جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

وراث برای تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان اقدام نمایند

24 خرداد 1401
وراث برای تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان اقدام نمایند

به گزارش بانک اول محمد جواد فرهانیان مدیر برنامه ریزی و توسعه مرکزی اوراق بهادار کشور گفت: با توجه به شرایط کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، شرکت سپرده گذاری مرکزی کل فرآیند انتقال سهام به وراث را به شکل مکانیزه انجام میدهد.

وی افزود: در ابتدا وراث قانونی می توانند جهت اطلاع از وضعیت سهام عدالت متوفیان به نشانی اینترنتی samanese.ir مراجعه و با ورود اطلاعات هویتی متوفی از مشمول بودن وی کسب اطلاع کرده و صورت وضعیت دارایی سهام عدالت مربوط را مشاهده کنند.

مدیر برنامه ریزی و توسعه مرکزی اوراق بهادار کشورافزود: پس از انجام انحصار وراثت، ورثه باید در سامانه سجام ثبت نام کنند و یکی از ورثه با مراجعه به سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی، قسمت میز خدمت الکترونیک را انتخاب کرده و اطلاعات مربوط به انحصار ورثه را بارگذاری میکند. در نهایت شرکت سپرده گذاری اقدامات لازم برای انتقال سهام عدالت به وراث را انجام می دهد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر زیر ساخت‌های الکترونیکی تخصیص سهام عدالت متوفیان به وراث در شرکت سپرده گذاری مرکزی آماده شده و منتظر تایید نهایی قوه قضائیه است و چنانچه قوه قضاییه تاییدیه دهد کلیه فرایند انتقال قهری به صورت مکانیزه انجام می شود. به عبارت دیگر اگر قوه قضائیه تایید کند، این سهام به صورت خودکار به ورثه قانونی متوفی منتقل خواهد شد.

 فرهانیان گفت: انتقال قهری مجموعه ای از اقدامات اجرایی و فرایندهایی است که موجب می شود دارایی اوراق بهادار متوفی از کد سهام داری وی خارج و به تملک وراث قانونی در بیاید. برای فرایند انتقال قهری اماده کردن گواهی فوت شخص متوفی، گواهی انحصار وراثت، گواهی نامه واریز مالیاتی، شناسنامه و کارت ملی شخص متوفی و کلیه وراث لازم است.

اخبار مرتبط
عسگر توکلی گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب افراد واریز می‌شود. این افراد که حدود ۳۰ درصد سهامداران سهام عدالت را شامل می‌شوند، مربوط به دو شرکت سرمایه‌پذیرند که سود حاصل از افزایش سرمایه آنها به‌موقع به حساب سهامداران واریز نشد. وی افزود: پیرو مصوبه‌ای که شورای عالی بورس برای توزیع سود سهام عدالت سهام‌داران داشت، مقرر شده بود، سود سهام عدالت در دو مرحله تا پایان آذر ماه و مرحله بعدی تا قبل پایان سال به حساب سهامداران واریز شود.
رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب آنها واریز می شود.
باغستانی به تازگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده است: زمانی که ۸ شرکت سود سهام خود را واریز کنند و اطلاعات هم از قوه قضائیه دریافت شود این سودها همراه با واریز مرحله سوم سود سهام عدالت برای وراث واریز خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
مدیر عامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: سامانه میراث در سال ۱۴۰۲ برای وراث متوفیان سهام عدالت راه‌اندازی شد تا انتظار ۱۸ ساله وراث برای تقسیم دارایی متوفیان به پایان برسد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مجید صادقی برزانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام بزرگواران لطفآ بفرماین منضور از اطالاعات انحصاروراثت را ثبط کنید چیست آیامنضورشماشماره دادنامه انحصاروراثت هست لطفآراهنمایی کنید تشکر)

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها