جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

خبر خوش درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

24 خرداد 1401
خبر خوش درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش بانک از روزهای ابتدایی تقدیم کلیات بودجه ۱۴۰۰ به مجلس شورای اسلامی پیگیری‌ها و مذاکرات فشرده و متعددی را با مسئولان عالی دولت و مجلس انجام دادیم تا ابهامات و کم لطفی‌هایی که به بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی شده بود را برطرف کنیم. جلساتی را با اعضای کمیسیون تلفیق بودجه، کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار کردیم. در دیدار با رئیس مجلس، آقای نادران، حاجی دلیگانی و سایر نمایندگان دغدغه‌ها و نگرانی‌های خودمان را منتقل کردیم.

وی افزود: در تمامی این نشست‌ها بر رعایت حقوق و مطالبات قانونی و همچنین ضرورت توجه به مشکلات بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی به‌ویژه در حوزه مسائل اخیر از جمله متناسب‌سازی و مشکلات بازنشستگان سخت و زیان‌آور تاکید شد. به لطف خدا، نخستین گام که تعیین سهم مشخص اعتبار سازمان تأمین اجتماعی برای اجرا و تداوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران بود، انجام شد و اعتبار تخصیص یافته در بند و تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۰ از ۹۰ هزار میلیارد تومان به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

تحریم جدید امریکا برای فولاد ایران، بحران نیست/ رفتار هوشمندانه دولت با "جو بایدن" ، منجر به شکستن تحریم‌ها خواهد شد

بیات در ادامه افزود: بنا بر مصوبه کمیسیون تلفیق مقرر شد تا ۹۰ هزار میلیارد تومان از مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد تومان که از محل واگذاری سهام، اموال و دارایی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود، برای اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی هزینه شود.

وی همچنین با بیان اینکه باید فاصله بسیار زیاد تورم با حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی بر طرف شود، خاطرنشان کرد: انتظار داریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط سخت و طاقت‌فرسای اقتصادی، پیگیری و نظارت جدی در اجرای قوانین مصوب را داشته باشند چرا که بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی از شرایط موجود ناراضی و گلایه مند هستند.

اخبار مرتبط
به هر حال پیش‌بینی دولت بر فروش بیشتر از این میزان استوار است و همین مساله اولین احتمال عدم تحقق را پررنگ می‎سازد. به عبارت دیگر من معتقدم که این مساله خود مشکلی اساسی برای وقوع کسری بودجه تلقی می‌شود.
در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.
رییس پلیس فتا تهران تأکید کرد: افراد باید پس از مواجهه با این گونه پیام‌ها، حتی از طرف اعضای خانواده‌ی خود، قبل از اقدام به واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن پیام را بررسی کنند؛ چرا که ممکن است شبکه‌ی اجتماعی ارسال‌کننده‌ی پیام هک شده باشد و او این پیام را نفرستاده باشد.
معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها