پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

تمدید مهلت یک هفته ای کارگران برای واریز آورده ۴۰ میلیون تومانی

24 خرداد 1401
تمدید مهلت یک هفته ای کارگران برای واریز آورده ۴۰ میلیون تومانی

به گزارش بانک اول مطابق اعلام معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهلت واریز آورده اولیه برای متقاضیان دارای شرایط ویژه  کارگران، بازنشستگان، مستمری بگیران و زنان سرپرست خانوار شاغل کارگر که پیش از این در سامانه جامع اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند تا ۷ بهمن ماه تمدید شده است.

تسهیلات و اقدامات حمایتی وزارت کار در طرح مسکن ملی، کارگران، بازنشستگان و سایر گروه های هدف واجد شرایط ثبت نام شده در این طرح را در بر می گیرد و پیش بینی می شود با اختصاص کمکهای دولت و حمایت مالی وزارت کار، قیمت تمام شده مسکن برای کارگران تا ۲ درصد کاهش یابد.

دی ماه سال گذشته تفاهم نامه مشترک میان وزارت کار و راه و شهرسازی به منظور تأمین مسکن کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی در قالب ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی به امضا رسید.

در این راستا تفاهم نامه سه جانبه ای میان وزارت کار، شرکت عمران شهرهای جدید و اتحادیه اسکان منعقد شد که بر اساس آن، اتحادیه تعاونی های مسکن کارگران (اسکان) مدیریت ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی را برعهده گرفت و مقرر شد ۱۰ هزار واحد آن حداکثر ظرف سه سال در ۱۰ شهر جدید در استان های آذربایجان شرقی، البرز، اصفهان، بوشهر، تهران، سمنان، خراسان رضوی، فارس، مرکزی و سیستان و بلوچستان احداث و کارگران از مزایای اجرای تفاهم نامه بهره مند شوند.

امضای این تفاهم نامه سه جانبه در واقع اولین قرارداد اجرای طرح اقدام مسکن ملی ویژه مشمولان تحت پوشش قانون کار و سازمان تأمین اجتماعی بود که با هدف ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید آغاز شد.

به گفته شریعتمداری ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ از ظرفیت شهرک‌های صنعتی در این پروژه استفاده خواهد شد تا کارفرمایان به استناد ماده ۱۴۲ قانون کار در این طرح مشارکت داده شوند و ظرفیت‌ جامعه کارگری نیز به منظور تامین زمین و مسکن کارگران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بر اساس آخرین آمارها از مجموع ۸۵۰ هزار نفر از کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران واجد شرایط ثبت‌نام کننده در طرح اقدام ملی مسکن، ۱۷۵ هزار نفر در فرایند ثبت نام، پرداخت آورده اولیه و تکمیل موجودی قرار گرفته و بیش از ۶۲ هزار و ۵۸۰ نفر از ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن را زنان سرپرست خانوار تشکیل داده اند.

آن دسته از مشمولین که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام و ‌پس از تأیید و احراز شرایط، آورده اولیه خود را واریز کرده باشند در اولویت واگذاری هستند و در فاز بعد، تعاونی های مسکن واحدهای تولیدی و صنعتی در اولویت قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا، با توجه به آنکه مهلت تکمیل موجودی یک هفته دیگر تمدید شده،  کارگران و کلیه مشمولانی که در فرآیند ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن واجد شرایط شناخته شده اند تا هفتم بهمن ماه فرصت دارند به سامانه tem.mrud.ir مراجعه و نسبت به واریز ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه خود اقدام کنند./ ایسنا

اخبار مرتبط
به باور کارشناسان، بازار مسکن با فاصله از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان مشاهده کرد.
: گاهی اوقات خانه‌ای را خریداری کرده ایم و بر طبق قوانینی که وجود داشته است، پول آن را نیز پرداخت کرده‌ایم. مستاجر و یا صاحب ملک قبلی هنوز اقدام به تخلیه منزل نکرده است و موعد مقرر شده برای تخلیه منزل نیز به پایان رسیده است. به همین دلیل بهترین کار آن است که از طریق قانونی وارد کار شده و حکم تخلیه منزل را دریافت کنیم.
سال گذشته ۱۶ هزار واحد مسکن مهر را در شهر پردیس با تمامی امکانات به متقاضیان تحویل دادیم و طبق هدف گذاری که هم انجام دادیم تا خرداد ماه سه هزار واحد مسکن مهر دیگر را طی امسال به بهره برداری خواهیم رساند.
قیمت مسکن در تهران ظرف سال گذشته به شکل تقریبی از متری ۶۶ میلیون به متری ۸۳ میلیون افزایش پیدا کرد. رشد تقریبا ۱۷ میلیونی قیمت هر متر خانه در تهران، به معنی افزایش ۲۵ درصدی است و باعث می‌شود ارزش یک خانه ۱۰۰ متری در پایتخت به‌طور متوسط نزدیک هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها