جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

سهام عدالت را نفروشید، کارت اعتباری بگیرید

24 خرداد 1401
 سهام عدالت را نفروشید، کارت اعتباری بگیرید

به گزارش بانک اول، سید رضا عظیمی مدیرکل اقتصاد و دارایی گیلان اظهار داشت: مردم می‌توانند به جای فروش سهام عدالت، با وثیقه گذاری این سهام در بانک‌ها معادل ۶۰ درصد ارزش آن کارت اعتباری دریافت کنند و نیازهایشان را با این کارت اعتباری برآورده کنند.

 

او افزود: آزادسازی سهام عدالت که از حدود ۱۵ سال قبل مالکیت آن در اختیار مردم بود، از اوایل امسال آغاز شد، ولی طی این مدت مدیریت آن هنوز به مردم واگذار نشده بود و قرار است این امر به مردم واگذار شود و مدیریت آن در اختیار مردم قرار بگیرد.

 

عظیمی ادامه داد توصیه این بود که فارغ از اینکه قیمت این سهام در کوتاه مدت یا بلند مدت افزایش یا کاهش پیدا کند مردم این سهام خود را نگه دارند تا در بلند مدت از سود یا ارزش آن بهره‌مند شوند.

 

او تصریح کرد: ممکن است مردم بدلیل نیاز به پول نقد مجبور به فروش سهام خود شوند بنابر این پیش بینی شده که به جای شهروندان به جای فروش سهام خود بتوانند با وثیقه گذاری این سهام در بانک‌ها معادل ۶۰ درصد ارزش سهام کارت اعتباری را دریافت و نیازهایشان را با این کارت اعتباری برآورده و سهام خودشان را نگهداری کنند.

 

عظیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این اقدام بین بانک‌های کشور و شرکت سپرده گذاری اجرایی در حال نهایی شدن است و احتمال می‌رود این موضوع از هفته آینده نهایی شود.

 

مدیرکل اقتصاد و دارایی گیلان اظهار داشت: فرایند اجرای کار و مراجعه به بانک‌های مسئول توزیع کارت اعتباری به مردم اطلاع رسانی می‌شود. گیلان بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد./ باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط
عسگر توکلی گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب افراد واریز می‌شود. این افراد که حدود ۳۰ درصد سهامداران سهام عدالت را شامل می‌شوند، مربوط به دو شرکت سرمایه‌پذیرند که سود حاصل از افزایش سرمایه آنها به‌موقع به حساب سهامداران واریز نشد. وی افزود: پیرو مصوبه‌ای که شورای عالی بورس برای توزیع سود سهام عدالت سهام‌داران داشت، مقرر شده بود، سود سهام عدالت در دو مرحله تا پایان آذر ماه و مرحله بعدی تا قبل پایان سال به حساب سهامداران واریز شود.
رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب آنها واریز می شود.
باغستانی به تازگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده است: زمانی که ۸ شرکت سود سهام خود را واریز کنند و اطلاعات هم از قوه قضائیه دریافت شود این سودها همراه با واریز مرحله سوم سود سهام عدالت برای وراث واریز خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
مدیر عامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: سامانه میراث در سال ۱۴۰۲ برای وراث متوفیان سهام عدالت راه‌اندازی شد تا انتظار ۱۸ ساله وراث برای تقسیم دارایی متوفیان به پایان برسد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
رضا بحری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با عرض سلام کارت به دردمون نمیخوره پول واریز کنید لطفا اگه موافقید لایک کنید

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها