جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

وام 50 میلیونی کارت اعتباری + شرایط دریافت / سنگ بزرگ پیش پای مردم!

24 خرداد 1401
وام 50 میلیونی کارت اعتباری + شرایط دریافت / سنگ بزرگ پیش پای مردم!

به گزارش بانک اول وام سهام عدالت یکی از طرح های حمایتی دولت بود که به دلیل مشکلات ناشی از شیوع کرونا در کشور برای مردم در نظر گرفته شد.

قرار شد پنج بانک با اتکا به سهام عدالت به مردم وام بدون ضامن بدهند و در اصل خود سهام عدالت ضامن وام باشد، اما این طرح فعلا اجرایی نشده است و خیلی از بانکها وثیقه بودن سهام عدالت را قبول ندارند.

با این حال و در روزهایی که خیلی از مردم پیگیر وام سهام عدالت هستند، طرح دیگری برای دادن وام به مردم مطرح شده است.

قرار است به زودی وام ۵۰ میلیون تومانی کارت اعتباری به افرادی که اعتبار آنها توسط بانک تایید می شود، تعلق بگیرد.

طبق گفته داود محمدبیگی، مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی قرار است کارت‌های اعتباری در سه دسته ۱۰، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی در اختیار مردم قرار بگیرد.

براساس دستورالعمل بانک مرکزی نحوه تسویه این کارت‌ها به صورت دفعی یا اقساطی است و مشتریان می‌توانند مبالغی را که از این کارت‌ها استفاده کرده‌اند، به صورت یکباره یا اقساطی به بانک‌ها پس بدهند.

سنگ بزرگ جلوی پای وام گیرندگان

 داستان کارت‌های اعتباری ۵۰ میلیون تومانی کمی متفاوت است. برای دریافت این وام‌ها برخلاف آنچه در طرح دیگر یعنی سهام عدالت گفته شده بود، این بار به ضامن موثق نیاز است.

همین موضوع ضامن داشتن گرفتن وام را برای خیلی ها سخت تر از همیشه می کند، چون خیلی ها روی وثیقه بودن سهام عدالتی که داشتن حساب کرده بودند.

فرید ضیاالملکی، کارشناس بانکی و مدیر عامل سابق موسسه ملی و اعتباری توسعه در این باره می گوید:« به نظر می رسد ارایه کارت اعتباری ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومانی به مردم شامل حال همه نشود. با اینکه این اقدام برای عموم مردم بوده اما با توجه به اعتبارسنجی که از دریافت‌کنندگان کارت اعتباری توسط بانک‌ها انجام می‌شود خیلی‌ها شرایط دریافت چنین کارتی را ندارند. چون بانک میزان درآمد و دارایی متقاضی کارت اعتباری را می‌سنجند و در صورت توانایی پرداخت اقساط و بنیه مالی کارت اعتباری به افراد تعلق می گیرد.»

شرایط دریافت وام 50 میلیونی چیست؟

 چه کسانی می توانند کارت های اعتباری دریافت کنند؟ گفته می شود بانک ملی یکی از بانک‌هایی که است که این کارت اعتباری را می‌دهد.

این بانک شرایط عمومی دریافت کارت اعتباری را به شرح زیر اعلام کرده است:

ـ داشتن حداقل ۱۸ سال تمام

ـ داشتن یکی از انواع حساب‌های قرض‌الحسنه جاری، پس‌انداز یا سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت سیبا جهت اتصال به کارت اعتباری

ـ گردش مستمر حداقل شش ماه، ماهیانه به میزان ۱۰ میلیون ریال در حساب‌جاری و یا میانگین مانده شش‌ماهه ۱۰ میلیون ریال برای دارندگان حساب کوتاه‌مدت (ویژه کارت اعتباری فراگیر)

ـ نداشتن چک برگشتیـ نداشتن بدهی غیر جاری

ـ ارائه درخواست کتبی به شعبه

ـ ارائه مدارک شناسایی و کارت ملی به شعبه

ـ ارائه مدارک شغلی دال بر اشتغال و میزان درآمد

ـ ارائه تضمینات یا وثایق موردقبول بانک

سود وام کارت اعتباری چقدر است؟

هنوز مشخص نیست بانکها برای این مدل وام جدید چقدر سود در نظر گرفته اند، اما به گزارش تجارت نیوز، طبق اعلام قبلی، سود تسهیلات اعطایی بر اساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار برای عقد مرابحه محاسبه می‌شود که بر این اساس، ممکن است بانک‌ها این نرخ را تا ۲۲ درصد نیز محاسبه کنند.

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات