شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

بخشودگی ۱۰۰ درصدی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

24 خرداد 1401
بخشودگی ۱۰۰ درصدی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

به گزارش بانک اول طبق بخشنامه‌ ابلاغی از سوی بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه، به مناسبت آغاز دهه فجر، جریمه‌ دیرکرد بیمه شخص ثالث کلیه وسایل نقلیه موتوری زمینی از جمله خودروهای سواری، تاکسی، کامیون و اتوبوس شامل بخشودگی شده است.

مالکان این خودروها می‌توانند از اول تا پایان بهمن ماه، بدون پرداخت جریمه دیرکرد نسبت به تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث خود اقدام کنند و از این بخشودگی بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

بر اساس این طرح، در صورتی که افراد تا پایان بهمن ماه 99 نسبت به تمدید بیمه شخص ثالث خودرو خود اقدام نکنند، ملزم به پرداخت کامل جریمه دیرکرد تمدید بیمه ثالث هستند. در واقع این بخشودگی تنها شامل آن دسته از مالکان است که تا پایان بهمن بیمه ثالث خودروی خود را تمدید کنند.

 

تسنیم

اخبار مرتبط
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.
تأمین اجتماعی در مفهوم فراگیر آن، حقی همگانی برای عموم افراد جامعه است که تأمین و تدارک بستر اجرائی آن از تکالیف دولت به شمار می‌رود؛ بر همین اساس، در راستای تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای به هموطنان خارج از کشور که امکان حضور در ایران و انعقاد قرارداد بیمه با آنان میسر نبوده و صرفاً از طریق وکیل خود قصد بیمه‌پردازی را دارند با توجه به مقررات، می‌توانند خود را نزد سازمان تأمین اجتماعی بیمه کنند.
افرادی که قصد ثبت نام در بیمه بیکاری را دارند، بایدبه سایت جامع روابط کار وارد شوند و فرم بیمه بیکاری را پرکنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها