شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

بیت کوین و اتریوم نگه‌داشته‌شده در صرافی ها به کمترین حد چند سال اخیر رسید

24 خرداد 1401
بیت کوین و اتریوم نگه‌داشته‌شده در صرافی ها به کمترین حد چند سال اخیر رسید

به گزارش بانک اول پیشرفت‌های جدید در دنیا حوزه‌ی رمزارزها را در کانون توجه قرار داده است. در سراسر دنیا، مردم فرایندهای تصمیم‌گیری دولت‌ها و بانک‌های مرکزی را نقد کرده‌اند. معیارهای متعددی مانند مقدار اتر (ETH) و بیت‌کوین (BTC) قفل‌شده در دیفای (DeFi)، مبادله‌ها و فعالیت‌های افزایشی روی بلاک‌چین و کاهش ذخایر اتر و بیت‌کوین صرافی‌های بزرگ نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی روزافزون سرمایه‌گذاران به رمزارزها است.

داده‌های به‌دست‌آمده از شرکت تحلیلگر بلاک‌چین کریپتو‌کوانت (CryproQuant) نشان می‌دهد که از زمان رسیدن اتر به اوج خود (برابر ۱،۵۰۰ دلار) در ۲ فوریه، مقدار اتر نگه‌داری‌شده در تمامی صرافی‌های‌ متمرکز به کمترین مقدار رسیده است؛ زیرا دارندگان توکن در حال بازپس‌گیری کوین‌های خود هستند. بسیاری از تحلیل‌گران معتقد هستند که توسعه‌ی پرسرعت حوزه‌ی دیفای، انتشار اتریوم ۲ (Eth2) و افزایش مشارکت‌کنندگان سازمانی دلایل اصلی سقوط مقدار بیت‌کوین و اترهای نگه‌داری‌شده در صرافی‌های متمرکز است‌.

ظهور دیفای و کشت‌ سود (Yield Farming)

هر هفته تعداد مشارکت‌کنندگان در حوزه‌ی دیفای به آمار جدیدی می‌رسد. ۲ فوریه مقدار کل سرمایه قفل‌شده در دیفای به ۲۸٫۶۷ میلیارد دلار رسید. طبق داده‌های دیفای‌پالس (Defi Pulse)، اغلب پلتفرم‌های دیفای روی شبکه اتریوم ساخته شده‌اند؛ بنابراین، اتر برای تراکنش با پروتکل‌ها موردنیاز است. علاوه‌بر ارائه‌ی راه‌های جذاب برای کسب سود از‌طریق وام‌دادن اتر، مقدار روزافزونی از اتر وارد فعالیت‌های مرتبط با دیفای‌شده و در ترید استفاده نمی‌شود.

قضیه‌ی مشابهی برای دارندگان بیت‌کوین وجود دارد که دنبال مشارکت در حوزه‌ی دیفای هستند. دارندگان بدون فروختن بیت‌کوین و با تبدیل آن‌ها به رپد‌بیت‌کوین (WBTC)، بیت‌کوین‌ها را به درون نسخه‌ی ترکیبی شبکه اتریوم (ERC-20) وارد می‌کنند. پلتفرم‌هایی مانند رن (REN) و بجردائو (BadgerDAO) در این زمینه پیش‌رو هستند. چنین کارهایی باعث کاهش عرضه بیت‌کوین و درنتیجه، افزایش قیمت آن خواهد شد.

اتر ۲ و استیکینگ روزافزون

از زمان انتشار بلاک‌چین بیکن (Beacon) در ۱ دسامبر ۲۰۲۰، قرارداد اتریوم ۲ به دارندگان توکن امکان استیک‌کردن اترشان را در قرارداد جدید گواهی اثبات سهام ( PoS یا Proof of Stake) و تبدیل‌شدن به اعتبار‌سنج‌ (Validator) را می‌دهد.

طبق داده‌های لانچ‌پد اتریوم ۲ (Eth2 LaunchPad)، در‌حال‌حاضر بیش از ۲٫۹ میلیون اتر معادل ۴٫۳۹ میلیارد دلار در شبکه قفل‌شده و APR (Annual Percentage Rate) آن برابر با ۹٫۲ درصد است. این قرارداد تعهد چند‌ساله دارد؛ اما برای کسانی که جرئت ریسک و نوسان در کشت سود دیفای را ندارند، استیکینگ در اتریوم ۲ کسب سود را برای والت‌های بدون فعالیت در گذر زمان ارائه می‌کند.

سرمایه‌گذاران سازمانی در حال درک ارزش اتر هستند

از سال ۲۰۲۰، بیت‌کوین سهم اصلی توجه‌ها را از سرمایه‌گذاران سازمانی دریافت کرده است. برای مثال، میشل سیلور (Michael Saylor)، مدیرعامل میکرو‌استراتژی (MicroStrategy)، در عرصه خریدهای کلان بیت‌کوین و تویت‌کردن بی‌وقفه پیشرو بوده‌ است.

امروزه که حدود یک دهه از بیت‌کوین گذشته و جایگاه خود را پیدا کرده است، شرکت‌ها هرچه بیشتر به‌دنبال فرصت‌های جدید و بزرگی می‌گردند که حوزه‌ی رمزارزها ارائه می‌کنند. با انفجار دیفای و وابستگی آن به شبکه اتریوم، اتر به‌سرعت به انتخاب سرمایه‌گذاران سازمانی تبدیل شده است.

طبق گزارش کوین‌بیس (Coinbase) در بازبینی سال ۲۰۲۰، سرمایه‌گذاران سازمانی اتر را به‌عنوان بازاری باارزش و پرسود می‌بینند. رشد مداوم دیفای، قرارداد جذاب Eth2 و مشارکت سرمایه‌گذاران سازمانی همه نشانه‌هایی از افزایش احتمالی قیمت اتر است.

اخبار مرتبط
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.
ارزهای رمزپایه بزرگ ضرر کردند و اتریوم تا ۱۰ درصد کاهش یافت.
اولین قدم را با ایمن‌سازی دارایی‌های باقیمانده خود بردارید. به سرعت تمام رمزهای عبور مرتبط با حساب‌های ارز دیجیتال خود را تغییر دهید. این به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز بیشتر کمک را می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها