پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

سهام عدالت را به کارت اعتباری تبدیل کنید +روش

24 خرداد 1401
سهام عدالت را به کارت اعتباری تبدیل کنید +روش

به گزارش بانک اول، علیرضا ماهیار گفت روش اعطای کارت اعتباری سهام عدالت به طور مکانیزه انجام می‌شود، یعنی سهامداران با مراجعه به درگاه‌های بانک‌های عامل می‌توانند درخواست وثیقه گذاری سهام عدالت را داشته باشند، قاعدتاً در این روش کارت‌هایشان به نسبت ارزش سهامشان شارژ می‌شود، اکنون چند بانک این فرآیند را به صورت مکانیزه انجام داده‌اند.

 

وی ادامه داد: پس از آنکه شرکت‌های سرمایه گذار استانی درج نمادشان انجام و مجمعشان برگزار شد، افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند برای دریافت سود یا فروش حاصل از سهام عدالت اقدام کنند، ما تلاشمان این است سهامداران این روش تا پایان اسفند ماه به سودشان از طریق سامانه سجام دست پیدا کنند.

 

 

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی درباره مشکلات تغییر روش فروش سهام عدالت از بلوکی به تجمیعی گفت: این سهام‌ها به روش دستوری خرید یا فروش نمی‌شوند، در گذشته که روش تجمیعی بود پول افراد خرد خرد به حسابشان واریز، اما روش بلوکی سبب شد تا مبالغ به طور یکجا واریز شود، همچنین افرادی که از فروش سهام خود تا قبل از واریز مبلغ به حسابشان پشیمان شده باشند می‌توانند تغییر رویه دهند./ایبنا

اخبار مرتبط
عسگر توکلی گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب افراد واریز می‌شود. این افراد که حدود ۳۰ درصد سهامداران سهام عدالت را شامل می‌شوند، مربوط به دو شرکت سرمایه‌پذیرند که سود حاصل از افزایش سرمایه آنها به‌موقع به حساب سهامداران واریز نشد. وی افزود: پیرو مصوبه‌ای که شورای عالی بورس برای توزیع سود سهام عدالت سهام‌داران داشت، مقرر شده بود، سود سهام عدالت در دو مرحله تا پایان آذر ماه و مرحله بعدی تا قبل پایان سال به حساب سهامداران واریز شود.
رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب آنها واریز می شود.
باغستانی به تازگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده است: زمانی که ۸ شرکت سود سهام خود را واریز کنند و اطلاعات هم از قوه قضائیه دریافت شود این سودها همراه با واریز مرحله سوم سود سهام عدالت برای وراث واریز خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
مدیر عامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: سامانه میراث در سال ۱۴۰۲ برای وراث متوفیان سهام عدالت راه‌اندازی شد تا انتظار ۱۸ ساله وراث برای تقسیم دارایی متوفیان به پایان برسد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها