پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

نحوه دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا + لینک ورود

24 خرداد 1401
نحوه دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا + لینک ورود

به گزارش بانک اول طبق اعلام تامین اجتماعی بیمه‌شدگان این بیمه می‌توانند برای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا اقدام کنند که نحوه ثبت درخواست آن نسبت به گذشته آسان‌تر شده است و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

 

برای این کار بیمه شده‌ای که به ویروس کرونا مبتلا شده ابتدا باید وارد سایت تامین اجتماعی به آدرس eservices.tamin.ir مراجعه کنند و و در منوی بیمه شدگان، بخش محاسبه مبلغ غرامت دستمزد ایام بیماری را ثبت کنند. (برای دسترسی به این صفحه روی لینک https://account.tamin.ir/auth/login کلیک کنید)

 

 

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، در آینده نزدیک با ارسال اطلاعات مورد نیاز از سوی مراجع قانونی به سازمان تأمین اجتماعی حتی نیازی به ثبت درخواست نیز وجود نخواهد داشت و غرامت دستمزد ایام بیماری بدون ثبت درخواست به حساب آنان واریز خواهد شد.

 

در خصوص مبلغ غرامت دستمزد مدیر کل مدیرکل امور بیمه‌شدگان تامین اجتماعی گفته است که غرامت دستمزد ایام بیماری بیمه‌شده متاهل یا متکفل به میزان سه چهارم میانگین حقوق و مزایای روزانه در آخرین ۹۰ روز قبل از شروع بیماری و بیمه‌شدگان مجرد معادل دو سوم حقوق و مزایا است. 

 

شرایط دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا

پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به برخی از بیمه‌شدگان که به استناد گواهی پزشک معالج و مستندات مراکز آزمایشگاهی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تست PCR آنان مثبت اعلام شده است، تا عادی شدن شرایط با رعایت موارد معین انجام می‌شود.

 

به گفته روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، اگر دوره گواهی استراحت پزشکی ارائه شده ۱۵ روز و کمتر باشد، استراحت پزشکی مذکور باید بدون انجام تشریفات اداری (مربوط به معرفی به مراجع پزشکی و تکمیل فرم معرفی بکار توسط کارفرما) پرداخت شود.

 

همچنین اگر اگر بیمه شده مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده باشد، پرداخت غرامت دستمزد مربوط به استراحت پزشکی متصل به ایام بستری تا سقف یک ماه بدون نیاز به تایید مراجع معتمد پزشکی سازمان تامین اجتماعی بلامانع خواهد بود./تجارت نیوز

اخبار مرتبط
طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به شمار می‌رود که شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است و افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.
افرادی می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری برخوردار شوند که مشمول قانون تامین اجتماعی و قانون کار باشند و در زمره بازنشستگان، از کارافتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌شدگان اختیاری نبوده و از اتباع خارجی نیز نباشند.
صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات پوشش بیمه ای داروها در سال جدید را تشریح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها