفت: مردم از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند طلایی که فاقد کد استاندارد باشد قابل پیگیری نیست

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها