چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش بینی بورس فردا دوشنبه 6 بهمن ماه 99 چگونه خواهد بود؟

24 خرداد 1401
 پیش بینی بورس فردا دوشنبه 6 بهمن ماه 99 چگونه خواهد بود؟

به گزارش بانک اول معاملات امروز بورس با افزایش تقاضا و سبزپوشی شاخص‌ها آغاز شد اما در ادامه با بازگشت فروشندگان بسیاری از نمادها به ویژه نمادهای کوچکتر، دستخوش نوسانات از محدوده مثبت به منفی و حتی صف فروش شدند.

 

در بزرگان نیز بسیاری سهام تا سقف قیمت پیشروی داشتند، اما در پایان معاملات افت قیمت از سقف روزانه و حتی نوسان قیمت تا محدوده منفی نیز تجربه کردند. ببین ترتیب شاخص کل بورس که تا 28 هزار واحد رشد را تجربه کرده بود، در نهایت به 12 هزار واحد (1.03 درصد) رشد بسنده کرد و به لطف قدرت خریداران در نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز سبزپوش ماند.

 

شاخص کل هموزن اما به محدوده منفی کشانده شد و افت 0.6 درصدی را تجربه کرد‌. در فرابورس نیز شاخص کل 150 واحد به عقب بازگشت.

 

شناسایی سود توسط سهامداران پس از رشد چند روز اخیر که از تغییر نگاه سهامداران به مدت زمان سهامداری و نااطمینانی به آینده بورس نشات می‌گیرد، از جمله عوامل عرضه‌های امروز می‌توان نام برد.

 

پیش بینی بورس فردا دوشنبه 6 بهمن ماه 99 چونه خواهد بود؟

 

برخی از کارشناسان بازار سرمایه در خصوص پیش بینی بورس فردا بر این باورند که رشد شاخص تا 1 میلیون و 300 هزار واحد ادامه خواهد داشت و انتظار می رود که شاخص تا پایان سال 99 وارد کانال 1 میلیون و 500 هزار واحدی شود. لذا انتظار می رود فردا دوشنبه نیز، بازار روند مثبت و صعودی داشته باشد.

 

در ساعات پایانی معاملات بورس امروز یکشنبه 5 بهمن ماه 99 شاهد موجی از عرضه بودیم که کارشناسان معتقدند که عرضه‌ ها در بازار سهام کاملا طبیعی است. به گزارش بورس فردا عرضه در بازار سهام لازم است و باعث می‌شود بورس شارپی رشد نکند. این عرضه ‌ها رشد بازار سهام را تنظیم کرد.

 

هفته گذشته بود که ریزش های پیاپی بورس پای نمایندگان مجلس را به این ماجرا باز کرد و وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس به کمیسیون اقتصادی جهت پاره ای از توضیحات فراخوانده شدند. وزیر اقتصاد در آن جلسه از دو مقصر جدید ریزش اخیر بورس رونمایی کرد.

 

در هفته گذشته بود که بورس حواشی بسیاری را پشت سر گذاشت و بعد از ریزش های پیاپی بورس، سهامداران عصبانی جلوی درب تالار شیشه ای سعادت آباد تجمع کردند.

 

اعتراض سهامداران پای مجلسی ها را به قضیه بورس دوباره باز کرد و وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس برای پاره ای از توضیحات به کمیسیون اقتصادی فراخوانده شدند.

 

حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس پس از این ماجراها استعفا داد اما نکته جالب این بود که وزیر اقتصاد از دو مقصر جدید ریزش بورس رونمایی کرد و توپ خرابی بورس را در زمین وزیر صمت و رئیس کل بانک مرکزی انداخت.

 

به هر صورت فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد که این روزها زمزمه های استیضاح او از سوی نمایندگان مجلس هم به گوش می رسید خود نفر اول در ردیف مقصران این بازی پرسود و زیان بورس است.

اخبار مرتبط
بانک اول - بانک دی شرایطی را فراهم کرده که متقاضیان واجد شرایط بتوانند وام 200 میلیون تومانی طرح «فرزانه ارزش آفرین» را دریافت کنند. متقاضیان برای دریافت این وام باید در یکی از شعب بانک دی سپرده قرض الحسنه داشته باشند.
بانک اول - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: پنجمین مزایده سراسری املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، از امروز برگزار می‌شود.
بانک اول - قیمت‌ دلار تا ظهر امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱، روندی با ثبات و اندکی افزایشی داشت اما به تدریج به سمت کانال قیمتی بالاتر حرکت کرد. به نظر می‌رسد دلار منتظر اخبار برجامی است. البته اقدامات بازارساز هم می‌تواند در این میان اثرگذار باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها