جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

ریزش بیش از ۴۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

24 خرداد 1401
ریزش بیش از ۴۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

به گزارش بانک اول امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات چهارمین روز هفته (سه شنبه بیست و سوم دیماه ۹۹)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود.  به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۰۶۱۶ واحدی معادل ۳.۱۲ درصد به رقم ۳۲۹ هزار و ۴۲۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۶۱۶۵ واحدی معادل ۱.۳۱ درصد، عدد ۴۶۳ هزار و ۱۹۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۰۳۵ واحدی به رقم ۳۰۳ هزار و ۱۳۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۷۵۳۸ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۰۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۵۰۱۹  واحد کاهش به رقم ۸۹۵  هزار و ۱۰۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۳۶۵۹ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۶۴۵  هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد،  فملی، شستا و کگل با بیشترین کاهش، تاثیر زیادی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کویر،  های‌وب،  لوتوس،  وخاور،  سیستم و فنورد، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۴۷۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۰۱ هزار نوبت معامله و به ارزش ۸۷ هزار و ۲۶۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد های وب(داده گسترعصرنوین-های وب) با ۵ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای فمراد، دروز، غشصفا، سفانو و کپشیر بود. همچنین نماد معاملاتی برکت(گروه دارویی برکت) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای کدما، غدام، کساوه، خبهمن، زمگسا و شبهرن بود. 

پُرتراکنش‌های بازار امروز

روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی ثبهساز، ولپارس، شستا، فملی، کچاد،  سیتا و امین  به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.

بیشترین عرضه و تقاضا 

بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی های وب، کسرا، سیتا،  کمند، پارند، خزر و سنیر با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای وتوصا، برکت، بترانس، خبهمن، کدما، کاما و خگستر بیشترین حجم عرضه را داشتند.

نوسان نماگر صنایع

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنعت اطلاعات و ارتباطات با افزایش همراه بود و شاخص صنایع حمل و نقل، وسایل ارتباطی، ذغال سنگ، محصولات چرمی، انتشار و چاپ و رادیویی با روند نزولی مواجه شدند.

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات