جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

دارندگان سهام عدالت این اقدام را سریع انجام دهند

24 خرداد 1401
دارندگان سهام عدالت این اقدام را سریع انجام دهند

به گزارش بانک اول، حسین فهیمی سخنگوی آزادسازی سهام عدالت اظهار کرد که قرار است به‌زودی حذف سفارش فروش سهام عدالت توسط سهامداران امکان‌پذیر شود. آزادسازی سهام عدالت باوجود مزایای گسترده‌ای که داشته و باعث خرسندی سهامداران شده، در مرحله اجرا دارای معضلات و مشکلاتی شده که گلایه‌هایی را به دنبال داشته است.

وی گفت: درخواست حذف سفارش فروش در مرکز پیام از سوی تعدادی از مشمولان سهام عدالت مطرح‌شده و اکنون چند روزی است که اجرای آن در دستور کار قرار گرفته و به‌طور جدی در حال پیگیری‌های لازم برای عملیاتی شدن آن هستیم.

 فهیمی ادامه داد: در صدد هستیم تا کارگزاری و سیستم‌های مستقر در شرکت سپرده‌گذاری این امکان را برای سهامداران فراهم کند تا چنانچه تمایلی به ادامه روند فروش نداشته باشند، درخواست فروش را لغو کنند.

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت  اظهار کرد: این امکان زمانی برای سهامدار مهیا می‌شود که کارگزار، سفارش فروش را به سیستم ارسال نکرده باشد؛ در غیر این‌صورت حذف آن نیازمند طی شدن مراحلی است که اکنون در حال انجام اقدامات لازم بر روی زیرساخت‌های آن هستیم تا حتی اگر چنانچه سفارش فروش به سامانه ارسال شده باشد بتوان آن را حذف کرد. به گفته سخنگوی آزادسازی سهام عدالت، این اقدام ممکن است ظرف روزهای آینده عملیاتی شود.

اخبار مرتبط
عسگر توکلی گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب افراد واریز می‌شود. این افراد که حدود ۳۰ درصد سهامداران سهام عدالت را شامل می‌شوند، مربوط به دو شرکت سرمایه‌پذیرند که سود حاصل از افزایش سرمایه آنها به‌موقع به حساب سهامداران واریز نشد. وی افزود: پیرو مصوبه‌ای که شورای عالی بورس برای توزیع سود سهام عدالت سهام‌داران داشت، مقرر شده بود، سود سهام عدالت در دو مرحله تا پایان آذر ماه و مرحله بعدی تا قبل پایان سال به حساب سهامداران واریز شود.
رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب آنها واریز می شود.
باغستانی به تازگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده است: زمانی که ۸ شرکت سود سهام خود را واریز کنند و اطلاعات هم از قوه قضائیه دریافت شود این سودها همراه با واریز مرحله سوم سود سهام عدالت برای وراث واریز خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
مدیر عامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: سامانه میراث در سال ۱۴۰۲ برای وراث متوفیان سهام عدالت راه‌اندازی شد تا انتظار ۱۸ ساله وراث برای تقسیم دارایی متوفیان به پایان برسد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
ترانه آذرنگ
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام شما برای سهام عدالت اموات به وراث هنوز هیچ برنامه ای ندارید و کی اعلام میکنید من مراحل قانونی رو طی کردم و برگه انحصار وراثت و شماره شبا نیز گرفتم با تشکر

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها