جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

بیشترین سود سپرده کوتاه‌مدت بانک ها

24 خرداد 1401
بیشترین سود سپرده کوتاه‌مدت بانک ها

به گزارش بانک اول، اگر می‌خواهید سپرده خود را در بانکی قرار دهید که بتوانید علاوه بر برداشت‌های مکرر، سود نیز دریافت کنید، حساب «سپرده کوتاه‌مدت عادی» بهترین پیشنهاد برای شماست. این حساب‌ها دارای سودی معین توسط بانک ها هستند، ولی برخی بانک‌ها با افزایش میزان سپرده، سود را افزایش می‌دهند. در حال حاضر افتتاح حساب سپرده کوتاه‌مدت در دوره‌های یک‌ماهه، سه‌ماهه و شش ماهه انجام می‌شود. در جدول زیر سقف سود سپرده‌های کوتاه‌مدت در ۱۵ بانک کشور را با هم مقایسه کریده‌ایم.

 

بیشترین سود قابل پرداخت به سپرده‌های کوتاه‌مدت در سال ۹۹

بانک/ نوع سپرده

یک ماهه

سه ماهه

شش ماهه

ملی

10درصد

12درصد

14درصد

سپه

10درصد

12درصد

14درصد

ملت

هشت درصد

-

-

کشاورزی

10درصد

12درصد

14درصد

صادرات

هفت تا 10درصد

-

-

تجارت

10درصد

-

-

مسکن

10درصد

12درصد

14درصد

رفاه

10درصد

-

-

پاسارگاد

10درصد

12درصد

14درصد

شهر

10درصد

12درصد

14درصد

سینا

هشت درصد

-

-

آینده

هشت درصد

-

-

سرمایه

10درصد

-

-

دی

10درصد

-

-

گردشگری

10درصد

14.25درصد

14.5درصد


 

 
اخبار مرتبط
آمارهای مربوط به پرداخت سود سپرده‌های بانکی در اسفند ماه منتشر نشده،در این گزارش آمارهای ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در حال حاضر اغلب بانک‌ها حساب سپرده یک‌ساله دارند و تفاوت چندانی در جزئیات و آیتم‌های این سپرده‌ها نیست و امکان واریز وجه هم وجود ندارد. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، جدول سود سپرده‌های بلندمدت ما مدام به‌روزرسانی می‌شود.
طبق آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار، به انواع سپرده‌های کوتاه و بلندمدت از پنج درصد تا ۲۲.۵ درصد سود تعلق می‌گیرد. سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی، سپرده‌هایی هستند که به‌صورت ماه‌شمار بوده و واریز و برداشت از آن محدودیتی از نظر زمانی ندارند. نرخ سود سپرده کوتاه‌مدت سه ماهه هم ۱۲ درصد و سود سپرده‌های کوتاه‌مدت شش ماهه ۱۷ درصد است.
بانک مرکزی در واکنش به افزایش نرخ سود بین‌بانکی، کریدور این نرخ را که پیش از این از ۱۴ تا ۲۲ درصد بود به ۱۷ تا ۲۴ درصد افزایش داد، نرخ بهره بین‌بانکی بار دیگر به سقف کریدور جدید خود نزدیک می‌شود و باید دید که بانک مرکزی اجازه شکسته شدن این سقف را خواهد داد یا خیر.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها