شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

پولدارترین فرد جهان تغییر کرد /دارایی ایلان ماسک از بزوس جلو زد

24 خرداد 1401
پولدارترین فرد جهان تغییر کرد /دارایی ایلان ماسک از بزوس جلو زد

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، ایلان ماسک با دارایی خالص بیش از 185 میلیارد دلار ، ثروتمندترین فرد جهان شد.

افزایش قیمت سهام شرکت تسلا در روز پنج شنبه، باعث شد ایلان ماسک از جف بزوس مالک آمازون ، که از سال 2017 ثروتمندترین فرد جهان بود و در حال حاضر حدود 184 میلیارد دلار ارزش دارایی دارد ، پیشی بگیرد.

جف بزوس

افزایش ثروت ایلان ماسک در یک سال گذشته سریعترین صعود به بالای لیست ثروتمندان تاریخ را نشان می دهد.

ایلان ماسک سال 2020 را با ارزش حدود 27 میلیارد دلار آغاز کرد و به سختی در جمع 50 فرد ثروتمندترین افراد قرار گرفت.

قیمت سهام شرکت تسلا موشک وار در طول سال گذشته بیش از 9 برابر افزایش یافته است. در همین حال، قیمت سهام آمازون با توجه به احتمال افزایش تنظیم مقررات از سوی واشنگتن ، همچنان آرام تر پیش رفته است.

ایلان ماسک در ژوئیه (دی) از وارن بافت عبور کرد و هفتمین فرد ثروتمند شد. در ماه نوامبر(آبان) ، ماسک با عبور از بیل گیتس به دومین فرد ثروتمند تبدیل شد. ماسک در طول 12 ماه گذشته ثروت بیشتری نسبت به دارایی خالص بیل گیتسمالک شرکت مایکروسافت  که 132 میلیارد دلار بوده ، به دست آورده است.

سهام شرکت تسلا اخیراً در حدود 790 دلار معامله شد که در معاملات روز پنجشنبه بیش از 4 درصد افزایش داشت. ارزش بازار این شرکت به 737.6 میلیارد دلار رسیده است.

ایلان ماسک

اخبار مرتبط
با آغاز سال جدید، شاید بزرگ‌ترین سوال همه افراد این باشد که با سرمایه‌گذاری دارایی‏‌های خود در چه بازاری می‌توانند بیشترین بازده ممکن را کسب کنند.
کارآفرینان، میلیاردرها و خالقان شرکت‌ها و پروژه‌های موفق تجاری همواره الگویی برای بسیار از سرمایه‌گذاران خرد و مردم بوده‌اند. نقطه نظر این شخصیت‌ها در رابطه با نحوه انجام سرمایه‌گذاری، تجارت دارایی‌ها، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و تصمیم‌گیری در بازار برای بسیاری از افراد جذاب و قابل توجه است.
اگر شما هدف ثروتمندشدن در سر دارید،‌ آگاهی از طرز تفکر ثروتمندان و اینکه چگونه توانسته اند پولدار شوند برای رسیدن به هدفتان به شما کمک می‌کند.
نشریه فوربس طبق روال گذشته، در سال 2024 نیز اقدام به معرفی ثروتمندترین افراد جهان کرده است، امسال رکورد تعداد میلیاردهای جهان شکسته شد و فوربس تعداد میلیاردرهای جهان در سال 2024 را دو هزار 781 نفر اعلام کرده است. میلیاردرها نقش بزرگی در اقتصاد جهانی، سیاست و رشد بشردوستی در میان ملت ها ایفا می کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها