پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

دلار منتظر روز چهارشنبه/بانک های مرکزی طوفان به پا می کنند؟

24 خرداد 1401
دلار منتظر روز چهارشنبه/بانک های مرکزی طوفان به پا می کنند؟

به گزارش بانک اول، با نگاهی به آغاز هفته کاری بازار‌های جهانی، احساسات بازار به آخرین اقدام فدرال رزرو هنگام برگزاری جلسه سیاست پولی گره خورده است تا ببینند در اولین جلسه برای بانک مرکزی پس از اعلام تغییر سیاست  30 ساله فدرال رزرو بر جدایی از سیاست هدف‌گذاری تورم و کاهش نرخ بیکاری چه می گذرد.

تصمیمات مذکور در بلندمدت به با افزایش تورم به کاهش ارزش شاخص دلار و افزایش قیمت طلا می‌انجامد. جدا از نشست فدرال رزرو ایالات‌متحده ، هفته آینده اطلاعات اقتصادی در ایالات‌متحده نسبتاً سبک خواهد بود. در آمریکا بعد از تصمیمات کمیته فدرال رزرو مهم‌ترین رویداد‌ها انتشار ذخایر موجود نفت خام برای نفت و پروانه‌های ساخت‌و‌ساز برای طلا است. 

دوشنبه 24 شهریور:

تولید صنعتی چین:  تولید صنعتی از ابزار و داده‌های اقتصادی است که میزان خروجی بخش‌های صنعتی (شامل ساخت، معدن و آب‌ و برق) از اقتصاد را اندازه‌گیری می‌ کند. آمار قبلی در چین 4.8 درصد بوده و پیش‌بینی می‌شود این ماه به 5.8 درصد برسد.

سه‌شنبه 25 شهریور: 

شاخص متوسط درآمد انگلیس: این شاخص، تغییر در میزان پرداخت نیروی کار را در بنگاه‌ها و مشاغل دولتی را که شامل پاداش‌ها نیز می‌شود را تعیین می‌کند. آمار قبلی منفی 1.2 درصد بوده و پیش‌بینی می‌شود این ماه به 1.3 درصد برسد.

شاخص احساس اقتصادی در آلمان: این شاخص چشم‌انداز اقتصادی شش ماهه را ارزیابی می کند. سطح بالای صفر نشانگر خوش‌بینی است و  زیر این سطح نشان‌دهنده بدبینی است. این مطالعه از نظرسنجی  350 سرمایه‌گذار و تحلیلگر موسسات آلمانی تهیه می‌شود. آمار قبلی منفی 71.5 بوده و پیش‌بینی می‌شود این ماه به 69.8 برسد.

چهارشنبه 26 شهریور: 

ذخایر موجود نفت خام آمریکا: تغییر هفتگی تعداد بشکه‌های نفت خام تجاری در اختیار بنگاه‌ها توسط اداره اطلاعات انرژی (EIA) اندازه‌گیری می‌شود.  انتشار این آمار جدای از تاثیر آن بر قیمت نفت خبر از میزان تورم می‌دهد.

کمیته فدرال بازار باز امریکا: از ساعت 14:00 به‌وقت تهران کمیته فدرال بازار باز آمریکا در حین بیان چشم‌انداز اقتصادی آمریکا، تصمیم‌ خود را در رابطه با نرخ  بهره اعلام می‌ کند. پس ‌از ‌آن در ساعت 14:30  این کمیته در یک کنفرانس خبری نیز شرکت می‌کند. 

پنج‌شنبه 26 شهریور: 

در روز پنج‌شنبه تصمیم نرخ بهره بانک مرکزی ژاپن و انگلستان اعلام می‌شود. در ژاپن بانک مرکزی بیانیه سیاست پولی خود را اعلام می‌کند و ساعاتی بعد یک کنفرانس خبری نیز برگزار می‌کند. انتظار می‌رود بانک مرکزی‌های مرکزی دو کشور نرخ بهره خود را حفظ کنند. نرخ بهره فعلی ژاپن منفی 0.1 درصد و نرخ بهره انگلستان 0.1 درصد است.

اتحادیه اروپا شاخص قیمت مصرف‌کننده‌ خود را در روز پنج‌شنبه منتشر می‌کند. شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) تغییرات سطح قیمت سبد بازار کالاهای مصرفی و خدمات خریداری‌شده توسط خانوارها را نشان می‌دهد.  این شاخص یک برآورد آماری از  قیمت اقلام منتخب است. انتظار می‌رود تغییرات این شاخص در سطح  0.2  درصد ثابت بماند. 

تقویم اقتصادی


اقتصاد نیوز

اخبار مرتبط
امروز قیمت دلار ثبات را تجربه کرده است، قیمت طلا اما افزایش یافت
یک اقتصاددان، قیمت دلار در پایان سال ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرد.
رئیس اتحادیه طلا فروشان گفت: مردم از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند طلایی که فاقد کد استاندارد باشد قابل پیگیری نیست
اکنون تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های تورم ایالات‌متحده که اواخر این هفته منتشر می‌شود، می‌تواند زمان‌بندی اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در سال جاری روشن کند. قیمت طلا امروز در بازه محدودی معامله شد زیرا سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌های بیشتر در مورد سیاست فدرال‌رزرو بودند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها