جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

بورس سبزپوش شد/افزایش بیش از ۳۳ هزار واحدی شاخص

24 خرداد 1401
بورس سبزپوش شد/افزایش بیش از ۳۳ هزار واحدی شاخص

به گزارش بانک اول شاخص کل بازار سرمایه امروز با ۳۳ هزار و ۲۳۰ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۱۸۳ هزار واحد افزایش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۲۷۰۵ واحد افزایش در رقم ۴۳۳ هزار و ۱۲۹ واحد ایستاد.

معامله‌گران امروز ۱۹۰ هزار معامله به ارزش ۶۸ هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال انجام دادند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گلگهر، معدنی و صنعتی چادرملو و سرمایه گذاری نفت گاز و پتروشیمی تامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم امروز صعودی بود و با ۴۷۹ واحد افزایش تا رقم ۱۸ هزار و ۱۰ واحد افزایش یافت.

در این بازار ۸۴۷ هزار معامله به ارزش ۱۶۳ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال انجام شد.

پتروشیمی مارون، پلیمر آریاساسول، سنگ آهن گوهرزمین، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس و صنعتی مینو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها