جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

پیش بینی قیمت طلا برای فردا (۶ بهمن)

24 خرداد 1401
پیش بینی قیمت طلا برای فردا (۶ بهمن)

به گزارش بانک اول امروز هم قیمت طلا و سکه متاثر از رشد نرخ ارز، با وجود تعطیلی بازارهای جهانی و ثبات بهای اونس با افزایش همراه شد؛ طلا از گرمی یک میلیون و ۳۸ به گرمی یک میلیون و ۵۳هزار تومان و سکه امامی با رشد ۱۰۰هزار تومانی به ۱۰میلیون و ۶۰۰هزار تومان رسید.

سکه طرح قدیم در بازار امروز با رشد ۲۰۰هزار تومانی مواجه شد و در نهایت به ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسید؛ قیمت انواع دیگر سکه هم ۵۰هزار تومان گران شد، نیم سکه در آخرین ساعات بازار امروز با قیمت پنج میلیون و ۸۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۸۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان معامله شد.

اگرچه یک هفته پیش با سقوط چشمگیر نرخ ارز پیش‌بینی می‌شد که روند نزولی بازار طلا هم ادامه‌دار باشد اما این روزها که دلار فاز صعودی گرفته انتظارات برای کاهش قیمت طلا و سکه از بین رفته و اعضای اتحادیه طلا و جواهر تهران هم معتقدند که تا آرام نشدن بازار ارز، افزایش قیمت طلا و سکه ادامه‌دار خواهد بود.

البته این افزایش قیمت‌ها باعث شده تقاضا هم در بازار طلا به شدت کاهش پیدا کند و مردم دوباره برای خرید و فروش دست نگه دارند درحالیکه به گفته ابراهیم محمدولی تا هفته پیش حجم تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه بیشتر شده بود و انتظار می‌رفت در دو ماه پایانی سال بازار از رکود خارج شود، اما نوسانات قیمت جلوی بازار تازه به رونق رسیده را گرفت؛ از طرفی افت تقاضا برای سکه هم باعث شد حباب آن از ۹۰۰هزار تومان هفته پیش، به ۳۰۰هزار تومان در بازار امروز کاهش یابد.

درمورد وضعیت بازار طلای فردا ۶بهمن ماه پیش‌بینی شده که درصورت ادامه رشد نرخ ارز، قیمت طلا و سکه گران‌تر می‌شود و در این میان با شروع کار بازارهای جهانی، اگر ارزش اونس جهانی هم افزایش یابد روند صعودی قیمت‌ها در بازار طلای داخلی تشدید خواهد شد؛ همچنین اگر نرخ ارز ثابت بماند و در بهای اونس جهانی هم تغییری رخ ندهد، طلا و سکه نیز در قیمت فعلی ثابت خواهد ماند.

اخبار مرتبط
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: به‌نظر بنده، در کوتاه‌مدت باید نرخ ارز را به‌شکل‌های مختلف حفظ کرد، یکی از این اقدامات آگاه کردن مردم است، به‌عنوان نمونه، ترسیم چشم‌اندازی مشخص و اطمینان‌بخش از اینکه روند ناامن‌کننده در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشور وجود ندارد، راهگشاست.
نوزدهمین حراج شمش طلا بناست روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شود.
، بازار امروز شاهد ریزش عمده قیمت ها نسبت به روز گذشته است.
مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اشاره به ارز تخصیصی به حوزه صنایع اظهار کرد: برای صنایع مختلف شامال معاملات نیمایی و معاملات اشخاص در مجموع یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات، تامین شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها