جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

اعتراض بازنشستگان تأمین اجتماعی به تبعیض‌های مستمری‌بگیران

24 خرداد 1401
 اعتراض بازنشستگان تأمین اجتماعی به تبعیض‌های مستمری‌بگیران

به گزارش بانک اول جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام نمودند در اعتراض به تبعیضی که هر سال دولت میان بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان صندوق کشوری و لشکری در لایحه بودجه قائل است و این موضوع طی سال‌های گذشته تبعات جبران ناپذیری را در وضعیت معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی ایجاد کرده است، تجمعی اعتراض‌آمیز مقابل دفتر سازمان برنامه و بودجه در تهران و مقابل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در مراکز استان‌ها و فرمانداری‌ها در شهرستان‌ها برگزار خواهند کرد.

زمان این تجمع صنفی فردا (دوشنبه ۶ بهمن ماه) ساعت ۱۰ صبح اعلام شده است.

برگزارکنندگان این تجمع با نوشتن بیانیه‌ای از بازنشستگان تامین اجتماعی دعوت کرده‌اند تا در این مراسم شرکت کرده و به تبعیضی که بین بازنشستگان تأمین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری وجود دارد، اعتراض کنند.

متن فراخوان بازنشستگان تامین اجتماعی بدین شرح است:‌

مدتی است که دولت بر طبل بی‌عدالتی می‌کوبد و شاهد تبعیضی آشکار بین بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری هستیم. تاکنون به دلیل جلوگیری از انتشار ویروس منحوس کرونا و همچنین حفظ سلامت بازنشستگان تأمین اجتماعی از برگزاری تجمعات اعتراضی جهت احقاق حقوق کارگران بازنشسته خودداری نموده‌ایم. اما با این حال میدان را نیز ترک نکرده و سعی در احقاق حقوق کارگران بازنشسته داشتیم. گشایش‌هایی هم صورت گرفت ولی متأسفانه مورد رضایت بازنشستگان تأمین اجتماعی نبوده است. حال که حقوق حداقلی ما از سوی دولت و مجلس نادیده گرفته شده است و بین بازنشستگان تأمین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری تبعیضی فاحش بیداد می‌کند، اعلام می‌داریم آستانه تحمل کارگران بازنشسته به مرز هشدار رسیده است و دیگر به کرونا اهمیت نمی‌دهیم. ما بازنشستگان تأمین اجتماعی ساعت ۱۰:۰۰ صبح روز دوشنبه مورخ ۶ بهمن ماه ۱۳۹۹ در هر نقطه از کشور با هم، متحد و یکصدا برای محکوم کردن تبعیض صورت گرفته از سوی سازمان برنامه و بودجه و همچنین احقاق حقوق جامعه بازنشستگان کارگری در تهران روبروی سازمان برنامه و بودجه کشور، در سایر استانها روبروی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و در شهرستانها روبروی فرمانداری تجمع می‌نماییم؛ فریاد تظلم‌خواهی سر خواهیم داد و تا حصول نتیجه دلخواه لحظه‌ای آرام نخواهیم نشست.

اخبار مرتبط
به هر حال پیش‌بینی دولت بر فروش بیشتر از این میزان استوار است و همین مساله اولین احتمال عدم تحقق را پررنگ می‎سازد. به عبارت دیگر من معتقدم که این مساله خود مشکلی اساسی برای وقوع کسری بودجه تلقی می‌شود.
در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.
رییس پلیس فتا تهران تأکید کرد: افراد باید پس از مواجهه با این گونه پیام‌ها، حتی از طرف اعضای خانواده‌ی خود، قبل از اقدام به واریز وجه از طریق تماس تلفنی صحت آن پیام را بررسی کنند؛ چرا که ممکن است شبکه‌ی اجتماعی ارسال‌کننده‌ی پیام هک شده باشد و او این پیام را نفرستاده باشد.
معاون بهره برداری و فروش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کالا‌های اساسی شامل لوازم خانگی برقی، لوازم آشپزخانه، کالای دیجیتال، وسایل سرمایشی، گرمایشی و ... است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
داریوش پیرهادی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ظلم وستم را از حد گذرانده اید.خط فقر بالای ۱۰ میلیون تومان وحقوق زیر ۳ میلیون تومان.دیگر توانی نداریم وشرمنده خانواده هستیم.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها