ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

سردرگمی در پرداخت یارانه / آیا یارانه معیشتی ۱۵ میلیون نفر پرداخت نشد؟

24 خرداد 1401
سردرگمی در پرداخت یارانه / آیا یارانه معیشتی ۱۵ میلیون نفر پرداخت نشد؟

به گزارش بانک اول، پس از آخرین اعلام سخنگوی دولت درباره رقم مشمولان دریافت یارانه معیشتی هنوز هیچ منبع دولتی رقم اعلامی او را رسما تایید یا تکذیب نکرده است اما این تفاوت در اعداد معلوم نیست ریشه در یک خطا دارد یا برنامه دولت تغییری کرده است.

علی ربیعی اعلام کرده است: ما به ۹ میلیون نفر از شهروندان که مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند یارانه ۱۲۰ هزار تومانی پرداخت کردیم که سایت آن موجود است و می‌توان به آن مراجعه کرد. حدود ۴۰ میلیون نفر باقی مانده هم مشمول یارانه صدهزار تومانی شدند و همه به موقع این یارانه را دریافت کردند.

در حالی که طبق اعلام سخنگوی طرح یارانه معیشتی کرونا، در طرح حمایتی کرونا به ۲۵ میلیون نفر به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان پرداخت شده است و به ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند ۱۲۰ هزار تومان تعلق گرفته شده است.

به گفته سخنگوی دولت ۴۹ میلیون نفر یارانه معیشتی کرونا را دریافت کرده‌اند اما طبق گفته سخنگوی این طرح ۳۴ میلیون نفر مشمول شده‌اند.

این تناقض در آمارها در حالی رخ داده که با واریز اولین نوبت از یارانه کرونا در روزهای پایانی آذر، تعداد متقاضیان بسیاری نسبت به عدم دریافت این یارانه اعتراض کردند. آنها می‌گویند که شرایط دریافت این یارانه را دارند و تحت فشارهای شدید هزینه‌ای هستند اما این پول را دریافت نکرده‌اند.

در حالی که مردم معتقدند که دولت در شناسایی مشمولان دچار خطا شده، سخنگوی دولت می‌گوید که خیلی‌ها شاید خود را مستحق دریافت این یارانه بدانند که استحقاق آن را ندارند./تجارت نیوز

اخبار مرتبط
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با اشاره به ثبت آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی خانوارها، گفت: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام می‌شود. علیرضا محمدی، اظهار کرد: مطابق قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.
یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۸ مربوط به فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به حساب تمام سرپرستان خانوار دهک‌های اول تا سوم در سراسر کشور واریز و از ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه قابل برداشت است.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان با اشاره به ثبت آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی خانوارها، گفت: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام می‌شود.
اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ دولت ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی و معیشتی و کالابرگ الکترونیک پیش‌بینی کرده که این رقم نسبت به سال قبل تغییری نکرده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها