جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

به این افراد وام سهام عدالت تعلق می گیرد + جزییات

24 خرداد 1401
به این افراد وام سهام عدالت تعلق می گیرد + جزییات

به گزارش بانک اول در روزهایی که فروش سهام عدالت در بازار سهام قفل شده قرار است برای کسانی که آزادسازی غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند طرح جدیدی اجرا شود.

از دوشنبه آینده بانک‌ها معادل ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت را بابت وام با نرخ سود ۱۸درصد و دوره بازپرداخت سه ساله پرداخت می‌کنند. اما چه کسانی مشمول این وام می‌شوند؟​

طبق اعلام قبلی معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، ۳۰ میلیون از مشمولان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند می‌توانند از ابتدای ماه آینده از بانک‌های دولتی وام خرد دریافت یا اقدام به خرید کالا کنند.


علیرضا ماهیار با بیان اینکه پنج بانک دولتی و نیمه دولتی، چون بانک ملی، پست بانک، ملت، صادرات و تجارت در ارایه کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت اعلام آمادگی کرده‌اند، اظهار کرد: البته برخی بانک‌های خصوصی نیز برای پرداخت وام خرد از طریق کارت‌های اعتباری سهام عدالت پای کار آمده‌اند.

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی، مکانیزم پرداخت وام خرد توسط بانک‌ها به دارندگان کارت اعتباری سهام عدالت را با سود ۱۸درصدی البته بدون ضامن عنوان کرد و گفت: مزیت دریافت چنین وامی این است که سهام شخص به جای ضامن وام وثیقه می‌شود و متقاضی دیگر نیازی به ضامن ندارد.
ارزش این وام چقدر است؟

با توجه به ارزش ۱۳میلیونی سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی دارندگان این برگه‌های سهام عدالت تا ۶.۵ میلیون تومان می‌توانند وام دریافت کنند. این مبلغ برای دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی به حدود ۱۳ میلیون تومان می‌رسد.

اخبار مرتبط
مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ که ناشی از قصور هشت شرکت در واریز سود مرحله‌ی دوم سال گذشته بود قرار است خرداد ۱۴۰۳ پرداخت شود.
بنابر اعلام مسئولان سازمان بورس، احتمالا مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها خرداد خواهد بود، سودی که برای دریافت آن نیاز به مراجعه به هیچ سایتی نیست.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: ارائه ابزارهای لازم به بنگاه‌ها برای تأمین مالی یکی از اقداماتی بود که در سال‌های اخیر از طریق شرکت‌ سهامی عام پروژه‌ها برای مشارکت افراد حقیقی انجام دادیم. تاکنون دو پروژه به این شکل تأمین مالی شده، در پروژه اول ۱۰۰ هزار نفر شرکت کردند و ماه بعد به بهره‌برداری می‌رسد و در پروژه دوم هم ۸۰ هزار نفر مشارکت داشتند و در دست اجراست.
وراثی که موفق نشده‌اند در این مرحله سود سهام عدالت متوفیان را دریافت کنند، اگر تا خردادماه فرایند انتقال سهام و ثبت‌نام یا به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه سجام را انجام بدهند، سود سهام عدالت خود را در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
علی حیدری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

چرا فقط به سهامداران روش غیر مستقیم کارت اعتباری میدن؟ مگه بقیه سهام دار نیستن؟؟؟

جواد بهرامزیی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام اون کسانیکه روش مستقیم راانتخاب کردند وسهام خودشون رابه کارگزاریهای بانکها تخویل داده اند چرا پول اون کسان واریز نمیشه باد چرا به این کسانیکه روش مستقیم را انتخاب کردند تعلق نمیگیره

الهام
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام ، چرا فقط به کسایی که روش غیرمستقیم رو انتخاب کردن وام میدن پس بقیه چی

محسن پناهی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من روش مستقیم روبراسهام عدالت انتخاب کردم خاستم ببینم به ماهم وام سهام عدالت میدن

سیّدمحمّد زعفرانچی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باید برخی امتیازات اعتباری را از گیرنده تسهیلات کم کنند.بهتر است تا باز پرداخت کامل تسهیلات حقوقی مانند حقّ تقدم سهام،دریافت وجوه شخصی،معامله با ایجاد تعهد حقوقی قابل اعتنا را نداشته باشند.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها