پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

کارت اعتباری سهام عدالت چقدر جدی است؟ / «حقمان را با 18 درصد سود به خودمان می‌دهند»

24 خرداد 1401
کارت اعتباری سهام عدالت چقدر جدی است؟ / «حقمان را با 18 درصد سود به خودمان می‌دهند»

به گزارش بانک اول، خرداد ماه حسین سلاح‌ورزی، عضو شورای عالی بورس وعده تبدیل سهام عدالت به کارت اعتباری را داد. قرار بود با این طرح سهامداران تا سقف ۵۰ تا ۶۰ درصد ارزش ‌دارایی سهام ‌عدالتشان اعتبار خرید کالا از فروشگاه‌ها دریافت کنند.

هفت ماه است که این وعده به مردم داده می‌شود اما همچنان هیچ خبری نیست. این هفته هم که خبری منتشر شد مبنی بر پرداخت وام سهام عدالت از روز اول دی ماه، این موضوع از سوی شرکت سرمایه‌گذاری مرکزی تکذیب شد.

اخیرا اما بنا به اعلام شرکت سرمایه‌گذاری استانی برای این که سهامداران به بانک‌ها مراجعه کنند برای دریافت این وام، از نظر زیرساختی و سرویس‌های اطلاعاتی مشکلی وجود ندارد و اگر بانک‌ها بخواهند پرداخت وام را آغاز کنند مشکلی سیستمی در شناسایی و تخصیص وام به سهامداران وجود ندارد.

اما بانک‌ها بدون دستور شورای پول و اعتبار زیر بار پرداخت این تسهیلات نمی‌روند و همین موجب شده سردرگمی و نارضایتی مردم در ماجرای کارت اعتباری سهام عدالت تشدید شود.
گروهی از مخااطبان تجارت‌نیوز به شرایط احتمالی اعلام شده برای اعطای این وام واکنش نشان دادند که در ادامه تعدادی از نظر آنان را می‎خوانید:

« حق خودمونو با ۱۸ درصد میدن به خودمون. بدبختی یعنی این. والا وام ۱۸ درصد و بدون سپرده هم میدن دیگه بانکا»

« آخه کی مغز خر خورده که بیاد هفت میلیون سود بده به بانک؟! 18درصد برا این مردم بینوا خیلیه»

« به ما می‌خوان وام بهره دار بدن، بعد میگن از فلان جا جنس بخر؟ به درد چی میخوره؟ باید بتونم پول خودم را هر جایی که تونستم به زخم زندگیم بزنم»

« اگه سهام آزادشده که بدین دست صاحبانشون هرکاری که دوست دارن باهاش بکنند. اگه کارت اعتباری هم میخواین بدین، اشکالی نداره ولی بدون سود و کارمزدباشه. اگرغیر از این باشه، شما دست به جیب مردم اید»

 

طرح تسهیلاتی یا وعده واهی؟!

گذشته از معترضات به شرایط پرداخت این وام، عده زیادی این طرح را به قول خودشان «سرکاری» می‌نامند و باور دارند که در آخر هم محقق نخواهد شد:

« آقا ما وام نمی‌خوایم پول فروش سهام عدالت رو بریز»

« کل این ماجرای وام سهام عدالت سرکاری به نظر می‌رسه گواهشم این که این همه گذشته و هنوز هیچی به هیچی»

« تمام تصمیمات اینا همینجور بی پشتوانه هست واز قبل کاملا معلوومه شکست خورده هست»

« ما اصل پولمونو می‌خوایم نه ڪارت اعتباری ڪه الڪۍ دلمونو بهش خوش ڪنیم، ما برای گرفتن حقمون ڪیو باید ببینیم؟»

« بانک‌ها کی کارت اعتباری می‌دهند؟ جواب: یک روز قبل از پایان دنیا( قیامت)»

« دیگه شورشو درآوردید ازکی دارید وعده میدید برای کارت سهام عدالت! کوه نمی‌خواید جا به جا کنید که»

« الان نوبت کارته. اونم میگیری هیچ جا نمیشه ازش خرج کرد. فقط برای حرص دادن مردمه. خجالت بکشید بسه دیگه چقد میخواید سر ملت فیلم بازی حق مردمو بدید بابا مردم هزار تا بدبختی دارن»

« حالا یه شش ماه دیگه هم مردم ایران رو اینجوری با وعده وام سهام عدالت مشغول میکنن »

« این دفعه برای کارت گرفتن هم میگن ملت بیایید، پول واریز کنین، ثبت نام کنین، بعد که همه پول واریز کردن برا کارت، صبحش پا می‌شن، پشیمون می‌شن، می‌گن نشد»

« وام سهام عدالت دروغ محض است. چند بار به بانک‌های مختلفی مراجعه کردم که حساب داشتم، با تمسخر برخورد می‌کردند. گفتند ملت سرکارند. الکی سرخوش هستیم . کارت اعتباری سهام عدالت داداش یعنی فقط زرشک»

اخبار مرتبط
عسگر توکلی گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب افراد واریز می‌شود. این افراد که حدود ۳۰ درصد سهامداران سهام عدالت را شامل می‌شوند، مربوط به دو شرکت سرمایه‌پذیرند که سود حاصل از افزایش سرمایه آنها به‌موقع به حساب سهامداران واریز نشد. وی افزود: پیرو مصوبه‌ای که شورای عالی بورس برای توزیع سود سهام عدالت سهام‌داران داشت، مقرر شده بود، سود سهام عدالت در دو مرحله تا پایان آذر ماه و مرحله بعدی تا قبل پایان سال به حساب سهامداران واریز شود.
رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب آنها واریز می شود.
باغستانی به تازگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده است: زمانی که ۸ شرکت سود سهام خود را واریز کنند و اطلاعات هم از قوه قضائیه دریافت شود این سودها همراه با واریز مرحله سوم سود سهام عدالت برای وراث واریز خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
مدیر عامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: سامانه میراث در سال ۱۴۰۲ برای وراث متوفیان سهام عدالت راه‌اندازی شد تا انتظار ۱۸ ساله وراث برای تقسیم دارایی متوفیان به پایان برسد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها