شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

کدام نمادها بیشترین ارزش معاملات را داشتند؟

24 خرداد 1401
کدام نمادها بیشترین ارزش معاملات را داشتند؟

به گزارش بانک اول شاخص کل بورس امروز بعد از چند روز متوالی قرار گرفتن در دامنه منفی امروز با افزایش تقاضا و اقبال سهامداران آغاز به کار کرد و در نهایت با بیش از ۱۹ هزار واحد افزایش به ۱ میلیون و ۳۷۴ هزار واحد رسید. در دو بازار بورس و فرابورس نزدیک ۱۱ میلیارد سهم جابجا شد و ارزش معاملات بازار امروز از مرز ۱۵ هزار میلیارد تومان گذشت.

در میان صنایع امروز گروه خودرو بیشترین حجم و ارزش معاملات را آن خود کرد. در این گروه ۲ میلیارد و ۹۶۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان جابجا شد. گروه بانکی با جابجایی ۱ میلیارد و ۶۲۹ میلیون سهم دومین گروه پرحجم بازار بود و گروه مواد غذایی نیز با جابجایی ۳۷۹ میلیون سهم گروه سوم بازار به لحاظ حجم معاملات شد.

 

بررسی ارزش معاملات بازار نشان می‌دهد بعد از گروه خودرو با بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان محصولات شیمیایی بیشترین ارزش معاملات را با ۷۵۵ میلیارد تومان از آن خود کردند و گروه بانکی که امروز نقش مهمی در برگشت بازار به روند صعودی داشت با ۷۰۶ میلیارد تومان گروه سوم بازار به لحاظ ارزش معاملات بودند.

در بین نمادها نیز «خودرو» با بیش از ۱ میلیارد سهم به ارزش ۳۲۲ میلیارد تومان بیشترین حجم معاملات و نماد «برکت» با جابجایی بیش از ۱۳۱ میلیون سهم به ارزش ۳۴۸ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

اخبار مرتبط
شاخص هم‌وزن نیز ۲۱ هزار و ۴۵۴ واحد رسید کرد و در عدد ۷۴۵ هزار و ۲۱ واحد ایستاد. همچنین امروز بیش از ۳۹۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن به ۷۹۴۴ میلیارد تومان رسید.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 29 فروردین ماه 1403، مبلغ 4 هزار میلیارد و 370 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 644 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 25 فروردین ماه 1403، مبلغ 2 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 141 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.
در روزهایی که بازار سرمایه با یک کندل نزولی سنگین (روز شنبه) به همراه خروج بیش از 1700 میلیارد تومانی همراه شده است و با توجه به اتفاقات اخیر شاهد تصمیم گیری مدیرانی بورسی برای دامنه نوسان یک درصدی در بازار سرمایه هستیم عملا باید شاخص و تحلیل تکنیکالی آن را برای مدتی در نظر نگرفت و فراموش کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات