جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

10 خبر مهم برای بورس هفته بعد / ۴ نشانه صعود احتمالی شاخص بورس

24 خرداد 1401
10 خبر مهم برای بورس هفته بعد / ۴ نشانه صعود احتمالی شاخص بورس

به گزارش بانک اول شاخص بورس در هفته اخیر بار دیگر یک روند نزولی داشت و حدود چهار درصد دیگر افت کرد. طی یک ماه اخبر در مجموع ۲۰ درصد شاخص بورس ریزش داشته است. در عین حال، آغاز به کار رئیس جمهور جدید آمریکا و افزایش احتمال کاهش تحریم‌ها، برگشت روند صعودی قیمت دلار و طلا، تغییر ریاست سازمان بورس و روند صعودی آخرین روز کاری بورس در هفته اخیر شاید چهار سیگنال مهم برای بورس هفته آینده باشد. اما علاوه بر این چهار اتفاق، شش خبر مهم دیگر نیز وجود دارند.

ـ رئیس جمهور با بیان اینکه دنیا نیازمند به نفت و گاز ایران است، گفت: شما امروز را نبینید که چند سال ما را در فشار و تحریم گذاشتند، بالاخره جهان و منطقه به نفت و گاز ایران آن هم با جایگاهی که ایران دارد نیازمند است.

ـ وزیر نفت در خصوص روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا و اثر آن بر فروش نفت ایران گفت: باید چند روزی صبر کنیم. بیژن زنگنه همچنین گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ گاز سوزاندنی در کشور نخواهیم داشت؛ ریل‌گذاری خوبی در این زمینه انجام شده و حتی بخش بسیار سنگین مسیر طی شده است.

ـ رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی می‌گوید که دلارهای بلوکه شده تا پایان سال از کره جنوبی آزاد می‌شود؛ این در حالی است که به گفته دبیر کل اتاق مشترک ایران و کره جنوبی ۸۰ درصد شرکت‌هایی که عضو اتاق بودند، مبادلاتشان با کره جنوبی قطع و بیشتر مبادلات تجاری متوقف شده است.

ـ بانک مرکزی با تزریق ۵۷٫۲ هزار میلیارد ریال نقدینگی در قالب توافق بازخرید با سررسید ۱۴ روزه با حداقل نرخ ۲۰ درصد به بانک‌های متقاضی موافقت کرد.

ـ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: نرخ ارز در لایحه بودجه سال آینده ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است و امیدواریم مجلس شورای اسلامی در این زمینه هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشد.

ـ وزیر بهداشت با بیان اینکه هفته آینده از شروع اولین فاز واکسن ساخت داخل در رازی رونمایی می‌شود، گفت: امیدوارم قبل از ۲۲ بهمن و طبق مصوبه اولویت بندی شده، واکسیناسیون را در گروه‌‌‌ها شروع کنیم.

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها