پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

چرا و چگونه بیت کوین بخریم؟

24 خرداد 1401
چرا و چگونه بیت کوین بخریم؟

بیت کوین چیست؟

بیت کوین به عنوان اولین و معروف ترین ارز دیجیتال می باشد. بیت کوین یک شبکه پرداخت جدید و غیرمتمرکز را برای پرداخت های نظیر به نظیر ایجاد کرده است که توسط کاربران استفاده می شود. این ارز دیجیتال توسط هیچ دولت و شرکتی کنترل نمی شود.

خرید و فروش بیت کوین در ایران

خرید و فروش بیت کوین در ایران به سادگی امکان پذیر است. شما باید مبلغی که میخواهید سرمایه گذاری کنید را فراهم کنید و مراحل زیر را طی کنید:

تهیه کیف پول مناسب برای نگهداری بیت کوین

یافتن و انتخاب یک فروشنده یا صرافی معتبر

انجام مراحل احراز و تایید هویت

انتخاب نوع و مقدار ارز دیجیتال موردنظر خود

شما باید ابتدا یک کیف پول مناسب برای ذخیره و نگهداری بیت کوین هایتان انتخاب کنید. دو نوع کیف پول برای این کار وجود دارد: کیف پول های آنلاین و کیف پول های سخت افزاری. پس از انتخاب کیف پول باید یک فروشنده یا صرافی معتبر پیدا کنید. صرافی های داخلی و خارجی زیادی برای خرید بیت کوین وجود دارد.

پس از انتخاب کیف پول و صرافی، شما باید متناسب با صرافی منتخب خود مراحل ثبت نام و احراز هویت را سپری کنید. صرافی های معتبر حتما احراز هویت دارند ولی ممکن است روند احراز هویت هریک متفاوت با دیگری باشد. در واقع احراز هویت برای جلوگیری از سواستفاده و پولشویی می باشد. در نهایت شما باید نوع و مقدار ارز دیجیتال مدنظر خود را انتخاب کرده و خرید را انجام دهید.

آینده قیمت بیت کوین چگونه خواهد بود؟

اگر نگاهی به نمودار قیمت بیت کوین بیندازید روند تغییرات قیمت را به وضوح مشاهده می کنید. در سال ۲۰۱۷ یک سال پس از زمانی که هاوینگ بیت کوین اتفاق افتاد، قیمت بیت کوین جهش ناگهانی داشت و به مرز ۲۰ هزار دلار نیز رسید. تاریخ تکرار می شود. در سال ۲۰۲۰ که مجدد هاوینگ بیت کوین رخ داد شاهد افزایش قیمت بیت کوین از حدود ۸ هزار دلار تا ۴۲ هزار دلار نیز بودید. همین نوسانات هیجان انگیز افراد را وسوسه می کند که در این حوزه سرمایه گذاری کنند. اما پیش بینی ها چه آینده را برای قیمت بیت کوین می بینند؟ الان زمان خرید بیت کوین است یا فروش بیت کوین؟

پیش بینی تریدرها معروف بیت کوین بسیار خوش بینانه است و صحبت از افزایش قیمت چند صد درصدی قیمت می کنند. برخی از آن ها پیش بینی کرده اند که تا ۵ سال آینده قیمت بیت کوین به حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار هم می رسد. برخی دیگر نیز بسیار خوشبینانه تر پیش بینی کرده اند و قیمتی حدود ۱ میلیون دلار را برای آن متصور شده اند.

اما غول بانکداری و سرمایه گذاری جهان JPMorgan پیش بینی کرده است که با افزایش ۴.۶ برابری قیمت بیت کوین به بیش از ۱۴۶ هزار دلار می رسد. البته این پیش بینی برای بلند مدت یعنی حدود سه تا پنج سال آینده ارائه شده است. همین پیش بینی های باعث ایجاد موجی برای خرید بیت کوین شده اند و هنگامی که تقاضا افزایش می یابد قیمت نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

چرا بیت کوین بخریم؟

شاید این سوال برایتان پیش آید که چرا باید بیت کوین بخریم؟ در پاسخ به این سوال به برخی کاربردهای بیت کوین اشاره می کنیم:

پرداخت در سایت های مختلف: برخی از سایت های خارجی پذیرندگی بیت کوین و ارزهای دیجیتال را دارند. شما می توانید با پرداخت بیت کوین از آن ها خرید انجام دهید.

سرمایه گذاری: یکی از راه هایی که میتوانید برای سرمایه گذاری انتخاب کنید خرید بیت کوین است. در حال حاضر این روش جز بهترین روش ها برای سرمایه گذاری می باشد.

نقل و انتقال پول: اگر کردیت کارت یا پی پال ندارید با بیت کوین می توانید هر پولی که می خواهید را انتقال دهید. حتی میتوانید برای هزینه های دانشگاه و غیره از بیت کوین استفاده کنید.

تبدیل بیت کوین به ارزهای دیگر

شاید به این فکر کنید زمانی که بخواهید بیت کوین خود را به ارزهای دیگر تبدیل کنید امکان پذیر است یا نه؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که شما به راحتی می توانید بیت کوین خود را به سایر ارزهای دیجیتال و حتی ازهای فیات تبدیل کنید. حتی شما می توانید بیت کوین خود را از طریق همان صرافی که انتخاب کرده اید به ریال یا تومان تبدیل کنید.

برای تبدیل بیت کوین به سایر ارزهای دیجیتال می توانید از کیف پول خود استفاده کنید. با استفاده از قابلیت تبدیل ارز کیف پول خود می توانید بیت کوین خود را به هر ارز دیجیتالی که می خواهید تبدیل کنید. البته باید مطمئن باشید که کیف پول شما از آن ارز دیجیتال پشتیبانی می کند.

اخبار مرتبط
با همه این‌ها لازم است که بدانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به عنوان یک کاربر با دیدگاه باز انتخاب داشته باشیم. لذا ما در ادامه این مطلب شما را با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها