جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

پرداخت سه کمک نقدی خانوار در بهمن + جزئیات

24 خرداد 1401
پرداخت سه کمک نقدی خانوار در بهمن + جزئیات

به گزارش بانک اول، با آغاز ماه جاری دولت باید سه یارانه را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.

اولین یارانه‌ای که پرداخت می‌شود یارانه معیشتی بنزین است، اگر زمان‌بندی سازمان برنامه‌وبودجه طبق روال ماه‌های گذشته رعایت شود این یارانه در روز جمعه ۱۰ بهمن به حساب سرپرستان خانوار ۶۰ میلیون نفر واریز می‌شود.

مبلغ این یارانه متناسب با تعداد اعضای یک خانواده بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان هزار تومان است.

یارانه معیشتی برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

دو یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی و یارانه معیشتی کرونا به ترتیب در دهه دوم و سوم ماه جاری واریز می‌شود.

اخبار مرتبط
همزمان با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک پرسش‌های مختلفی از سوی شهروندان مطرح شد، از همین رو وزارت رفاه اقدام به پاسخِ برخی پرسش‌های احتمالی شهروندان مانند اینکه «آیا قرار است یارانه‌های نقدی حذف شود؟» یا اینکه «برای ثبت‌نام افراد جامانده از دریافت یارانه باید چه کنیم؟» کرده است.
منابع هدفمند سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۵ درصدی به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال گذشته حدود ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بوده است. با این حساب یک خانوار ۳ نفره در سال آینده مبلغ ۱ میلیون و ۳۸۰ هزارتومان یارانه نقدی خواهند گرفت.
برخی از مردم تصورشان این است که برای خرید اقلام تنها باید ۲۲۰ هزار تومان هزینه کنند در صورتیکه اینگونه نیست و باید خرید داشته باشند و بعد این مبلغ به عنوان تخفیف برای آنها فعال می‌شود؛ همچنین این تصور وجود دارد که خرید باید به صورت یکجا انجام شود در حالی که مدت زمان طرح در سه مرحله یک ماهه اجرا می‌شود و شخص می‌تواند در این بازه به فراخور نیاز خرید داشته باشد.
دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند. بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
داود ...
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

این ماه یارانه معیشتی واسه من واریز نشده؟

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها